Toon posts:

Defragmenteren en virusscannen slecht voor je HD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien je schijf dan constant zwaar aan het werk moet. Je hoort dat hij dan flink en lang aan het werk is.

:7

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lijkt me niet slecht voor je HD. Misschien als je 'm 24 uur per dag, 10 jaar lang achter elkaar laat draaien wel, maar dat beetje extra activiteit niet...

Verwijderd

Als je zo gaat redeneren kun je beter je compu uit laten staan ....

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03
Op donderdag 10 januari 2002 10:13 schreef linus-1 het volgende:
Aangezien je schijf dan constant zwaar aan het werk moet. Je hoort dat hij dan flink en lang aan het werk is.

:7
Onzin. Defragmenteren zorgt ervoor dat alle bestanden weer netjes gerangschikt op de hd komen te staan. Als je je hd niet defragmenteerd wordt je disk alleen maar langzamer.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 21:43
kortom, het maakt niets uit nee...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 10:15 schreef hezik het volgende:
Als je zo gaat redeneren kun je beter je compu uit laten staan ....
Uh, is geen redenatie maar iets dat ik me afvraag en waar ik gewoon graag een antwoord op zou willen. Snap je 'm ?
B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 10:15 schreef Flipmo2K het volgende:
Lijkt me niet slecht voor je HD. Misschien als je 'm 24 uur per dag, 10 jaar lang achter elkaar laat draaien wel, maar dat beetje extra activiteit niet...
Als dat helpt om m 10 jaar laten mee te gaan doe ik het meteen. Maar als ik het zo algemeen lees gaan ze niet zo lang mee. Ik heb de indruk dat die 2-4 GB schijfjes van 4-5 jaar geleden het langer uithielden. Maarja dat is puur gevoelsmatig.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Defragmenteren is gewoon het relocaten van data op je disk zodat de toegankelijkheid makkelijker en sneller word.
Het is dus niets anders dan een tijdje lezen en schrijven totdat alles weer netjes op zn plaats staat.
Precies waar zo'n disk voor gemaakt is lijkt me :7
Op donderdag 10 januari 2002 10:56 schreef linus-1 het volgende:
Als dat helpt om m 10 jaar laten mee te gaan doe ik het meteen. Maar als ik het zo algemeen lees gaan ze niet zo lang mee. Ik heb de indruk dat die 2-4 GB schijfjes van 4-5 jaar geleden het langer uithielden. Maarja dat is puur gevoelsmatig.
De wereld is een weggooi maatschappij! Alles gaat minder lang mee.

• AP3X
  • Niet online
jah ik denk ook dat data lezen en schrijven op een harddisk slecht is voor de harddisk :+

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 07:14
Op donderdag 10 januari 2002 12:07 schreef Chaser2600 het volgende:
jah ik denk ook dat data lezen en schrijven op een harddisk slecht is voor de harddisk :+
Ow dab haal ik hem er maar snel uit en dan laat ik hem wel stoffig worden op een plank :D >:)

• AP3X
  • Niet online
jah das stukken beter
want dan gaat ie wel 20 jaar mee *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 13:19 schreef Chaser2600 het volgende:
jah das stukken beter
want dan gaat ie wel 20 jaar mee *D
Niet langer ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:59
Muizen vreten geen disk aan hoor ;)

Maareh: van defraggen gaat je disk juist langer mee lijkt me. je stresst em eens in de week of eens in de maand, en in ruil daarvoor hoeft de harddiskkop minder vaak heen en weer om z'n data te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 15:20 schreef _JGC_ het volgende:
Muizen vreten geen disk aan hoor ;)

Maareh: van defraggen gaat je disk juist langer mee lijkt me. je stresst em eens in de week of eens in de maand, en in ruil daarvoor hoeft de harddiskkop minder vaak heen en weer om z'n data te zoeken.
Dat zijn antwoorden waar ik iets mee kan. *D Kreeg al de indruk dat ik een "domme" :? vraag gesteld had.

Verwijderd

hehe, kan geen kwaad hoor, day beetje xtra arbeid ken je HD wel hebben :7

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
De schijven die gecrashed zijn bij mij waren veel te weinig gedefragmenteerd!

Ik zou dus zeker defraggen.
Ga alleen niet tegelijk virusscannen!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom zouden ze het nou maken? Om je HD te mollen? Dacht het niet. Er worden alleen bestanden verplaatst en dat zou op zich niets uit moeten maken voor de slijtage van je HD. En virusscannen is alleen het controleren van bestanden. Het kan gewoon niet slecht zijn.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:20 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
De schijven die gecrashed zijn bij mij waren veel te weinig gedefragmenteerd!

Ik zou dus zeker defraggen.
da's in elk geval BS :D
je zou misschien nog kunnen redeneren dat bij een zwaar gefraggede schijf de koppen meer heen&weer moeten en dat het misschien beter is om dat 1x allemaal weer ff op de goede plaats te zetten. Maar da's van zo goed als verwaarloosbare invloed op het leven van je hd.

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
hij slijt er natuurlijk toch wel meer door.. maar ik denk dat de performance er meer mee opschiet dan dat je 1 week langer met je HD doet

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
1) Defragmenteren verwijdert niets. (sommigen denken van wel)

2)Een auto moet je ook eens goed laten gaan voordat die maximaal presteert

3)Een schijf kan best wel veel verdragen

[offtopic]
Waarom hebben HD's nog altijd bewegende delen ?

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 20:48 schreef EXE-cuter het volgende:

[offtopic]
Als alles stilstaat gebeurd er nix >:).

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 20:48 schreef EXE-cuter het volgende:

Omdat de techniek van het opslaan op een magnetisch medium nou eenmaal gigantisch verfijnt is de laatste 30 jaar en er door die technologische doorbraken die daarvoor zijn verzonnen niet snel iets te bedenken valt wat beter is zonder dat er ook eerst 30 jaar aan verbeteren voorafgegaan is. Ik vergelijk het altijd met een automotor: daar zit ook tientallen jaren ontwikkeling in en ondanks dat het beginprincipe verschrikkelijk inefficient is heeft men tegenwoordig door verfijning nog best wel efficiente motors en valt het nog niet mee om iets beters te verzinnen (brandstofcel begint nu net een beetje in opkomst te komen). Hetzelfde voor een doodgewone transistor... we kunnen ze tegenwoordig wel ongelovelijk klein maken maar ze zijn nog steeds gebaseert op hetzelfde principe.

Uiteindelijk zal de hd ook wel vervangen worden maar dat kan nog best wel een tiental jaartjes duren. De technieken die men daarvoor wil toepassen is op papier bijvoorbeeld mogelijk maar het moet eerst nog gemaakt en verbeterd worden. Bovendien zal de hd voorlopig nog wel aan onze eisen voldoen aangezien er nog een aantal ontwikkeling in petto zijn. Zoals het er nu naar uitziet zal men bij platters van een halve terrabyte ongeveer niet meer veel verder kunnen doordat het magnetische medium zo klein gewoon niet meer magnetiseerbaar is.
Pagina: 1