Toon posts:

1394 Fire Wire en netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de een of andere reden wil mijn nic geen enkele netwerk verbinding meer maken. (het gaat hier om internet via de kabel, mar het nic wil zich niet aanmelden in het modem, dus vandaar een netwerk probleem).
Ik heb windows XP en ik heb mijn gehele netwerk opnieuw geinstaleerd. Dus Nic en Fire Wire. Nu vertelde iemand op de internet helpdesk mij dat hij het ook niet wist maar dat hij het vaker had gezien wanneer er ook een firewire was geinstaleerd.
Firewall staat uit, ik heb zelfs mijn Firewire zelf uitgehad (software matig) geen effect. Laat ik het zo zeggen, ik heb alles gedaan waarvan ik dacht dat het mogelijk was zonder windows opnieuw te instaleren. |:(
Kent iemand dit probleem en wat was jouw oplossing.

Thnx

Verwijderd

In moderne PC's zijn het aantal beschikbare interruptlijntjes naar de "cpu" beperkt. Daarvoor hebben ze in het verleden een 2de interruptcontroller geinstalleerd (waarom geen derde zou ik bijna gaan zeggen) maar het komt dus voor dat de Firewire kaart dezelfde interrupt gebruikt als de netwerkkaart. SOMS, heeeeel soms, werken die twee niet goed samen. Het kan natuurlijk ook gewoon aan je kabelboer liggen. Die heeft mij ook eens 1 week eraf laten liggen terwijl de terayon modem gewoon geflushed moest worden.

Affijn, pak gewoon je netwerkkaart met de lurven vast, zeg hem dat hij alle IP adressen moet releasen en vervolgens zeg je renew IP adressen... misschien werkt dat.