1024x 768 of 800 X 600

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23639

Topicstarter
Hallo

Isset mogelijk om de browser te laten cheacke welke resolutie iemand draait????
En daarnaa de goeie resolutie te laten starten???
Heb 2 aparte sites voor 800x600 en 1024x 768

Kan dat ???

Tnx TanTrazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja dat kan, bijvoorbeeld met Javascript.

Maar wat doe je dan wanneer ik op je site kom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26231

woei dat weet ik zelfs!! niet vervelend bedoelt meer blij dat ik antwoord kan geven :)

JA kan met een makkelijek scriptke

vast hier ergens

http://free-javascripts.com/index.html
http://www.javascripts.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Ik gebruik het zelf voor een site.. niet zo moeilijk scriptje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if (screen.width > 800 ) {
    top.location = "index_high.htm";
}
else {
    top.location = "index_low.htm";
}
</SCRIPT>

Bijvoorbeeld zoals bovenstaand...
Maar wat doe je dan wanneer ik op je site kom
Zorgen dat de layout niet opgefokt is.. offe, als je 800x600 hebt gigantisch weergeven:

Schroef je resolutie omhoog! >:)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 10 januari 2002 09:22 schreef Speedpete het volgende:
Ik gebruik het zelf voor een site.. niet zo moeilijk scriptje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
}
else {
}
</SCRIPT>

Bijvoorbeeld zoals bovenstaand... 8-)
En dat werkt vast in alle browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Uit design-overwegingen is het makkelijker om gewoon standaard 800*600 te nemen zodat je met oudere browsers ook geen problemen krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Op donderdag 10 januari 2002 09:24 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Bij mij werkt het prima in IE4, IE 5.5, NS 4.7 en NS6. Dus ik neem aan van wel :)
Op donderdag 10 januari 2002 09:27 schreef dev-null het volgende:
Uit design-overwegingen is het makkelijker om gewoon standaard 800*600 te nemen zodat je met oudere browsers ook geen problemen krijgt...
Hardstikke waar, da's ook de beste optie... :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

javascript: PW --> W&G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
gewoon op 800 breedte...paar framepjes an de zijkant om op te vullen.....(zoals hier bij tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 10 januari 2002 09:24 schreef Fatamorgana het volgende:
screen.width is een property die voor alle browsers te gebruiken is. Dus: ja.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ga er maar van uit dat er tegenwoordig 1024x800 wordt gebruikt, de mensen met 800x600 hebben gewoon pech vind ik! :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op donderdag 10 januari 2002 12:15 schreef laupro het volgende:
Ga er maar van uit dat er tegenwoordig 1024x800 wordt gebruikt, de mensen met 800x600 hebben gewoon pech vind ik! :7
als ik naar mijn counter op mijn site kijk is idd het merendeel tegenwoordig 1024...hmm misschien toch mijn site maar 's omzetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 07:37
gewoon op 800x600 houden, als is het maar 5% van je bezoekers
er is niets irritanter dan horizontale scrollbars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 09:03

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op donderdag 10 januari 2002 12:23 schreef elreino het volgende:

als ik naar mijn counter op mijn site kijk is idd het merendeel tegenwoordig 1024...hmm misschien toch mijn site maar 's omzetten... :)
Bij mijn teller absoluut niet, en kijk eens op http://www.nedstat.com/NL! Als je goed over een ontwerp nadenkt is het niet eens zo moeilijk een site te maken die het goed doet op 800x600 en ook nog op bijv. 1280x960. Gewoon een beetje handig werken met tabellen!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 10 januari 2002 09:22 schreef Speedpete het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
}
else {
}
</SCRIPT>
en dat script zorgt ervoor dat ik met mijn 1024 brede scherm dus naar zo'n irritant trage hoge resolutie pagina wordt doorgestuurd, terwijl ik mijn browservenster altijd op rond de 800 breed heb staan, dus moet ik resizen, maar dat doe ik niet, dus gelijk ALT-F4 (of eigenlijk appletje-W)

verder is het onderhouden van twee verschillende sites een crime, behalve dat je twee maal teksten moet toevoegen moet je ook nog eens extra controles uitvoeren, en betekenent het altijd dat je trager gaat werken omdat je overzicht moet houden over meerdere files, ingewikkeldere structuur.

