Ja, je hebt gelijk, ik ben het draadje net langsgelopen en die ene reactie stond veel te hoog (stond ook niet meer op +4 toen jij je topic plaatste

)
Toen ik jouw
reactie echter las heb ik hem ongemoeid gelaten:
Nou, het gehuil van ons Tweakers om ingrijpen van de OPTA heeft geholpen, en hoe!
Beetje vage zin, alsof de OPTA op de Tweakers heeft gereageerd, maar ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat er al tijden geroepen wordt dat de OPTA er maar eens iets aan moet doen.
Het is toch echt in zekere zin logisch dat de OPTA op deze wijze reageert.
Op zich klopt dat, maar dat is al eerder in het draadje gezegd: het is logisch omdat de KPN te goedkoop was t.o.v. andere aanbieders en dus zijn de door de OPTA geboden opties het verhogen van het eigen abonnementsgeld of het verlagen van de prijs voor het gebruik van hun netwerk door andere bedrijven.
Het resultaat is uiteindelijk dat wij als consumenten kunnen zien wat nu de werkelijke cq. de goedkoopste aanbieder is.
Dat snap ik niet, sorry, hoezo kunnen we nu zien wat de goedkoopste aanbieder was? KPN was toch de goedkoopste? Er worden nu prijzen en abonnementsgelden veranderd, daardoor wordt het toch veel moeilijker om de goedkoopste aan te wijzen? Prijzen komen juist dichter bij elkaar te liggen.
Als ik deze stelling zo lees, verwacht ik dat hij ook uitgelegd zal worden, maar dan ga je verder met:
Al die kortingen op abonnementen, gratis aansluitingen, 3 maanden gratis maken het er allemaal niet duidelijker op. Vergelijken kun je soms pas door het geheel over meerdere jaren uit te smeren.
Maar daar gaat het toch helemaal niet over? De OPTA heeft die acties met kortingen en gratis aansluitingen toch niet verboden? Dan ga je verder over gratis acties en dat gratis nooit gratis is: dat is waar natuurlijk in de meeste gevallen, maar daar gaat het in het draadje niet om. Het is eigenlijk off-topic.
Als ik dus aan het modereren ben, zou ik alleen punten geven voor die tweede alinea. De eerste zin (dat het een logisch stap is) is al meerdere keren gezegd (met uitleg) en de tweede zin begrijp ik maar half. Als je me kunt uitleggen wat je daarmee bedoeld wil ik de reactie nog wel naar +1 zetten.
Sorry, voor deze misschien wel tegenvallende reactie.
Never stop seeking what seems unobtainable...