Nieuwe PC Wat gaat dat kosten

Pagina: 1
Acties:

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:08
Ben van plan om een compleet nieuwe PC aan te schaffen, die enkele jaren mee moet gaan.

Ik zat aan het volgende te denken:
- Bigtower (zijn hier verschillen in behalve qua uiterlijk
en prijs?)
- Dual AMD XP moederbord (Tyger?)
- 2 x AMD XP 2000+ (of 2 x MP 2000+ qua snelheid toch geen
verschil tussen XP & MP alleen
officiele ondersteuning voor MP?)
- 2 x Maxtor D740X 80 Gb 7200RPM U-ATA133
- Elsa Gladiac921 Geforce3 Ti500 (hoelang nog tot Geforce
4 of opvolger Radeon 8500)
- IIyama HA202DT Pro512 22"
- 2 x Kingston 512Mb DDR SDRAM PC266 CL2 (is er sneller
geheugen voor AMD bordjes)
- Lite-On DVD-ROM 16x48x (moet er nog een CD-ROM bij of kan
een DVD-ROM alles net zo snel??)
- Creative SoundBlaster Audigy Platinum
- Lite-On 32x12x40x rewriter
- Yamaha 3200E 24x10x40x rewriter (incl. Mount Rainier etc)
- >400Watt voeding
- 2 x Coolermaster CPU Cooler (er zijn vast betere, maar
heb zelf geen idee)
- muis en toetsenbord Cordless van Logitech
- diskdrive 1.44"

Geen speakers of modem!!

Zijn er onderdelen waarvan jullie denken dat er betere/snellere van zijn, zo ja graag aanvullen (ik wil geen SCSI CD-ROM / harddisk of Intel proc dus die reply's kunnen achterwege blijven), en wat zal zo'n systeem ongeveer moeten kosten?

Als ik iets vergeten ben hoor ik het ook graag.

Dit is GoT dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Verwijderd

Ik wou dat ik dat kon vragen :D

Is de postcode loterij bij jou gevallen :?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 10:38 schreef Namoh het volgende:
Ben van plan om een compleet nieuwe PC aan te schaffen, die enkele jaren mee moet gaan.

Ik zat aan het volgende te denken:
- Bigtower ( Een mooie Antec ofso )
- Dual AMD XP moederbord ( Tyger denk ik jah )
- 2 x AMD XP 2000+ ( Jep MP nemen )
- 2 x Maxtor D740X 80 Gb 7200RPM U-ATA133 ( Mooi )
- Elsa Gladiac921 Geforce3 Ti500 ( GF4 wordt februarie aangekondigd )
- IIyama HA202DT Pro512 22" ( Mooi )
- 2 x Kingston 512Mb DDR SDRAM PC266 CL2 ( Crucial/Corsair )
- Lite-On DVD-ROM 16x48x ( DVD kan alles ook )
- Creative SoundBlaster Audigy Platinum ( EX versie misschien ? )
- Lite-On 32x12x40x rewriter ( Woei )
- Yamaha 3200E 24x10x40x rewriter ( weer Woei )
- 400Watt voeding ( Enermax nemen )
- 2 x Coolermaster CPU Cooler ( 2 x silverado > lekker stil )
- muis en toetsenbord Cordless van Logitech ( cordless is vertragend in games )
- diskdrive 1.44" ( Tsjah zal wel de duurste zijn )

Geen speakers of modem!! ( oke )

Zijn er onderdelen waarvan jullie denken dat er betere/snellere van zijn, zo ja graag aanvullen (ik wil geen SCSI CD-ROM / harddisk of Intel proc dus die reply's kunnen achterwege blijven ) ( gedaan ;) )

En wat zal zo'n systeem ongeveer moeten kosten? ( teveel voor mij :'( )

Dit is GoT dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen ( graag zelfs )
Dat is wel goed voor je }:O zit ik net te denken >:)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

leuke hardware :)
maar kijk idd ff in de pricewatch, daar ku nje dat allemaal precies opzoeken

suc6

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

grofweg zit je wel boven de 2500€ denk ik..

Max

• Namoh
Op donderdag 10 januari 2002 10:42 schreef Species_8472 het volgende:
Ik wou dat ik dat kon vragen :D

Is de postcode loterij bij jou gevallen :?
Nee, geen loterij of iets dergelijks, maar waarom denk je dat er staat: enkele jaren meegaan?

