Toon posts:

Tweaked Alcatel ADSL, meerdere pc's en toch p2p?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt het forum + internet al doorzocht, maar kan nergens een oplossing voor het volgende vinden:

Ik heb een tweaked alcatel bakkie met ADSL, zit er via een hub met 4 pc's aan en dat gaat allemaal redelijk goed.

1 ding werkt echter niet: p2p connecties (MSN/ICQ file sending/receiving, voice-chat) werken totaal niet.
Er staat op www.bruring.com wel een oplossing voor dit probleem als je maar met 1 pc werkt. Ik kan echter nergens vinden hoe je je instellingen moet zetten als je meerdere pc's hebt!

Kan iemand mij de vereiste instellingen vertellen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 09 januari 2002 23:52 schreef D-Lynx het volgende:
Ik heb echt het forum + internet al doorzocht, maar kan nergens een oplossing voor het volgende vinden:

Ik heb een tweaked alcatel bakkie met ADSL, zit er via een hub met 4 pc's aan en dat gaat allemaal redelijk goed.

1 ding werkt echter niet: p2p connecties (MSN/ICQ file sending/receiving, voice-chat) werken totaal niet.
Er staat op www.bruring.com wel een oplossing voor dit probleem als je maar met 1 pc werkt. Ik kan echter nergens vinden hoe je je instellingen moet zetten als je meerdere pc's hebt!

Kan iemand mij de vereiste instellingen vertellen?
je kan de benodigde poorten mappen maar die kan je maar doorsturen naar 1 ip...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus een extra proxy ertussen hangen

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik weet niet zo erg veel van netwerken. In ieder geval weet ik niet hoe je ports mapt enzo, kan iemand me dat a.j.b. uitleggen? Verder: Ik weet wel wat een proxy doet, maar waarom ik die zelf moet opzetten snap ik ook niet :-(

Verwijderd

Topicstarter
Okee nog ff een concreet voorbeeld erbij om het makkelijker/moeilijker? te maken. Ik zou graag met anderen over internet bijvoorbeeld Heroes3 willen spelen. Als ik nu daarmee een server probeer te maken dan zet ie server IP op 10.0.0.1 ... dat is net zoals 192.168.x.x enzo... lokaal dus dat werkt niet :-(. Hoe los je dat op?