Standaard speakers in Seat Leon

Pagina: 1
Acties:
  • 2.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-07 12:15

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Zit nog steeds te twijfelen of dit het juiste forum is hiervoor, zo niet dan mag die wel verplaatst worden.

Ik wil eigenlijk weten of iemand ervaring heeft met de 8 speaker set die standaard in een Seat Leon word aangeboden. Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een nieuwe auto en vond de Seat wel leuk, alleen wil ik ook een beetje fatsoenlijk geluid hebben.

Dus opsomming wat is de kwaliteit van die speakers (en dan gaat het er niet om dat het minder klinkt dan een speaker set van 8 ruggen maar gewoon binnen de redelijkheidsgrens).
Als de ervaringen goed zijn ga ik het alleen uitbreiden met een subwoofer (en versterker), anders moet ik namelijk alle speakers gaan vervangen :(.

Owja!! Even ter vergelijking de standaard 8 speaker set in de Golf vind ik van goede kwaliteit (voor mij dan hé!!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Je laat de keuze van een auto toch niet afhangen van de speakers die erin zitten? :?
Omdat Seat voor 95% de zelfde onderdelen heeft als de Golf ben ik ervan overtuigd,(nou ja bijna overtuigd) dat er bose speakers in zitten.
VAG wil van Seat maken wat Alfa is bij Fiat, ofwel snel en luxe. De speakers zullen dus wel OK zijn.
Zeker is dat een 8 speaker-set speciaal is afgesteld op het interieur.

Als je er een extra woofer inzet bestel dan meteen de tegenritmischeversterkteachterruitenwissermetstrakkeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Natuurlijk hangt mijn keuze daar niet vanaf maar ik wilde het eigenlijk gewoon even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Aangezien Seat van de volkswagengroep is en veel onderdelen van de seat en vw worden gedeelt, denk ik dat golf dezelfde speakers heeft als een leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb sinds kort ook een Seat Leon. Hier zaten die standaard speakers in, maar dan 4 stuks. Deze zitten voorin. 2x onder in de deur, voor de lage en midden tonen. Voor de hoge tonen zijn er 2 speakertjes gemonteerd boven in de deur, waar ook het knopje voor de buitenspiegels zit.

Hier komt al een stevig geluidje uit. Misschien ligt dit ook aan de radio (Clarion >:) ) Zeer helder geluid, en een diepe basss. Ben ik zeer tevreden over.

Daarnaast heb ik sinds een paar weken ook 2 speakers achterin de deuren laten monteren. Ja, laten monteren, want zelf erin bouwen is niet aan te raden. Of je moet heel handig zijn. Dit zijn pioneer speakers.

Ik ben (nogmaals) zeer tevreden over het geluid. Dus je kan best voor die standaard speakers gaan, al moet je de keuze natuurlijk voor een auto niet laten afhangen van het geluid wat er uit de speakers komt. De Leon is sowieso een fijne auto om in te rijden. Netjes afgewerkt, voldoende beenruimte achterin en zo nog meer leuke opties. Gave bak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41442

Aangezien ikzelf een 1.9 TDI sport uitvoering heb mét 8 speakers weet ik dat het geluid wat uit die standaard dingen komt echt ERG goed is :9 Als ik jou was zou ik er een goeie radio in (laten) bouwen ipv je geld uit te geven aan andere speakers. Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Ik zat zelf ook aan die Sport versie (110 PK TDI) te denken en ik denk dat dat hem gaat worden. Een goeie radio was ik sowiezo wel van plan dus het moet helemaal goedkomen. :)

Tnx for the info.
Pagina: 1