Ik doe nu al ruim 4 jaar met dezelfde PC, en in die 4 jaar heb ik niks uitgegeven aan uitbreidingen.
Stel dat m'n nieuwe systeem fl. 10.000 kost (zoveel wordt het toch niet of wel) dan is dat per jaar gemiddeld fl. 2500. Er zijn genoeg mede-tweakers (alhoewel ik dat dus zelf niet echt ben) die meer uitgeven.

Reactie op MaxKeyner

Je bedoelt 2500 euro neem ik aan.
Dat valt me mee.
Ben ik nog iets vergeten of is dit toch de top op het moment?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op donderdag 10 januari 2002 10:59 schreef Namoh het volgende:

[..]

Nee, geen loterij of iets dergelijks, maar waarom denk je dat er staat: enkele jaren meegaan?

Ik doe nu al ruim 4 jaar met dezelfde PC, en in die 4 jaar heb ik niks uitgegeven aan uitbreidingen.
Stel dat m'n nieuwe systeem fl. 10.000 kost (zoveel wordt het toch niet of wel) dan is dat per jaar gemiddeld fl. 2500. Er zijn genoeg mede-tweakers (alhoewel ik dat dus zelf niet echt ben) die meer uitgeven.

Reactie op MaxKeyner

Je bedoelt 2500 euro neem ik aan.
Dat valt me mee.
Ben ik nog iets vergeten of is dit toch de top op het moment?
dat valt best mee. ik upgrade bijna iederjaar voor 1500-2000 geld (ok. dit jaar denk ik iets meer geworden)
maar k heb nu wel een athlon1400 met gf3ti500 en ben zo tenminste nog een beetje bij. na 2 jaar kan je het wel gaan vergeten.

• Namoh
Op donderdag 10 januari 2002 10:50 schreef Metalium- het volgende:
leuke hardware :)
maar kijk idd ff in de pricewatch, daar ku nje dat allemaal precies opzoeken

suc6
Krijg sinds kort tweakers.net raar op m'n scherm.
In ieder geval is de prijslijst links verdwenen en worden de postings niet correct weergegeven. :(
Vandaar deze post ipv de pricewatch.

Iemand enig idee hoe ik tweakers.net weer normaal in beeld krijg (heb niks veranderd zover ik weet, ging spontaan)?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De helpdesk bij ons op het werk zegt in dit soort gevallen: mijnheer, dan moet u even ionieuw opstarten en inloggen. :(

Wanbeleid is ook beleid.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
De PC zal ongeveer 4000-5000 euro kosten, gok ik.

Als je maar 1x per 4 jaar een nieuwe pc koopt, is een dergelijke pc natuurlijk niet echt verstandig. Dan zit je nu met een superdeluxe pc, die over +- 1/2 jaar gewoon standaard is. Vervolgens loop je 3.5 jaar met een zwaar verouderde pc. Maar je geeft wel meer dan 1000 euro per jaar uit aan hardware.

Je kan nu beter een andere PC kopen. Ik heb bijvoorbeeld op de HCC een Athlon 1600+ gekocht, alles erop en eraan, voor maar 700 euro (wel ex monitor). Met deze PC kan ik weer minimaal 1.5 jaar vooruit. Dan verkoop ik hem voor 250 euro ofzo, en zo heb je voor 450 euro 1.5 jaar plezier gehad. En dan koop je weer iets gloednieuws! Jouw nieuwe PC is nu de natte droom van iedere tweaker, maar dat verandert snel...

Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook een keertje vanaf een XT!!!! meteen de allerduurste Pentium-66 (;)) gekocht, zodat je in 1x goed zat. Ding kostte ongeveer 6000 gulden. Half jaar later kocht je hem voor de helft, en 2 jaar later was hij super-verouderd :(

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 10:38 schreef Namoh het volgende:
[..]
Netwerkkaart(en) :? :? :?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Vanwaar die twee lite-on crap dingen in een top notch systeem? En probeer anders de pricewatch eens rechtstreeks. http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

een beter idee zou zijn een plex fikker en een matsumi dvd (makkelijk regiovrij en erg erg snel

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Geheugen van Corsair nemen PC 2400 draait gegarandeerd op 300 in plaats van 266. Verder dual bordje is wel iets sneller maar maakt niet zo gek veel uit in snelheidswinst voor niet geoptimaliseerde bewerkingen, houd daar rekening mee. Kast is wel degelijk belangrijk kijk op tweakers eens naar die revieuw van die lian li kast van gister. Da's een mooi kassie. En dan worden meteen alle verschillen uitgelegd.

