Op donderdag 10 januari 2002 09:22 schreef Speedpete het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if (screen.width > 800 ) {
top.location = "index_high.htm";
}
else {
top.location = "index_low.htm";
}
</SCRIPT> |
en dat script zorgt ervoor dat ik met mijn 1024 brede scherm dus naar zo'n irritant trage hoge resolutie pagina wordt doorgestuurd, terwijl ik mijn browservenster altijd op rond de 800 breed heb staan, dus moet ik resizen, maar dat doe ik niet, dus gelijk ALT-F4 (of eigenlijk appletje-W)
verder is het onderhouden van twee verschillende sites een crime, behalve dat je twee maal teksten moet toevoegen moet je ook nog eens extra controles uitvoeren, en betekenent het altijd dat je trager gaat werken omdat je overzicht moet houden over meerdere files, ingewikkeldere structuur.
beter is het gewoon rekening te houden met het feit dat mensen op verschillende groottes browsen, en dat dat hun eigen keuze is, als je goed ontwerpt voor 800x600 is zo'n site ook op grotere resoluties goed te gebruiken, let dan op het tilen van backgrounds en gebruik bewust percentuele groottes voor eventuele frames en tabellen (of soms juist niet, tekst over de gehele breedte van het beeld, in percentuele tabelcellen is vaak irritant)
als je dan toch een resolutie checker erin wilt zetten is de beste oplossing een splash-page waar e ook mensen met grotere resoluties de keuze biedt de low-resolutie site te bekijken (die kies ik altijd)
eventueel help je hen daarbij door met een javascript de window.innerwidth (mozilla) ofwel document.body.clientWidth op te vragen, dan heb je de venstergrootte.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen