Server (VPN & Inbel etc)

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Ten eerste weet ik niet waar dit thuis hoort
Ten tweede Searches waren niet voldoende

Ik heb een 486 dx2 66 hmz 32 mb ram

er draait win95nl op en ik wil graag erop in kunnen loggen via VPN . ook wil ik graag dat er mensen in kunnen bellen op het modem dat er in zit. Snelheid maakt niet uit

Is hier een prog voor ?? geld maakt niet uit

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Dat gaat niet lukken :'(, zover ik weet, is er geen VPN server software beschikbaar dat kan draaien op Win9x. Voor VPN heb je een NT/W2K/XP danwel Linx 8-) server nodig.

Verder vraag ik mij af wat je bedoelt met inloggen ? Ik neem aan dat je de shares wilt gebruiken danwel proggies uitvoeren.

Een optie is om RAS te activeren, zit ergens op/in dialup networking. Hiermee kan je dan op je dan inloggen op je Win95 en de shares danwel IP-access gebruiken. Niet superveilig, omdat Win9x geen secutity kent, maar het kan. Alternatief is inbellen met/op PC-anywhere. Nadeel van de software oplossing is de fameuze instabliteit van Win9x. Erg lastig als je inbelt en je PC hangt |:(.

Als geld geen probleem is :7, koop een Vigor 2200X router (ca. 700,-). Hier op zit ISDN op en bevat een ingebouwde VPN server die je via Ethernet doorlust naar je 486 doos. Optioneel kan je dan de box natturlijk ook nog aansluiten op ADSL/Kabel voor verder plezier :Y). Voordeel is eenvoud, geen omkijken naar en binnen 1 a 2 uur werkend te maken. Je hebt hiervoor wel een ISDN aansluiting nodig.

Om proggies te draaien en als je eenmaal ingebeld ben, gebruik je VNC-server/client (gratis) om je console/GUI te dupplicere. Over een 56-64Kbit verbinding, is dit redelijk te doen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

met win98 kan je toch wel VPN doen??? opzekerz!!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Op donderdag 10 januari 2002 09:53 schreef MikMouse_ het volgende:
Is hier een prog voor ?? geld maakt niet uit
Als geld niet uitmaakt koop dan iig een betere pc met windows 2000 server,.. >:)
Dan is vpn access en modem toegang echt onwijs makkelijk te configureren ... VPN access naar w95 lijkt me niet mogelijk...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• PtrO
Op donderdag 10 januari 2002 15:56 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:
met win98 kan je toch wel VPN doen??? opzekerz!!
Zover ik weet, kan je op win98 geen VPN server draaien.
Wel kan je natuurlijk :) , een VPN-client (adapter) installeren en die gebruiken om op Bill's wijze in te loggen op een VPN-server.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:29
Op vrijdag 11 januari 2002 00:22 schreef PtrO het volgende:

[..]

Zover ik weet, kan je op win98 geen VPN server draaien.
Wel kan je natuurlijk :) , een VPN-client (adapter) installeren en die gebruiken om op Bill's wijze in te loggen op een VPN-server.
Volgens mij is dit niet echt VPN maar nog steeds PPTP in Windows 98..

• PtrO
VPN-PPTP is inderdaad Bill's visie op VPN in Win98/ME. Als zodanig is dat dus niet 'echt' VPN. Maja, wat is nog echt.

Verwijderd

let op dat nt4 workstation maar 1 vpn verbinding kan maken en nt4 server pas meerdere.
Pagina: 1