Toon posts:

[OC] Processor doorgebrand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc deed het niet meer...
Ik dacht dat het moederbord naar de zak was, omdat hij soms wel en soms niet opstartte... Blijkbaar is het niet het moederbord, maar de processor... HOE KAN EEN PC OPSTARTEN MET EEN DEFECTE PROCESSOR??
Ik had hem overgeclockt, maar de temperatuur draaide rond de 52°C @ full load... plots kreeg ik een blauw scherm en was het gedaan... Soms kon ik hem nog opstarten, soms niet... Naar het schijnt is er een grote brankplek op mijn processor...
Raar, niet?

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
oops :(

Slave of Thieves

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Waarschijnlijk is íe niet helemaal stuk maar gedeeltelijk ;)

Maar een BRANDPLEK op je CPU, ik denk dattie nu ECHT de geest heeft gegeven, wat voor koeling had je erop dan¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

een PC start niet op zonder processor.. Misschien is je cooler kapot gegaan, en is daarom je processor doorgefikt, om maar iets te noemen..

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat een processor het ofwel WEL deed, ofwel NIET... Hij kan toch niet een klein beetje werken, totdat hij totaal opgebrand was... lijkt mij zo raar!

Verwijderd

BIOS al ge-reset ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, natuurlijk... dat was het eerste dat ik had geprobeerd... hielp soms wel, soms niet... ik vind het toch een heel raar probleem...
En als koeling heb ik een Taisol... (zie beschrijving pc)

Verwijderd

zeker een AMD >:)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Gecondoleerd... :(

Klote voor je...

Verwijderd

Topicstarter
zeg dat wel...
wat zou ik voor processor kopen nu?
Een duron? Die zijn niet zo duur... Zijn die ook goed? Of is er een duidelijk verschil tussen de Athlon1.4Ghz en de Duron (morgan) 1Ghz?

Verwijderd

Wat denk je zelf de TB heeft 40% meer Mhzjes en ook nog eens meer cache. ( Ik heb er niet voor niks 1 >:) )

Verwijderd

ik wil pics zien >:)

Verwijderd

wanner is je begrafenis??

jammer van je proc man, succes verder en sterkte

Verwijderd

Ik hoop dit ik dat niet te verduren krijg met mijn nieuwe Proc [opschep-modus]ik heb nl. net een nieuwe P4 1.8Ghz[/opschep-modus]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het tof dat jullie met mij zo meeleven! Dat helpt mij harde tijden te overleven...
En het ergste is dat ik mijn pc een maand geleden heb binnengestoken (ik dacht dat het mijn moederbord was) en dat ik er bijna gedurende 3 weken geen nieuws over gehad heb! Telkens ik een mail stuurde kreeg ik geen antwoord!!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 23:24
Op donderdag 10 januari 2002 13:29 schreef Spanker het volgende:
Ik hoop dit ik dat niet te verduren krijg met mijn nieuwe Proc [opschep-modus]ik heb nl. net een nieuwe P4 1.8Ghz[/opschep-modus]
Van de Aldi zeker :) Daar wassie laatst in de verkoop
Nee, just kiddin :)

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op donderdag 10 januari 2002 09:59 schreef WoUtoMatiC het volgende:
zeker een AMD >:)
Atlijd nog beter dan Pentium!! >:)

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Maar die was niet doorgefikt :P
Op vrijdag 11 januari 2002 13:24 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Atlijd nog beter dan Pentium!! >:)

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 15:28 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Maar die was niet doorgefikt :P
[..]
omdat t een pentium is, p4 is zo traag dattie niet meer doorfikt:

intel:
-jongens ik krijg t warm, zullen we maar es ff pauze nemen?
sgoed.....

AMD:
baas, wij krijgen het warm :(
POMPEN GVD DAT SOMMETJE MOET KLAAR VOOR DE VOLGENDE CYCLE....

ja zoiets dan :) en ik heb fantasie genoeg om te geloven dat dat echt gebeurd in een proc :P :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 11 januari 2002 15:39 schreef _Dennizz_ het volgende:
intel:
-jongens ik krijg t warm, zullen we maar es ff pauze nemen?
sgoed.....