beter is het gewoon rekening te houden met het feit dat mensen op verschillende groottes browsen, en dat dat hun eigen keuze is, als je goed ontwerpt voor 800x600 is zo'n site ook op grotere resoluties goed te gebruiken, let dan op het tilen van backgrounds en gebruik bewust percentuele groottes voor eventuele frames en tabellen (of soms juist niet, tekst over de gehele breedte van het beeld, in percentuele tabelcellen is vaak irritant)

als je dan toch een resolutie checker erin wilt zetten is de beste oplossing een splash-page waar e ook mensen met grotere resoluties de keuze biedt de low-resolutie site te bekijken (die kies ik altijd)
eventueel help je hen daarbij door met een javascript de window.innerwidth (mozilla) ofwel document.body.clientWidth op te vragen, dan heb je de venstergrootte.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

maak nou maar gewoon een site van 800 pixels breed, hoe moet je anders die 1024 opvullen :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Op donderdag 10 januari 2002 12:51 schreef RM-rf naast een flink verhaal het volgende:

[..]

verder is het onderhouden van twee verschillende sites een crime, behalve dat je twee maal teksten moet toevoegen moet je ook nog eens extra controles uitvoeren, en betekenent het altijd dat je trager gaat werken omdat je overzicht moet houden over meerdere files, ingewikkeldere structuur.
De site waar ik de scriptje voor gebruik is in de basis een 800x600 site, echter als je de grote versie hebt is alleen de navigatie-balk anders... scheelt dus maar 1 file. In de kleine versie zijn namelijk een paar (minder belangrijke) links geplaatst, zodat het scherm geen scrollbars krijgt.

2 sites met dezelfde inhoud bijhouden is idd een crime... Dat wil je gewoon niet, daarnaast ben ik er zeker van dat ik persoonlijk dan 1 van de 2 zou verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18050

Als iedereen nou gewoon 1024 en IE 6 gebruikte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexManning
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
Maak zelf alles gewoon alleen met horizontale framesets en percentages in de tabellen. Ziet het er bijna hetzelfde uit no matter what de res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
de laatste keer dat ik onderzocht hoe de verhoudingen nu waren kwam ik erachter dat voor het eerst groter dan 800x600 meer was dan 800x600 op kleiner. Ik dacht iets van 45procent voor 800x600 of kleiner en dus 55% procent groter.

Kortom site lekker op 800x600 maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.nedstat.com/images/grafiek.jpg

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

ik maak alleen sites op 1600x1200 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45067

Op donderdag 10 januari 2002 09:27 schreef dev-null het volgende:
resolutie en oudere browser staan los van elkaar...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 22:29

ddZ

Op donderdag 10 januari 2002 15:26 schreef Tizzwat het volgende:
Daar ging de NS anders wel van uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22
Op donderdag 10 januari 2002 15:26 schreef Tizzwat het volgende:
Domme opmerking. Ik geef je voor dat 1024 gelijk, alleen IE6 hoeft echt niet iedereen. Mozilla is ook een prima browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Idem mee eens.

Het is tijd dat iedereen bij alle technofoben in zijn of haar omgeving langsgaat en de resolutie aanpast op 1024 minimaal... dus kinderen, aan de slag :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiney
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Oh ho! Yellow :)

Ik maak altijd alles nog op 800 breed gewoon omdat dat Moet (met hoofdLette) Maar de tijd komt eraan dat je 800x600 kan gaan vergeten net zoals je nu 640x480 mag vergeten. Maar die is er nognie.

Even mijn teller erbij pakken, nu is mijn site voor 320x240 (VGA! alhoewel hij een fout maakt bij 800x600 :{) gemaakt maar ik lees nog steeds dat 7.6 (onder een redelijk non-technoFobe doelGroep) met 800x600 draait.

