Schaalbaarheid GF3 Ti500

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04
Als ik mijn systeem (zie signature) met een GF3 Ti500 uitrust, heeft het dan zin om mainboard/processor nog te upgraden (en dan denk ik aan een Pentium 4 1500 op een Asus P4T-F mainboard oid)??

Het gaat mij voornamelijk om de snelheid in spelletjes, in het bijzonder ook de snelheid in 3DMark 2001 (ik weet het, is niet zo relevant maar heeft te maken met omgeving)

Als het verschil slechts een paar procent is heeft het natuurlijk geen zin maar als die GF3 beter uit de verf komt op een snellere mainboard/proc combo dan ga ik daar ook naar kijken.

Ohja, alsjeblieft geen Intel/AMD flames... Ik werk met beide (en kan goedkoop aan de Intel combo komen).

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het gaat mij voornamelijk om de snelheid in spelletjes, in het bijzonder ook de snelheid in 3DMark 2001 (ik weet het, is niet zo relevant maar heeft te maken met omgeving
hehe ;) ik ken het gevoel.. :)

een P4 1500 zal in mijn ogen wel degelijk voor een redelijke "boost" in het aantal 3dmark punten zorgen.. Dus als je het geld hebt (en er ook voor over hebt) had ik het wel gedaan..

Hier staat tekst

Verwijderd

Als je graag wil scoren dan moet je natuurlijk geen GF3 kopen maar een Radeon 8500 :)

Verwijderd

En geeen P4 maar een XP , 3DMark is geoptimaliseerd voor athlon. Bovendien is de processor zezker voor spellen veel sneller en bovendien goedkoper, wat resulteerd dat je nog een snellere processor kan kopen >:). Wat er ook gebeurd een XP1800+ is altijd sneller dan een P4 1,6. (of je moet echt grafisch 3d werken met een geoptimaliseerde applicatie, maar spellen zijn dit nooit)

• Leader98
Mmm, die XP heeft inderdaad ook mijn warme belangstelling maar die P4 is bijna gratis :) en voor de XP moet ik gewoon de volle mep betalen :'(

En ook de Radeon heb ik wel gezien maar ik lees nog net iets teveel berichten over problemen met drivers en games enzo. Het mag dan wel sneller zijn maar het moet gewoon wel goed werken (en dat zonder al teveel gedoe met de drivers)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op donderdag 10 januari 2002 09:21 schreef Overdrive_AMD het volgende:
En geen P4 maar een XP , 3DMark is geoptimaliseerd voor athlon.
Waar heb je die wijsheid vandaan!?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
Op donderdag 10 januari 2002 10:05 schreef Dinictus het volgende:

[..]

Waar heb je die wijsheid vandaan!?
dat weet toch iedereen :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ach, als ik jou was ging ik gewoon voor de P4 (omdat je die bijna gratis krijgt), support daarvoor wordt toch nog wel beter.
En drop de Radeon :P.

• Leader98
Maar de vraag blijft nog onbeantwoord...

Zou het veel (en zoja hoeveel?) verschil maken om onder een GF3 Ti500 een P4-1500 te zetten ipv de huidige Duron 800@1000 ???

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat ik wel weet is dat een athlon xp 1800+ een P4 1800 er makkelijk uitrekent op de meeste gebieden. Maar dat 3dmark geoptimaliseerd is voor de XP lijkt me crap.

Je kan het gaan hebben over SSE instructies e.d. maar volgens mij scoren XP`s gewoon beter in 3dmark met gelijke systemen voor de rest omdat ze gewoon sneller zijn. Niet omdat 3dmark gemaakt is voor athlons.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

ik denk dat het wel een beetje nut heeft(want duron is tenslotte net zoiets als een celeron van Intel) en als je dan een p4 1,5ghz erinstopt ;) dan zou het wel een degelijke winst moeten opleveren.Ik persoonlijk zou voor AMD gaan, maar aangezien jij de P4 mobo goedkoop kunt krijgen zou ik voor de P4 gaan ;).
Veel suc6

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57
Over de radeon 8500, Ik heb nu sinds de hcc en heb echt heel weinig problemen met de kaart, eigenlijk nog minder dan met mijn oude ASUSV7700, Alle spellen draaien top. Zelfs RC2000 wat op die asus soms lukte maar in ieder geval niet stabiel, draait op de Radeon als een zonnetje.

Hier een aantal titels die goed draaien bij mij:
RTCW
Fifa 2002
Colin Mcrae 1 en 2
Formule 1 2001
Grand Prix 2/3
Red Faction
Half-Life serie
Counterstrike
Grand Prix Legends
Diablo 2
Max Payne :9~
Unreal Tournament
Unreal
Voyager Elite Force

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op donderdag 10 januari 2002 10:21 schreef Leader98 het volgende:
Maar de vraag blijft nog onbeantwoord...

Zou het veel (en zoja hoeveel?) verschil maken om onder een GF3 Ti500 een P4-1500 te zetten ipv de huidige Duron 800@1000 ???
Een GF3Ti500 heeft als je het maximale eruit wil halen gewoon een snelle proc met snel geheugen nodig, bv. XP 1800+ met DDR,

Ikzelf heb een KT133 mobo met SDRAM en een 1Ghz proc, maar sommige games runnen nauwelijks beter dan me oude TNT2... Zelfde proc in een DDR systeem geeft al een winst van bijna 30% volgens Aceshardware.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Als ik jou was zou ik niet voor een p4 upgrade gaan. Het beste is om de processor te upgraden met een XP. Die kan je op 12,5 x 104 draaien, dat is 1300 MHz. Dat is sneller dan een p4 1400 en heel erg veel goedkoper.

