TMF en FP-mod systeem

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dit onderwerp is natuurlijk eerder ter sprake geweest, en voor zover ik alle meningen heb gehoord is iedereen het er wel over eens dat het modereer systeem op de FP aan verbetering toe is.

Echter door veelal drukte enzovoort komt er niet echt schot in de zaak had ik begrepen.

Bij deze wou ik dan ook vragen of er uberhaupt al plannen (evt. concreet) zijn voor aanpassing van het modereer systeem, en of deze eventueel openbaar gemaakt kunnen worden.

Ik weet niet in hoeverre het haalbaar is, maar is het eventueel dan ook een optie om * Sundead er bij te betrekken om de reeds gemaakte plannen of ideeen voort te zetten en verder uit te werken, in combinatie met feedback en op aanwijzingen van de crew members die er anders mee belast worden :?

Dit opdat er toch enige vooruitgang geboekt wordt mbt het modereer systeem, en het kunnen ontlasten van de * Sundead afdeling.

Verwijderd

Lees [topic=292297/1/100] maar eens door. :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Sundead :) je hebt niet alle draadjes in .16 gelzen vrees ik :P
Er wordt "druk" gewerkt aan een verbetert mod systeem :)

[topic=292297/1/50]

en er is een apart forum waar ze overleg in oplegen (PMO) en als er wat nieuws te melden is oor je het als eerst in /16 daar zorgen o.a Jaymz, TgF en nog een paar die in het overleg zitten wel voor :)

edit:
RenevdVeen: is sneller :P maarja wat wil je met maar een regeltje :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Sundead
Hmz, ja, daar was ik reeds van op de hoogte dat dat draadje idd liep, ik zat echter meer aan evt. aanpassingen binnen het modereer systeem, en dan bedoel ik dus niet dat er een overheersende Power Mod account aangemaakt wordt, maar misschien loop ik ook wel te ver op de feiten vooruit, 'k wee nie, heb nog maar 1 bak koffie gehad :P

Echter staat de mod que vol, en zijn er reeds al een paar TMF-ers zonder punten, en dat is zo in de ochtend frustrerend, vandaar dat ik hier es ff check of er ook verbeterende aanpassingen plaats zullen vinden, maar voor nu eerst is het alleen de invoering van de Power Mod account dus..
Verder nog geen (goede) plannen of concrete items die algemeen doorgevoerd zullen worden :?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het PM verhaal is niet iets wat maar zo effe geprogged kan worden :{
Femme heeft helaas meer dingen te doen dan alleen het PM proggen.
En Femme is degene die het moet doen. We zijn daar voor een groot gedeelte afhankelijk van.
Ook al zal het er met een poosje zijn, er zal dan ook eerst nog getest moeten worden voor dat de PM echt actief zal worden :)

Wat ik net ook al zei, als er nieuws is over de status van de PM hoor je dat het eerst in /16. Daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Sundead
Dus het is echt het prog gebeuren waar de meeste tijd in zit gezien dat bij de drukst bezette kerel van het management team weg moet komen, suits me, had het echter niet verwacht, maar das weer wat anders.

Dan laat * Sundead het even rusten totdat Femme weer es wat tijd om handen heeft, en kijkt dus het leed nog maar ff aan.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

Jaymz

Keep on moving !

D'r zijn (op het subforum Powermod Overleg) wel eens een paar dingen over geroepen; sommigen hiervan zijn ook op TMF geroepen. Zoals een 'andere' ingangscontrole (minimum aantal reacties, en karma om uberhaupt te mogen modden.)

Het grote probleem is dat je nooit via algoritmes kunt bepalen of iemand goed kan modden of niet. Nouja, het kan wel tot op zekere hoogte, maar dan zal de load op de server schrikbarend toenemen, en dat wil je ook weer niet.
Of een reactie uberhaupt goed gemodereerd is kun je al niet eens controleren (want dat kan een robot niet), laat staan dat je kunt bepalen wie er op die reactie goed en/of fout heeft gemodereerd; Dit kun je alleen realtief aan de uiteindelijke score doen; maar wie zegt dat de uiteindelijke score klopt ?)

Los je dit op via handmatige selectie, zul je altijd te maken krijgen met het beoordelingsvermogen van mensen, en het feit dat je gewoonweg niet alles ziet wat er te zien is.

Hiernaast is het grootste probleem van het huidige modsysteem dat het 'democratisch' is, en 'vereist' dat je serieus modereert. Zijn er twee nozems die een draad met '-1 First post's' voorzien dan is de beer al los (zie wat er gisteren gebeurde met nog geen 20 Modpunten per persoon :{)
Het huisige systeem gaat ervan uit dat _iedereen_ die modereert dit naar eer en geweten doet, en _objectief_ modereert. Iets zegt mij dat dat een fatale aanname is :) Zeker als de weging naar verloop van tijd af neemt.

Ook dat is een 'smet' op het modsysteem. Het maakt niet uit of ik een reactie modereer (ik ben zo brutaal om te beweren dat ik best redelijk kan modden), of iemand die geindroctineerd is, en een nogal 'objectieve' mening over bijvoorbeeld een software leverancier heeft. Is hij een paar uur eerder dan ik, telt zijn moderatie zwaarder dan de mijne :{

Dussuh; Wie gaat hier ff geniaal lopen doen :P

Over de PM. Op PMO ben ik weer es ff gaan 'inventariseren' wat we hebben, en wat we nog moeten doen. 'T komt erop neer dat Femme hetgeen wij bedacht hebben ooit eens af moet zien te krijgen; dat is idd eigenlijk het belangrijkste struikelblok dat genomen moet worden.

• Sundead
Op donderdag 10 januari 2002 10:05 schreef Jaymz het volgende, en nog een heel verhaal:
Los je dit op via handmatige selectie, zul je altijd te maken krijgen met het beoordelingsvermogen van mensen, en het feit dat je gewoonweg niet alles ziet wat er te zien is.
Een soortgelijk iets wordt desondanks wel gehanteerd op het forum, dit is dus wel een rëeel iets, echter dient dit zichzelf enigzins te bewijzen natuurlijk, maar het lijkt mij haalbaar.

En een paar extra tags zouden welkom zijn, maar das weer wat anders

Ik wist ook wel van het bestaan van de PM enzo, maar gezien er naar mijn mening ernstige modereer verwaarlozingen op de FP plaats vinden (Of komt dat nou doordat ik er meer op let dan eerst?) dacht ik: laat ik es informeren of er behalve de PM ook andere ideen geopperd zijn, of dat er al plannen zijn voor een eventuele verbetering van het systeem.
En gezien hier de mod-whirlpools van de management en crew zitten, leek mij dit de aangewezen afdeling.

Ik was echter niet op de hoogte van het bestaan van het PM-sub forum, maar ja, dat zie je ook niet als normale gebruiker he :)
Pagina: 1