Toon posts:

V-core 1.85 zinvol ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er eigenlijk beter aan om je V-core omhoog te
zetten van b.v 1.75 naar 1.85!
Hij wordt er niet sneller van alleen maar WARMER.
Op de search wordt er gepraat over OC'en met een V-core
van 2.00, kan dat niet met 1.85 dan, en is het niet beter
voor je behoud van de proc...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
Hogere V-Core levert idd meer warmte op en is idd slechter voor de levensduur van je proc. Maar zorgt wel voor meer stabieliteit.

Als je heftig gaat OC dan heeft je cpu niet genoeg aan de standaard voltages binnen je cpu om aan of uit voor te stellen. Wanneer je deze verhoogd kan die er weer wel mee omgaan. Nadeel, meer warmte, kortere levensduur.

Maar goed, na 3 jaar is ie toch veroudert :P

OC doe je dus niet met een V-core , maar door de busspeed of de multiplier aan te passen. V-core aanpassen doe je om de boel toch nog stabiel te houden. Als die 1,85 volt de boel stabiel houdt op ???? MHZ en 1,75 volt niet dan is het dus zinvol, mits de temperatuur redelijk is offcourse. Maar daar hebben we cooling voor :Y)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Txs..... na een jaar is ie al oud :(

Verwijderd

Dan koop je een nieuwe computer en gebruik je de oude als server. Zo heb ik al vijf computers bij elkaar. :)

Verwijderd

En om antwoord te geven op je vraag:

Bij het overclocken kan je systeem instabiel worden. Door het voltage van je processor te verhogen maak je deze stabieler. Dus 1200@1400 kan instabiel draaien met een VCORE van 1.7V maar misschien wel stabiel op 1.85V.

Als je heftig met watercooling gaat OCen kun je het beste een voltage mod gebruiken, zodat je boven de 1.85V kunt komen. Je processor wordt dan wel erg warm, maar door de watercooling wordt deze warmte snel afgevoerd.

Het is altijd een beetje proberen wat stabiel draait. 1.7V kán stabieler draaien dan 1.85V, gek genoeg. Maar meestal is dit omdat je processor dan iets te warm wordt. Dit kan al 49 graden zijn hoor, wat helemaal niet zo warm is. Maar als je je processor ver overgeclocked hebt kan 49 graden te warm zijn om stabiel te blijven. Dan heb je dus beter koeling nodig, of kun je proberen of je processor ook nog stabiel draait op een lager voltage, zodat deze minder warm wordt.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 01:07 schreef CiPHER het volgende:
Dan koop je een nieuwe computer en gebruik je de oude als server. Zo heb ik al vijf computers bij elkaar. :)
LOL :D Dan zou ik een 1200 MHz 512 MB Gateway/mailservertje hebben :7

Verwijderd

Als je processor niet overclocked draait, lijkt het me nutteloos toch ? (AMD XP 1600+ @ 1,75 V)

Verwijderd

Als je processor niet overclocked draait, lijkt het me nutteloos toch ? (AMD XP 1600+ @ 1,75 V)

Verwijderd

Daar ging ffs iets fout :)

Verwijderd

Hoe hoger de V-core hoe slechter voor je levensduur maar hoe harder ie kan als je V-core boven de 2,2volt uitkomt zit ie zo in de Processorhemel 8-) Maar tot 2,2 kun je hem vaak net iets hoger klokken.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
Tenzijn je van plan bent om de proc alvast te laten "wennen" aan het hogere voltage, voor toekomstig OC werk. Heet inburnen als ik me niet vergis.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

moved PMG >> OCM

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 10:36 schreef FoRzA het volgende:
Daar ging ffs iets fout :)
Je hebt al HK-toegang hoor, dus 'het' hoeft niet meer. ;) :P
Pagina: 1