Toon posts:

HD boot niet op nieuwe mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ola,

ik heb een nieuwe mobo aangeschaft, een MSI K7T Turbo 2 VIA chipset Socket A. Na alles erop te hebben geschroefd en de bios ingesteld te hebben loopt alles "prima" tot aan het starten van windows xp (profesional).

Ik krijg de melding "Verifying DMI pool sector...OK" maar in plaats van dan xp op te starten, hangt ie :'( Hetzelfde gebeurt als ik met een bootdisk probeer op te starten. Opstarten met F8 lukt ook niet.

Ik heb een aantal "speciaalzaken" geraadpleegd maar de adviezen lopen nogal uiteen.

De een zegt dat win xp een ingebouwde beveiliging heeft die het niet mogelijk maakt je hd met xp op een nieuw mobo te plaatsen zonder xp te re-activeren. Dit kon ik dan doen door contact op te nemen met microsoft. Aangezien ik niet op geheel nette wijze :P aan mijn versie ben gekomen valt deze mogelijkheid af.

Een andere mogelijkheid was om met een bootdisk op te starten en dan format c te doen, maar aangezien ie nooit bij een dosprompt komt, valt ook deze mogelijkheid af.

De laatste mogelijkheid die ik schijn te hebben is een nieuwe HD te kopen en dan van de huidige een slave te maken en dan zou ik wel gewoon alles moeten kunnen lezen van m'n schijf. Aangezien ik een arme student ben, die na kerst, oud/nieuw en een nieuw mobo niet al te veel geld meer overheeft, voel ik niet veel voor deze optie, ondanks deze oplossing mij wel het meest reeel lijkt.

Ik hoop dat iemand hier een betere oplossing weet (die me niet zoveel geld gaat kosten ;)).

Bij voorbaat mijn dank 8-)

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:

ALs je in de BIOS instelt dat de PC eerst naar een bootable CDR moet zoeken, en je stopt een bootable CD er in (Win98SE, WinXP, een met Nero gemaakte versie) wat gebeurd er dan?

Want als hij niet van CD wil booten dan is er iets anders mis...HD mag hij nl. pas aanspreken wanneer alle voorgaande opstartmogelijkheden zijn geprobeerd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet ff je MBR repairen, die is beschadigd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 10 januari 2002 10:10 schreef n0bb4 het volgende:
Een andere mogelijkheid was om met een bootdisk op te starten en dan format c te doen, maar aangezien ie nooit bij een dosprompt komt, valt ook deze mogelijkheid af.
Hoe bedoel je? Wat gebeurt er dan? Krijg je nooit A:\ op het scherm te zien? Zoja, dan is er iets anders mis..

Verwijderd

doe een win98 bootdisk erin, start je pc op, en tik in 'fdisk /mbr'. rebooten (uiteraard disk eruit |:() en go!

wat ik echter begrijp is dat je hd van je vorige mobo gewoon aansluit? het is handiger dat als je een nieuwe mobo en/of cpu installeert, je je OS ook herinstalleert. uiteraard moet het werken, maar vaak ook gewoon NIET. dus bootdisk er in (alweer), formatten, XP CD erin, rebooten, installen

(of moet ik nog n00ber wezen :P)