• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb op dit moment maar 4 channels in mijn avantgo config staan (oa tweakers), en ik heb ingesteld dat ze maar om de 2 uur gesynct hoeven te worden.

Met een dialup connectie duurt het echt *lang* voordat ie klaar is met syncen. 20min voor het searchen naar nieuwe pages en nog eens 20+ min voor het binnenhalen.
Dit is met ongeveer een week oude pages op m'n palm.

Er gaat niet eens echt veel data over de lijn heen, hij lijkt de meeste moeite te hebben met al die losse requests.

Zou het zin hebben om een proxy op een 100mbit bak te draaien en via die te syncen? Of heb je dit zelfde probleem dan nog steeds?
Het liefst zou ik een stukje software draaien op die 100mbit bak die alles ophaalt, comprimeert en dat AvantGo die gedownloade data oppikt (1 file) en import..
Maar dat kon ik niet vinden, niet op freshmeat en niet op google.

Heeft iemand een oplossing voor me?

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:54
Ik ben zelf een tijdje geleden gestopt met het gebruik van Avangto. Ik gebruik nu Plucker http://www.plkr.org/. De voordelen hiervan t.o.v. Avantgo zijn:

:P open source
:P geen reclame
:P kleinere app voor je palm
:P het ophalen van de pagina's van internet hoeft niet op hetzelfde moment als het hotsyncen
:9 Er is geen externe server nodig. Bij avangto maakje contact met hun server die vervolgens de pagina's ophaald verwerkt en naar je doorstuurd. Bij Plucker gaat dit op je eigen computer (Mac/PC/*nix) en ben je dus niet van een externe server afhankelijk

:( Plucker is wel wat minder makkelijk te configureren, maar als je RTFM doet is er prima uit te komen.

• QuarK
Heeee da's een veelbelovend progje... ik maak op de snelle server een .pdb'tje van al mijn oude avantgo channels en scp die naar mezelf toe... stukken sneller.

Beter!

Alleen wil ie de graphics libs niet herkennen.. misschien zijn die uit potato (2.2r3) te oud? Morgen eens even nieuwere proberen.

Verwijderd

Draait dat ook onder XP? Wat zijn dat voor wazige files ook op die site zeg?

• QuarK
Wazig? Verwend windows kreng ;)
Je moet er natuurlijk wel iets voor doen.

Ik kan alleen helemaal niet achter die URLs komen die achter bijv. de NYTimes en CNET News.com avantgo channels komen..

Hoe kan ik dat het beste doen? :?

Verwijderd

Het spijt me zeer, maar van bzip files had ik nog nooit gehoord :?

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Bij mij duurt het op dit moment ook langer dan normaal.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• QuarK
Gewoon compressie formaat.. bzip2 wordt erg veel gebruikt.
WinRAR kan er ook gewoon mee omgaan trouwens.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Doh, bij bzip staat toch ook
binary version, with parsers
Als ff wat verder kijkt dan je euro's lang zijn dan zie je zo een windows versie staan.

Moeilijk he ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• QuarK
Mmmm het is een leuk progje, heeft zeker potentie.

Nadelen:
- Helaas is er niet makkelijk achter AvantGo URL's te komen, kun je dus niet gebruiken.
- HTML parser is niet zo goed als die van AvantGo. Wordt aan gewerkt las ik, maar we moeten maar afwachten.

Voordelen:
- Erg snel, spuugt gewoon een .PDB uit.
- Even snel HTML pages grabben en syncen (manuals enzo).
- Voor newbies niet erg makkelijk te installen.

Ben ik nog iets vergeten? Of weet iemand hoe ik dat AvantGo channel probleem kan oplossen?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 23:27 schreef QuarK het volgende:

Nadelen:
- Helaas is er niet makkelijk achter AvantGo URL's te komen, kun je dus niet gebruiken.
- HTML parser is niet zo goed als die van AvantGo. Wordt aan gewerkt las ik, maar we moeten maar afwachten.

Voordelen:
- Erg snel, spuugt gewoon een .PDB uit.
- Even snel HTML pages grabben en syncen (manuals enzo).
- Voor newbies niet erg makkelijk te installen.

Ben ik nog iets vergeten? Of weet iemand hoe ik dat AvantGo channel probleem kan oplossen?
Op www.pocketpc-club.nl staan allemaal url's van avantgo channels. :)
Voor newbies niet erg makkelijk te installen, is dat een voordeel :?
>:)

• QuarK
Op vrijdag 11 januari 2002 09:40 schreef 01V het volgende:

[..]

Op www.pocketpc-club.nl staan allemaal url's van avantgo channels. :)
Voor newbies niet erg makkelijk te installen, is dat een voordeel :?
>:)
Helaas, die url's van CNN en NYT die daar staan zijn niet dezelfde als van het AvantGo channel.. zijn iets mindere versies (print versies, geen PDA versies).
Die van NYT werkt niet eens..

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:54
Op donderdag 10 januari 2002 23:27 schreef QuarK het volgende:

Nadelen:
Dat heb ik ook ervaren maar uiteindelijk heb ik het opgelost door:
1. Gewoon proberen door de url aan te passen met dingen zoals avangto, palm, palmtop, pda, zoals http://www.palmpower.com/avantgo/
2. Plucker helpfile ---> Palm friendly links
3. Google. Zoek op een kenmerkende zin die op de avantgo versie van de site staat. Met avangto las ik vroeger ZDNet to Go, de url wordt niet getoond :( maar onderaan staat altijd de zin 'Not what you expected? Click here to view the changes to our site' met google vindt je dan http://www.zdnet.com/platforms/avantgo/zdnettogo/ en zo kan plucker er ook bij :)

Suc6,
Marc

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat Plucker is wel heel cool

Jammer dat het niet op een Pocket pc werkt :(
Als ik ergens op zit te wachten is het een open source variant op Avantgo :9

• QuarK
Die google zoek tip werkt perfect!
Nu heb ik de avantgo channels/urls gevonden die ik zocht!

Helaas verslikt Plucker zich over de volgende url:
http://export.cnet.com/export/Omnisky/Index/0,10450,0-0,00.html

En dan in het bijzonder de komma. Ik heb al geprobeerd de bug te reporten, maar de registratie/inlog procedure lijkt niet te werken daar (krijg wel username/pass maar inloggen werkt niet).
Heeft iemand anders daar een werkende login?
Pagina: 1