Toon posts:

Schema voor leds schakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een schema om 5 leds aan te schakelen maar dan wel dat je via bv een schakelaar er: een 1x drukken, twee 2x drukken, etc aan kan doen (een potmeter mag natuurlijk ook)

Ik zoek het voor rode, groene, en blauwe leds (zodat ik een "lamp" met vele kleuren kan maken)

Verwijderd

Topicstarter
nu zag ik bij Conrad dit.
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202015941010709064&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=89049&TK_PAR[MEDIUM]=

Is dit makkelijker aan te sturen om de alle kleuren uit een lamp te krijgen.

Dus wederom schema AUB. ik reken op jullie

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op vrijdag 11 januari 2002 01:37 schreef ron.bouwens het volgende:
nu zag ik bij Conrad dit.
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202015941010709064&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=89049&TK_PAR[MEDIUM]=

Is dit makkelijker aan te sturen om de alle kleuren uit een lamp te krijgen.

Dus wederom schema AUB. ik reken op jullie
Ik denk dat het wel te doen is, ik vraag me alleen af waarvroor jij het gaat gebruiken, dat is in dit geval wel van belang. Je kan natuurlijk ook een bio led nemen, die is makelijker aan te sturen dan dit ding, wel leuk trouwens

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Verneukte layout krijg je toch altijd met die veels te lange conrad adressen...

Voor dat aansturen, het zijn alleen meer pinnetjes dan bij een bicolor led zo te zien/lezen. Dus erg moeilijk moet het niet zijn. Maar ik heb geen schemaatje voor je, helaas.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op vrijdag 11 januari 2002 08:32 schreef breinonline het volgende:
Verneukte layout krijg je toch altijd met die veels te lange conrad adressen...

Voor dat aansturen, het zijn alleen meer pinnetjes dan bij een bicolor led zo te zien/lezen. Dus erg moeilijk moet het niet zijn. Maar ik heb geen schemaatje voor je, helaas.
bio leds hebben toch ook 3 pinnen, deze voor zover ik kan zien ook. en het aansturen doe je met voltage wel erg cool trouwens om op die manier dingen aan te geven in een bay

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Leuk idee ja...
Maar het zijn geen 3 pinnetjes, tjek de datasheet maar eens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Waar ga je het voor gebruiken ???

Wel ik dacht om er een paar (10 of zo) in een mooie opale "plafoniere" te plaatsen en die aan de muur te hangen.

Dan komt de "truuk" ik wil dat tie licht geeft (hoef er niet bij te lezen maar een sfeer maakt) in een kleur die ik op dat moment leuk vind. Ik dacht dat te berijken door de 3 kleuren te "mengen" dmv bv een aantal potmeters.

Gezien in een kast in Alexandrium die dmv een rij leds de hele kast van kleur kon veranderen. Maar die was een beetje duur. Deze opstelling bestond uit 4 elementen a 900 Euro per stuk.....
Pagina: 1