Voor zo'n grote groep kan je het gewoon niet maken om hun in de kou te zetten, net zo min als dat je zomaar mag aannemen dat iedereen shockWave heeft draaien of alle netScape gebruikers mag afWimpelen. Dan ben je gewoon nie goed bezig. Vinnik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op donderdag 10 januari 2002 18:27 schreef Spiney het volgende:
Oh ho! Yellow :)

Ik maak altijd alles nog op 800 breed gewoon omdat dat Moet (met hoofdLette) Maar de tijd komt eraan dat je 800x600 kan gaan vergeten net zoals je nu 640x480 mag vergeten. Maar die is er nognie.

Even mijn teller erbij pakken, nu is mijn site voor 320x240 (VGA! alhoewel hij een fout maakt bij 800x600 :{) gemaakt maar ik lees nog steeds dat 7.6 (onder een redelijk non-technoFobe doelGroep) met 800x600 draait.

Voor zo'n grote groep kan je het gewoon niet maken om hun in de kou te zetten, net zo min als dat je zomaar mag aannemen dat iedereen shockWave heeft draaien of alle netScape gebruikers mag afWimpelen. Dan ben je gewoon nie goed bezig. Vinnik dan.
320x480 is nou weer het anderste uiterste. Maar je hebt idd gelijk: 800x600 is nog steeds de basis.

Als je iets speciaals wil kun je het altijd nog voor een hogere resolutie maken, hangt af van wat voor soort site.

Websites moeten compatibel zijn met iedere gebruiker, en er wordt al 10% in de kou gezet met niet-compitabele browsers, dus om nu ook al die ruim 40% 15"-gebruikers-zonder-superogen buiten beschouwing te laten is niet goed.

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24181

Gewoon je site voor 800x600 ontwerpen. Ik heb een 1600x1024 lcd scherm maar heb mijn scherm NOOIT op full screen. eigenlijk altijd op iets groter dan 800x600.

Ik heb persoonlijk een hekel aan websites die ontworpen zijn voor IE6 en 1024x768 of groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Of van die knurften die dan de site precies 800 breed maken zodat je *alsnog* op 800x600 scrollbars hebt. Duidelijk dan een geval van designen op hoge resolutie, en niet even checken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het eigenlijk al mogelijk om met behulp van cascade style sheets een tabel te maken die 750px of kleiner is?

(zou toch komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
of kies voor een originele oplossing als www.arte.tk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19635

Je zou ook - minder moeite - verschillende styleshhets voo rverschillende screen widths kunnen definieren. Zie bijvoorbeeld A List Apart artikel over alternatieve stylesheets...

http://www.alistapart.com/stories/alternate

Je kunt verschillende lettergroottes gebruiken of zelfs een stap verder gaan en hele layouts definieren...

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html

Misschien allemaal al wel bekend though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42113

Ik ben bezig met een website, maar was 800*600 vergeten.

Nu ben ik erachter gekomen dat de bovenste 2 frames niet worden geshowed bij 800*600, echter als je (in IE) op F11 drukt weer wel, dus zo erg is dat ook weer niet, navigeren gaat ed.
URL:
http://www.antoniuscollege.nl/~sarts/ne/normaal/aandrijftechniek/index.html

[edit]
Let niet op de fouten, ven pagina en plaatjes ed.
dit was alleen een test, de goede moet komen op http://www.verdouwbv.nl
[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 11 januari 2002 13:22 schreef Viviev het volgende:
Ik ben bezig met een website, maar was 800*600 vergeten.

Nu ben ik erachter gekomen dat de bovenste 2 frames niet worden geshowed bij 800*600, echter als je (in IE) op F11 drukt weer wel, dus zo erg is dat ook weer niet, navigeren gaat ed.
URL:
http://www.antoniuscollege.nl/~sarts/ne/normaal/aandrijftechniek/index.html

[edit]
Let niet op de fouten, ven pagina en plaatjes ed.
dit was alleen een test, de goede moet komen op http://www.verdouwbv.nl
[edit]
gebruik gifs voor al die plaatjes geen jpg's... gifs zijn veel mooier omdat je lijntjes en oppervlaktes gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op vrijdag 11 januari 2002 00:42 schreef Blaise het volgende:
of kies voor een originele oplossing als www.arte.tk :)
Apart ja. :)

Putting the bit in Biton since 1997

Pagina: 1