AMD:
baas, wij krijgen het warm :(
POMPEN GVD DAT SOMMETJE MOET KLAAR VOOR DE VOLGENDE CYCLE....

ja zoiets dan :) en ik heb fantasie genoeg om te geloven dat dat echt gebeurd in een proc :P :P
ik ken een verdomd goede psychiater, hij heeft mij ook heel erg geholpen :P

En damn, kut van die proc :|

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 16:02 schreef m-m het volgende:

[..]

ik ken een verdomd goede psychiater, hij heeft mij ook heel erg geholpen :P

En damn, kut van die proc :|
eejjuuuh die mannetjes zijn maar klein, en bitjes zijn errug zwaar hoor, die 0en niet zo, maar die 1tjes wel...en dan ook nog ff 1.8 Ghz snelheid? damn je zult maar zon baan hebben

(jup, my brain is totally fucked up :))

Verwijderd

LOL :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 11 januari 2002 16:04 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

eejjuuuh die mannetjes zijn maar klein, en bitjes zijn errug zwaar hoor, die 0en niet zo, maar die 1tjes wel...en dan ook nog ff 1.8 Ghz snelheid? damn je zult maar zon baan hebben

(jup, my brain is totally fucked up :))
ik dacht dat ik vreemd was door mijn compu aan te moedigen als hij ff lang bezig was, maar jij slaat alles :P

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 10 januari 2002 09:37 schreef Tafke het volgende:
Ik had hem overgeclockt, maar de temperatuur draaide rond de 52°C @ full load...
52 graden is veel vind ik :)

ik heb mijn 1.2 ghz @ 40 graden

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 16:20 schreef Marv het volgende:

[..]

maar issie ook overgeclocked ??

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 11 januari 2002 16:22 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

maar issie ook overgeclocked ??
nope.. is toch niet nodig man.. 1.2 ghz :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 16:23 schreef Marv het volgende:

[..]

nope.. is toch niet nodig man.. 1.2 ghz :P
sorry, maar t blijft hobby :) mijne is ook clocked, 1400 @ 1600 @ 1,85 vcore....alleen geheugen is brak :( met geleende mushkin kon ik naar de 1656 Mhz

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Gecondoleerd, ik zit hier met klamme handjes omdat ik zondag waterkoeling krijg. Mijn grootste zorg is dat het waterblok goed erop komt te zitten :|
Ben je er al achter wat de doodsoorzaak was?

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 16:56 schreef Mad_Demon het volgende:
Gecondoleerd, ik zit hier met klamme handjes omdat ik zondag waterkoeling krijg. Mijn grootste zorg is dat het waterblok goed erop komt te zitten :|
Ben je er al achter wat de doodsoorzaak was?
ik draai nu ook al tijdje H2O...maat koelblok, mwah kan niet veel fout mee gaan....als je met schoeven vast zet: kruislinks aandraaien :), als je "krak" hoort heb je tever gedraaid :P

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Op vrijdag 11 januari 2002 17:00 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

ik draai nu ook al tijdje H2O...maat koelblok, mwah kan niet veel fout mee gaan....als je met schoeven vast zet: kruislinks aandraaien :), als je "krak" hoort heb je tever gedraaid :P
Ik heb zo'n klemmetje:

[afbeelding]

Verwijderd

52 graden voor een processor is echt niet zoveel, brand pas door bij/cq. over de 70 graden..volgens mij heb je het gewoon niet erg getroffen met je processor of hij is gewoon veel warmer geweest dat die 52 graden die jij hier aangeeft....

