Heb ff een vraagje, hoeveel fans of andere apparaten van 12v kan je aansluiten op 1 molexstekkertje? daar bedoel ik mee, zo'n aansluiting voor stroom zelfde als hd. is 6 a 7 teveel??? (die wel allemaal tegelijk aan staan!)
Gut ja, dat kan best. Een 12V fan trekt maximaal iets van een halve Ampere bij de start - 7 stuks doen dan pakweg 3,5A. Dat kan een molex wel aan.
Specs ...ik doe er niets meer aan.
Het hangt er helemaal vanaf hoeveel vermogen je voeding kan leveren. Meestal kun je wel een tabel vinden op je voeding die per spanning aangeeft wat de maximale stroom is die geleverd kan worden (b.v. 5A op 12V). Dat staat gelijk aan 60W. Als er verder niets op 12V zit (wat niet waar is, want je drives e.d. hebben ook 12V nodig), zou je net zoveel fans kunnen aansluiten tot die 60W verbruikt is.
Kortom: je kunt niet zomaar zeggen hoeveel fans je kunt aansluiten, het hangt er van af hoe zwaar die fans zijn en wat je verder allemaal aangesloten hebt.
Overigens, niet verwachten dat je op dit tijdstip nog snel antwoord krijgt, he?
Kortom: je kunt niet zomaar zeggen hoeveel fans je kunt aansluiten, het hangt er van af hoe zwaar die fans zijn en wat je verder allemaal aangesloten hebt.
zolang volgensmij je systeem blijft werken
trekt je stroom bron het
als je systeem vaak crached zou ik er een paar af halen
trekt je stroom bron het
als je systeem vaak crached zou ik er een paar af halen
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Direct op de voeding lijkt me niet echt uit maken hoeveel je erop aansluit. De aansluitingen van het moederbord zou ik een op een doen en niet meer. Maar waarom niet gewoon proberen, dat kan toch geen kwaad?
De eeuwenoude empirische methode
. Als het gaat roken of stinken, hangt er waarschijnlijk teveel aan. Zo kan het ook
ja sorry, ben bezig met m'n fanbus, wou het aardig snel weten. Zal niet meer gebeuren.Op donderdag 10 januari 2002 00:58 schreef Donald het volgende:
..........
Pagina: 1