• Namoh
Op donderdag 10 januari 2002 11:21 schreef sWORDs het volgende:
Vanwaar die twee lite-on crap dingen in een top notch systeem? En probeer anders de pricewatch eens rechtstreeks. http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

een beter idee zou zijn een plex fikker en een matsumi dvd (makkelijk regiovrij en erg erg snel
Lite-On crap?
Uit alle reviews die ik gelezen heb komen zowel de DVD-ROM als Rewriter zeer goed naar voren.

Waar vind ik een review van die Matsumi DVD-ROM, zegt me namelijk helemaal niks. Regiovrij trekt me wel, maar is ie ook 16x48x.

IMPORTANT: Ik heb dit topic niet gestart om Plex vs Lite-On (of elke andere) discussie's te starten, dus graag gefundeerde reacties en niet in de trend van: Lite-On sucks of iets dergelijks.

• Namoh
Niemand nog opmerkingen / suggesties?
Ik heb dit toch gepost op GoT of niet!!!!
Of is iedereen op GoT aan het lunchen!

sWORDs weet je nog een link naar die matsumi DVD-ROM?

Edit
mitsumi wordt matsumi?!?
Edit

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Neem bij voorkeur registered ram (en zeer zeker in het geval van een TigerMP). MPX borden kunnen ook overweg met unbuffered, maar dan maximaal twee stuks zodat als je later evt. wat ram bij wil prikken je de unbuffered DIMM's moet verwijderen/vervangen (en da's zonde)

Verder leuke bak :) , lijkt wel wat op de mijne, en hij is snel kan ik je vertellen (mijn plan is ook hier héél lang mee te doen)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 10 januari 2002 10:58 schreef MaxKeyner het volgende:
grofweg zit je wel boven de 2500€ denk ik..

Max
Ruim, met een 22" en 2x de snelste processors van dit moment plus een videokaartje van 1300 ballen (gulden ja :P) kom je al gauw rond de 3000-3500 € ben ik bang

Dividend for Starters

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

- Bigtower (zijn hier verschillen in behalve qua uiterlijk
en prijs?)
Ja de grote van de kast ;) , je kan er meer in kwiet , handiger dingen inbouwen en knutselen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Waarom 2 cd writers?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 10 januari 2002 18:23 schreef Go0s het volgende:
Waarom 2 cd writers?
Idd, een lite-on en een yahama geval :? :P

Maar ik heb laatst een heel goed argument gehoord om dit niet te kopen. Stel, dit gaat je 10.000 piek kosten (wat ik wel denk) en je gaat er 4 jaar mee doen. Is het dan niet verstandig om nu 5000 piek uit te geven en over 2 jaar weer 5000 piek. Na 2 jaar kan je een veel betere pc kopen dan nu voor 10000 piek. Dat zou ik doen :)

Edit: Dit topic is eigelijk niet toegestaan (in strijd met de FAQ ;) )

[topic=218256/1/25]

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/26 ;(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 10 januari 2002 11:20 schreef LuCaS het volgende:
De PC zal ongeveer 4000-5000 euro kosten, gok ik.

Als je maar 1x per 4 jaar een nieuwe pc koopt, is een dergelijke pc natuurlijk niet echt verstandig. Dan zit je nu met een superdeluxe pc, die over +- 1/2 jaar gewoon standaard is. Vervolgens loop je 3.5 jaar met een zwaar verouderde pc. Maar je geeft wel meer dan 1000 euro per jaar uit aan hardware.

Je kan nu beter een andere PC kopen. Ik heb bijvoorbeeld op de HCC een Athlon 1600+ gekocht, alles erop en eraan, voor maar 700 euro (wel ex monitor). Met deze PC kan ik weer minimaal 1.5 jaar vooruit. Dan verkoop ik hem voor 250 euro ofzo, en zo heb je voor 450 euro 1.5 jaar plezier gehad. En dan koop je weer iets gloednieuws! Jouw nieuwe PC is nu de natte droom van iedere tweaker, maar dat verandert snel...

Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook een keertje vanaf een XT!!!! meteen de allerduurste Pentium-66 (;)) gekocht, zodat je in 1x goed zat. Ding kostte ongeveer 6000 gulden. Half jaar later kocht je hem voor de helft, en 2 jaar later was hij super-verouderd :(
Deze post had ik nog niet gelezen O-) en hier staat het duidelijk uitgelegt waarom je dit niet moet doen

Verwijderd

Eh... wacht ff hoor,

BLOND en RONDBORSTIG???

:9~

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Februari komt toch de Geforce 4, dus ik zou ff wachten als je zoveel geld in één keer wilt uitgegeven als dit al geen geintje is :?