Ik zoek een programmaatje die Word bestanden kan indexeren en dat in bijv. een Access database propt (het mag ook een ander formaat zijn hoor). Kent iemand zo'n proggie, ik loop nu al een tijdje te zoeken en ik kan maar niets vinden
.
indexeren kan met microsoft index server (in het option pack van NT4, standaard als indexing services in win2k).
index server kan o.a. html, txt en ms word bestanden indexeren.
echter hij maakt zelf een catalogus aan van alles wat ie geindexeerd heeft en ik zou zo niet weten hoe je dat in access moet krijgen.
is het geen optie om rechtstreeks vanuit je applicatie de index server catalogus te raadplegen (weet niet waar je 't voor nodig hebt) of moet je perse de catalogus in een eigen database hebben ?
index server kan o.a. html, txt en ms word bestanden indexeren.
echter hij maakt zelf een catalogus aan van alles wat ie geindexeerd heeft en ik zou zo niet weten hoe je dat in access moet krijgen.
is het geen optie om rechtstreeks vanuit je applicatie de index server catalogus te raadplegen (weet niet waar je 't voor nodig hebt) of moet je perse de catalogus in een eigen database hebben ?
Moet het inderdaad in een eigen database hebben. Het mag trouwens ook in HTML formaat.. (bedenk ik me opeens). Loopt hier geen programmeer goeroe rond die een programma kan maken die dat doet.. gewoon alle Word bestanden uit een directory uitlezen en dat in een HTML-bestand pompen.
DOS:
in de dir die je wil indexeren gaan staan en dan het volgende typen
dir *.doc /a:h /o:n /s > word.htm
en dan htm openen met IE... et voila
in de dir die je wil indexeren gaan staan en dan het volgende typen
dir *.doc /a:h /o:n /s > word.htm
en dan htm openen met IE... et voila
Sorry.. ik zoek toch een iets intelligentere methode. De files moeten namelijk wel als links zichtbaar zijn.
Verwijderd
Weet iemand of deze oplossing waar PsychoG om vraagt beschikbaar is.
De dos opdracht werkt wel maar er is zo geen klikbaar geheel.
De dos opdracht werkt wel maar er is zo geen klikbaar geheel.
Het gaat gewoon om een link naar elk word bestand in plaats van de inhoud van elk bestand?
Dan zou ik zeggen; maak zelf een script die dat doet. Veel meer dan Mystery in "Word bestanden indexeren" een klein beetje aanpassen is het niet. Een eitje in zo'n beetje elke script of programmeertaal, check bijvoorbeeld even de links in de SA FAQ (in "DOS" kom je aan de FOR opdracht, maar ik zou voor een wat krachtigere optie gaan). <-- Je ben niet voor niets Tweaker, zelfbouwen moet dan best kunnen.
Of ook de inhoud? Kijk dan even naar (ook) dtSearch.
Dan zou ik zeggen; maak zelf een script die dat doet. Veel meer dan Mystery in "Word bestanden indexeren" een klein beetje aanpassen is het niet. Een eitje in zo'n beetje elke script of programmeertaal, check bijvoorbeeld even de links in de SA FAQ (in "DOS" kom je aan de FOR opdracht, maar ik zou voor een wat krachtigere optie gaan). <-- Je ben niet voor niets Tweaker, zelfbouwen moet dan best kunnen.
Of ook de inhoud? Kijk dan even naar (ook) dtSearch.
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 13-05-2004 14:28 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1