In mijn ogen ben je echt geld over de balk aan het smijten als je je moederbord zou vervangen.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Leader98
OK, ik zal het nog een keer samen vatten.
Ik heb de keuze uit twee systemen:

GF3 Ti500
AMD Duron 800@1000
Abit KT7-RAID
512MB PC133

GF3 Ti500
Intel P4-1500
Asus P4T-F
512MB RIMM

Het eerste systeem staat bijna compleet (op de GF na) op mijn bureau, voor het tweede moet ik even wat onderdelen bij elkaar halen en weer opnieuw installeren.

De vraag is: Maakt het qua performance (in games en 3DMark2001) veel verschil of ik het tweede systeem neem? En zoja hoeveel dan ongeveer?

Nee, ik ga niet voor XP processoren of Radeons (al zou ik dat wel graag willen maar helaas geen centen :'( )

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op donderdag 10 januari 2002 10:51 schreef Leader98 het volgende:
OK, ik zal het nog een keer samen vatten.
Ik heb de keuze uit twee systemen:

GF3 Ti500
AMD Duron 800@1000
Abit KT7-RAID
512MB PC133

GF3 Ti500
Intel P4-1500
Asus P4T-F
512MB RIMM
Sja moeilijk, als ik op MadOnion kijk naar me 3Dmarks en vergelijk dit met een andere CPU, maakt het qua marks tot een 1.7Ghz P4 niet zoveel uit, pas bij een 2GHz P4 beginnen de scores flink toe te nemen, of dit aan 3Dmark ligt laat ik in het midden.
Feit is wel dat je een Duron hebt en geen Thunderbird zoals ik, en dan is die P4 toch 500Mhz meer, tevens is de bandbreedte van rdram flink wat groter dan SDRAM, maar of het in games wat uitmaakt sja....

Dus ja dillema :)

• Leader98
Mmm, ik kan die P4 natuurlijk nog overklokken... Hij loopt nu al op 1650Mhz... dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 09:47 schreef Leader98 het volgende:
Mmm, die XP heeft inderdaad ook mijn warme belangstelling maar die P4 is bijna gratis :) en voor de XP moet ik gewoon de volle mep betalen :'(

En ook de Radeon heb ik wel gezien maar ik lees nog net iets teveel berichten over problemen met drivers en games enzo. Het mag dan wel sneller zijn maar het moet gewoon wel goed werken (en dat zonder al teveel gedoe met de drivers)
Ik wil niet gaan flamen of wat dan ook maar heb vandaag net mijn gf3 terug gebracht en heb nu een radeon 8500,ik weet niet wat mensen verkeerd doen met de kaart en sleutelen aan hun pc maar ik heb XP draaien met upgrade drivers van ati en het draait als een tiet ik ging maar liefst 1000 punten omhoog in 3DMark2001.

bijv.de test met die rondraaiende draakjes 8 lights daar ging mijn gf3 sputteren en haalde maar 3.9 fps terwijl mijn radeon daar ruim 10 fps haalt en het draait soepel rond zegt toch genoeg over de kwaliteit,het beeld in games vooral UT wat ik veel speel is veeeeeeeel mooier dan met de gf3 mensen die plaatjes posten met zie het verschil daar is echt geknoeid aan de plaatjes van de radeon want ik gebruik geen smoothvision of aa of wat dan ook heb perfect rustig heel scherp beeld.

Mijn aanrader derhalve is toch echt de RADEON 8500 SWW heeft er voldoende op vooraad de retailversie dan he!!

:)

succes

trouwens radeon is goedkoper dan de gf3 ti 500 :) 790 gulden bij sww

Verwijderd

Amd is niet beter omdat jullie allemaal voor 1 duppie op de eerste rang willen zitten, INTEL RULES

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 12:56 schreef stek het volgende:
Amd is niet beter omdat jullie allemaal voor 1 duppie op de eerste rang willen zitten, INTEL RULES
Hmmmmm niet flamen vriend doe ik ook niet.

Ik heb AMD omdat mijn budget het niet toelaat om een oh zo dure intel te kopen.

En ik heb AMD omdat ik persoonlijk (mijn mening) vind dat AMD sneller is.

Ik zeg niet beter of wat dan ook iedereen maakt zijn eigen keuzes in het leven maar laten we eerlijk zijn waarom rijd half duitsland volkswagen of mercedes omdat dat er zo is ingeslopen terijl menig japanse auto of koreaanse auto net zo goed is alleen met meer luxe nou vergelijk die 2 proc ook zo,Ik rij geen mercedes maar rij wel in een auto die net zo comfortabel is als die mercedes alleen goekoper maar wel met meer luxe.

Snap je hem flameboy!!!

Verwijderd

Ik heb wel een klein voorbeeld waar je iets aan hebt denk ik. Ik ben van P4 naar XP gegaan. Met een P4T 1400MHz scoorde ik 3500 punten. Met de XP 1800+ is die geschoten naar 4700 als ik mij niet vergis (is alweer een tijd geleden dat ik 2001 heb gedraait). Zo een P4 scheelt zeker wel met je Duron. Die kaart heb ik eens voor de gein in mijn P3 1GHz gezet, ook geen gein dacht ik zo. Score was een mager 3000. En als jij je afvraagt waarom de scores zo laag zijn, het is een GF2 OEM (200/365).

• Leader98
Bedankt James! Ik ga het gewoon allebei maar eens proberen en dan laat ik mijn bevindingen nog wel weten hiero...
Pagina: 1