2 harddisks op 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik heb een ECS K7S5A met 2 IDE controlers.

Nu heb ik een brander, cd-rom en 2 harddisks. De een is ATA 100 en de ander 66.

Kan ik de hardeschijven op 1 kabel hangen en de snelste als master instellen? Of gaat dit niet goed werken? :?

Feyenoord!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24
dan loopt heel de handel op 66.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:43
Bij het combineren van 2 apparaten op 1 IDE-kabel, waarbij beide een andere snelheid aankunnen wordt altijd automatisch de langzaamste snelheid gekozen!

De combineer je een ATA-100 met een ATA-66, dan praat de IDE-kabel op ATA-66.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gaat wel werken hoor, alleen draait ATA100 nu ook op 66.

Juist

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Evengoed, dat is wel de beste optie. De brander werkt in het ergste geval zelfs maar op PIOmode4. Als je dus een hd en bijv. je brander aan 1 kabel hangt, gaat het wel heel langzaam. Zelfde voor de CDrom, alleen zal die waarschijnlijk op ATA33 werken :)

Verwijderd

Roep dat niet te hard .. bij moderne systemen kun je elk device op z'n eigen maximale snelheid laten draaien. :)

Verwijderd

HlpDsk heeft gelijk, ik heb een UDMA/66 hdd en een PIO mode 4 CD-rom op dezelfde kabel, de hdd kan evengoed op maximum snelheid werken (anders haalde ik geen transfer rates van 20MB/s :) ).

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:50
Is het verschil in de praktijk groot tussen ATA 66 en ATA 100 :?

Feyenoord!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 10 januari 2002 10:46 schreef HlpDsK het volgende:
Roep dat niet te hard .. bij moderne systemen kun je elk device op z'n eigen maximale snelheid laten draaien. :)
Dat is inderdaad zo. Normaal gaan ze elk op hun eigenlijk snelheid werken.
Op donderdag 10 januari 2002 12:34 schreef -Outlaw- het volgende:
Is het verschil in de praktijk groot tussen ATA 66 en ATA 100 :?
Zo goed als nix want je HDD's zullen 66mb/s enkel halen als ze ff uit te cache lezen en dat is maar zeer kortstondig

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

dat is waar, echter hier wordt even teveel naar scsi gekeken, ide ondersteund geen disconnect, dus als een apparaat op zijn snelheid op de bus actief is zal het andere apparaat moeten wachten, en dus is het of de ene snelheid of de andere snelheid, bij scsi (althans met moderne scsi contollers met adaptive speed technology) is het en en tot maximal bus bandbreedte, dit verklaart ook de betere multimedia performance van scsi.
Op donderdag 10 januari 2002 10:46 schreef HlpDsK het volgende:
Pagina: 1