Toon posts:

Toshiba Satellite 1800-514

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een Toshiba Satellite 1800-514 te kopen. Deze machine heeft afgezien van de wi-fi (draadloos lan) en een geforce2go hetzelfde als de satellite pro serie.

Heeft iemand van jullie goede of slechte ervaringen met deze satellite?

Werkt Windows XP en/of W2k goed op deze machine?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!

:?

Verwijderd

Weet je zeker dat die geforce 2 go er in zit ?
Zie bij toshiba zelf staan dat er een 16 mb trident
kaartje in zit ?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

XP staat standaard geinstalleerd op deze machines

Verwijderd

Topicstarter
Beter lezen a.u.b.!

Er staat afgezien van wifi en geforce2go zijn de satellite pro en de satellite gelijk.

Tenminste zo bedoelde ik het.

Is er nou niemand die z'on zelfde laptop gekocht heeft en mij daar even zijn ervaringen over kan geven?

:?:?:?:?:?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:54 schreef r_buren het volgende:
Beter lezen a.u.b.!

Er staat afgezien van wifi en geforce2go zijn de satellite pro en de satellite gelijk.

Tenminste zo bedoelde ik het.

Is er nou niemand die z'on zelfde laptop gekocht heeft en mij daar even zijn ervaringen over kan geven?

:?:?:?:?:?
Sja, zou je even de specificaties willen posten?
Ik heb de 1800-750, dus als je daar iets over wilt weten, vraag maar raak zou ik zeggen :)

Dit zijn mijn specs.
PIII 1 Ghz
256 MB
30 GIG
8 MB Trident Cyberblade Ai1 (geen fijn ding :))
14,1 " TFT
DVD-ROM

Let even op of er een nic in zit. Ik kwam er later achter dat er geen nic in die van mij zit :( (zit zo'n mooi ijzeren plaatje op)

Verwijderd

Topicstarter
De dvd met tv-out, werkt dat een beetje goed als je die aansluit op de televisie.?

Ik bedoel, ziet het er een beetje scherp uit.

En Windows Xp ondersteuning, gaat dat een beetje goed?
Qua drivers?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Windows XP draait er prima op...

Verder is het een van de eerste Tosiba's die niet meer zo'n trackpoint maar een echte touchpad hebben.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 16:52 schreef r_buren het volgende:
De dvd met tv-out, werkt dat een beetje goed als je die aansluit op de televisie.?

Ik bedoel, ziet het er een beetje scherp uit.

En Windows Xp ondersteuning, gaat dat een beetje goed?
Qua drivers?
Windows XP draait na een beetje tweaken goed. De bottleneck bij mij is gewoon de videokaart.
Bij het afsluiten van XP wordt de achtergrond grijs, hier heeft deze laptop moeite mee. De muis gaat schokken.
Spelletjes zoals Collin McRea is goed te spelen, maar je moet geen Quake III gaan spelen.
Misschien zou je beter 2000 erop kunnen zetten, heeft hier altijd perfect gewerkt. (evenals 98SE & ME)

De hardeschijf bij mij is een IBM, zijn stil, maar merkbaar langzamer als in een dekstop pc. (maar das logisch)

Het beeld dat de TV out geeft is goed. Het is iets minder scherp dan een Matrox G550 kaartje, maar je kunt er prima DVD's mee kijken.

Ik heb er een Accupoint II op zitten. Dat is zo'n "clitoris" als muisaanwijzer. Echt vrolijk wordt je er niet van maar er valt mee te werken. Volgens mij zijn deze muisaanwijzer nu vervangen door tochpads. Ik zou er zeker een (optische) USB muis bij kopen.

Voor de rest ben ik harstikke blij met deze laptop.

ps. Koop wel een goede laptop tas, die beschermen je laptop echt ontzettend goed. Die van mij zou anders allang kappot zijn geweest :+

Verwijderd

Ohja, kijk ook even of het een Mobile proc. is. Niet persé noodzakelijk, maar je kunt er wel stukken langer mee doorwerken.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Nou, de specs dan maar ff:

* Blauw/zilver behuizing
* 14.1 TFT beeldscherm (1024x768)
* Intel Celeron 1000 MHz processor
* 128 MB SDRAM geheugen
* 128 L2 cache
* Geïntegreerde 16 MB 64-bit AGP controller
* 15 GB harddisk
* 8-speed DVD-ROM speler
* Interne 3.5" diskdrive
* Bass Enhanced 3D Soundsystem
* 56 kbps internal V.90, mini-PCI modem
* Touchpad
* Windows XP (UK/FR/NL) & MS Works Suite 2001 NL
* PS/2, seriële, parallelle, 2x USB & TV-out aansluiting
* 12 Maanden garantie

Zeker geen verkeerde laptop met DVD-speler. Verwacht echter niet teveel van de TV-out, want die is bij lange na niet zo scherp als een losse DVD-speler. Al verkrijgbaar vanaf €1659,- (Pricewatch, maar in gewone zaakjes niet ook al vanaf €1669,-).
Pagina: 1