Toon posts:

Outlook wil McAfee niet laden. Iemand waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Outlook versie 4.03 ge-upgrade naar 4.51 en daarna deed McAfee het wel gewoon maar toen ik Outlook wou opstarten kreeg ik deze melding; Kan de invoegingstoepassing C:\Programfiles\Network Associates\McAfee Virusscan\emailsca...niet installeren of laden. Kan C:\Programfiles\Network Associates\McAf...niet laden. Misschien is de beschikbare hoeveelheid geheugen of systeembronnen te klein of ontbreekt er een .dll bestand.

Om de een of andere reden wil McAfee dus niet m'n mail scannen. Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand hier ervaring mee? :?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
(jarig!)
Staan er quotes om het pad naar de email scanner (aangezien er spaties in het pad staan)?
Misschien dat de nieuwe versie van Outlook daar een groter probleem van maakt?

Battle.net tag

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op donderdag 10 januari 2002 08:13 schreef Mr__Dickie het volgende:
Ik heb Outlook versie 4.03 ge-upgrade naar 4.51
:? dit moet Mcafee zijn neem ik aan, of jij hebt hele oude Outlook versies ;)

• Mystery
(jarig!)
Op donderdag 10 januari 2002 09:14 schreef PWM het volgende:

[..]
:? dit moet Mcafee zijn neem ik aan, of jij hebt hele oude Outlook versies ;)
Daar ging ik maar meteen vanuit... mcafee kent die versienummering... outlook niet...

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben vergeten te melden dat het gaat om Outlook 98.
Enne, over die quote's; ik heb de melding die ik kreeg letterlijk overgenomen van het scherm. Bedoel je iets anders misschien?

• Mystery
(jarig!)
Op donderdag 10 januari 2002 10:47 schreef Mr__Dickie het volgende:
Sorry, ik ben vergeten te melden dat het gaat om Outlook 98.
Enne, over die quote's; ik heb de melding die ik kreeg letterlijk overgenomen van het scherm. Bedoel je iets anders misschien?
ik zie letterlijk programfiles aan elkaar staan dus zonder spatie ertussen, dat is al heel vreemd en zodra je wel met spaties aan de gang gaat (de spatie tussen network en associates) moet er quotes ("") om het pad heen.
ik neem tenminste aan dat je ergens in outlook hebt aangegeven waar de computer de email scanner kan vinden...

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Er dus wél spaties tussen het pad, maar géén aanhalings tekens. Maar goed, ik ben er achter gekomen dat door de update van McAfee, een ander pad wordt gebruikt dan voorheen. Nu probeer ik dus ergens een optie te zoeken in McAfee en Outlook, waar ik het pad kan veranderen. Ik heb gezocht in alle (door mij gevonden) opties, maar heb nog niets kunnen vinden. Het enige pad dat ik gevonden heb is het pad voor de log file...maar dat zoek ik dus niet. Weet iemand hoe het wél moet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 11:14 schreef Mst het volgende:

ik zie letterlijk programfiles aan elkaar staan dus zonder spatie ertussen, dat is al heel vreemd en zodra je wel met spaties aan de gang gaat (de spatie tussen network en associates) moet er quotes ("") om het pad heen.
ik neem tenminste aan dat je ergens in outlook hebt aangegeven waar de computer de email scanner kan vinden...
Bedankt trouwens Mst, je hebt me op een goed spoor gezet.

• Mystery
(jarig!)
Misschien is het een register probleem.
Je kan bijvoorbeeld zoeken in je register naar het oude pad (zal vast ook wel mcafee installatie keys voorbij komen) en\of nieuwe pad...
Of anders naar .cfg/.ini files van mcafee kijken, misschien in mcafee (na update) aangeven waar je mail client zich bevindt....

Gebruik beide programma's niet dus kan je niet precies zeggen waar je het kan vinden...

Battle.net tag

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13

MrDry

Desperados!

Tja...wij hebben hetzelfde probleem ook. Bij versie 5 van McAfee is er nix aan de hand maar de netwerk versie (4.51) heeft dat probleem ook.

Dus als je het weet zou ik graag willen weten hoe het komt.

(werk je ook met een exchange server?)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik werk hier inderdaad met een exchange server, en ik zal jullie eerlijk vertellen dat ik hier op m'n werk ben en ikzelf heb het probleem niet, maar een gebruiker dus ik kan sommige info niet meteen geven. Ik moet er namelijk nog een keer langs. Ik weet nu wel dat op mijn pc dezelfde versie staat maar die geeft geen problemen. Ik denk dat ik de gebruiker de hele C:\Windows\Network Associates map weg gooi en dan opnieuw McAfee moet installeren. Ik hoorde ook iemand zeggen hij misschien de consumenten versie van McAfee op z'n pc heeft staan, en dat de corporate versie net ff anders werkt. Als ik ook kijk naar de foutmelding, dan staat er een map met McAfee Virusscan, en bij mij heet diezelfde map gewoon Virusscan. Ik ga straks toch even kijken bij die vent of ik zijn registry dan kan aanpassen zodat hij naar het goede pad verwijst.

Verwijderd

hoe je dit kan oplossen?

gewoon outlook opnieuw installeren.. ik heb dit al 100x gedaan.. werkt goed.. (werk bij een groot bedrijf ;) )

bij outlook 2000 kun je dit doen daar outlook te fixen.. ik geloof dat het in het help menu zit..

Verwijderd

Effe de dll's van die hij roept van
C:\Program files\mcafee
naar
C:\Program files\network associates
kopieren.

Op de een of andere manier, lopen die paden tussen de twee een beetje gammel.
Pagina: 1