Ene diegene die hier roepen is zeker een AMD...moeten mij eens vertellen waarom er steeds meer fabrikanten overgaan op AMD en hier een groot deel van de tweakers een AMD hebben... als ie echt zo slecht was... dan was het anders geweest neem ik aan.. En tja het geld wat ik uitspaar..daar koop ik liever andere dingen voor tenzij je natuurlijk van je geld afwilt.. Tip doe dan even een oproep.. ik help wel mee, voor niets natuurlijk 8-)

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 11 januari 2002 17:21 schreef Mcart het volgende:
52 graden voor een processor is echt niet zoveel, brand pas door bij/cq. over de 70 graden..volgens mij heb je het gewoon niet erg getroffen met je processor of hij is gewoon veel warmer geweest dat die 52 graden die jij hier aangeeft....

Ene diegene die hier roepen is zeker een AMD...moeten mij eens vertellen waarom er steeds meer fabrikanten overgaan op AMD en hier een groot deel van de tweakers een AMD hebben... als ie echt zo slecht was... dan was het anders geweest neem ik aan.. En tja het geld wat ik uitspaar..daar koop ik liever andere dingen voor tenzij je natuurlijk van je geld afwilt.. Tip doe dan even een oproep.. ik help wel mee, voor niets natuurlijk 8-)
athlon mag volgens de officieele specs zelfs 90° hebben

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 16:20 schreef Marv het volgende:

[..]

Volgens AMD kunnen ze tot 90 graden. De mijne (Tb 1Ghz@1.2)
draait met een klein-stil-koelertje op 70 graden stressed. En dat doet ie al een paar maanden en helemaal stabiel en geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
sjah, dan heb ik niet zoveel geluk gehad :( maar ze willen hem niet onder garantie vervangen...

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:47

JTW

ik heb wel interesse in een amd proc
met zo`n ding als sleutelhanger kan je echt patsen :7

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 09:37 schreef Tafke het volgende:
HOE KAN EEN PC OPSTARTEN MET EEN DEFECTE PROCESSOR??
Heb ik ook een keer gehad met een nieuwe cpu. Hij kon 1x opstarten.....geen idee waarom

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 17:21 schreef Mcart het volgende:
"52 graden voor een processor is echt niet zoveel, brand pas door bij/cq. over de 70 graden..volgens mij heb je het gewoon niet erg getroffen met je processor of hij is gewoon veel warmer geweest dat die 52 graden die jij hier aangeeft...."

M'n peeceetje geeft al alarm bij 50 graden :) proc word in full load maar 30 graden :P

"Ene diegene die hier roepen is zeker een AMD...moeten mij eens vertellen waarom er steeds meer fabrikanten overgaan op AMD en hier een groot deel van de tweakers een AMD hebben... als ie echt zo slecht was... dan was het anders geweest neem ik aan.. "

Fabrikanten leveren nu meer AMD omdat de markt dat vraagt.. :)
AMD is niet slecht... AMD word alleen "ietsjes" warmer dan een Intel... hoewel de P4 ook aardig heet kan worden.. maar die is beveiligd :) ( ook al uitzonderingen van gezien :( )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 11 januari 2002 10:08 schreef Tafke het volgende:
Ik vind het tof dat jullie met mij zo meeleven! Dat helpt mij harde tijden te overleven...
Ik leef ook met je mee (m'n CPUs doen het prima, maar een Adaptec 2940AU SCSI ctrl is terminaal)
En het ergste is dat ik mijn pc een maand geleden heb binnengestoken (ik dacht dat het mijn moederbord was) en dat ik er bijna gedurende 3 weken geen nieuws over gehad heb! Telkens ik een mail stuurde kreeg ik geen antwoord!!
[flauwe HK-modus]Ergens binnengestoken :+ geen wonder dat je geen garantie krijgt >:)
Klant: "M'n PC is dood- ik wil nieuwe onder garantie"
Winkelier:"De CPU stinkt naar stront- doeiii :z"
[/flauwe HK-modus]

On-topic: Waar heb je'm geretourneerd? Is het een merk-PC? Heb je zelf die schroeiplekken geconstateerd? En ik hoop toch dat je niet in OCde toestand ter reparatie opstuurde...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1