HGML ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet iemand hier wat af van Hyper Graphics Markup Language. Het enige nuttige wat ik er over kan vinden is deze W3C note.

http://www.w3.org/TR/NOTE-HGML

Wordt dit nu echt gebruikt? Ik moet hier namelijk morgen wat over vertellen op school en ik zou ze ook wel willen vertellen of het geheel een succes is. Het lijkt me bijna niet omdat er vrij weinig over te vinden is. Ok, wie weet er meer.....?

Systeem | Strava

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Dan ben je wel een beetje laat :o .

Volgens mij is dit niet echt een serieus iets. Het is meer een voorstel wat gebruikt zal zijn bij de ontwikkeling van andere standaarden. Ik denk dat je SVG als het meest directe gevolg kunt zien. Als je HGML moet gaan bespreken, lijkt het mij een uiterst merkwaardige opdracht :o .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in de voorafgaande fase voor SVG heeft W3C een aantal consortia gevraagd voorstellen te doen omtrendt een gestandardiseerd vector-format;
Adobe kwam met een PGML-achtig voorstel (markup die in de drukkerswereld nog wel enige tijd is dorgevoerd) (ik zie hun namen hier niet onder staan, dus ik neem aan dat dat niet dit voorstel is, wel Orange, en een verwijzing naar PGML)
Microsoft kwam met VML (nog steeds ondersteund door explorer en door ms wordt op hun site mbt 'standards-compliancy verwezen naar hun eigen voorstel alsof W3C hiermee ingestemd heeft).
macromedia wilde zijn flash-format openstellen (werd het niet omdat het binary-based is en mm geen eigendomsrechten op het format wilde opgeven).
ik meen zelfs dat er ook nog een meer uit de CAD-wereld komend voorstel is geweest.

Uiteindelijk besliste W3C dat geen enkel voorstel voldeed aan vervulling van behoeftes van alle verschillende doelgebieden van dit format (CAD, drukkers, web- en andere applicaties, cartografie) en stelde zij een werkgroep op om een eenduidig voorstel te doen, het resultaat is begin september 2001 goedgekeurd en is nu recommendation:
http://www.w3.org/TR/SVG/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt! Dit is net even wat ik als toevoeging wilde hebben. We moeten trouwens HGML bespreken in combinatie met SVG. Vandaar dus....

Systeem | Strava

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nog wat over HGML:
The Network Research Group has previously been involved in the design and prototype implementation of a mark-up language specifically aimed to provide an optimised means of conveying graphical information over a GSM data link. This work was conducted as a feasibility study, under contract from Orange Personal Communications Services Ltd and resulted in the creation of a technology called Hyper Graphics Mark-up Language (HGML). HGML provides a means of using vector graphics and pre-stored client-side images as a substitute for sending bandwidth intensive bitmap images over the wireless link and hence, has the potential to provide a significant degree of optimisation. Whilst this work has been taken to the proof of concept stage, further work remains to be done.
The proposed project should begin by considering the requirement for HGML-like technologies, in light of other current developments such as the Wireless Application Protocol (WAP) and Wireless Mark-up Language (WML), as well as forthcoming mobile enhancements such as GPRS and EDGE.
het is dus inderdaad van Orange het telefoonbedrijf en richt zich specifiek op narrow-bandwidth connections.

wat dat betreft een specifiek bereik waardoor er misschien nog steeds topassingen voor gemaakt worden, echter ook SVG kent een specifiek profile hiervoor, als toepassing binnen SVG 1.1: SVG tiny en SVG basic, eveneens specifiek gericht op kleine filesizes
http://www.w3.org/TR/SVGMobile/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen