Toon posts:

[Debian] Waar nieuws nieuwe packages voor apt-get?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af waar bijgehouden wordt welke packages toegevoegd en/of geupdate worden voor apt-get van Debian. Er is nl. een nieuwe stable imp uit (3.0) die nog niet in een package te krijgen is. Waar kan ik checken wanneer ie toegevoegd wordt op de servers zodat ik met apt-get kan updaten?
thnx

Verwijderd

Hiero
(van de laatste 7 dagen in debian sid)
:z

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Soms moet je de package maintainers er aan herinneren dat ze weer aan de slag moeten ;)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:32
Ook een idee is om dselect te gebruiken ipv elke dag apt-get dist-upgrade te doen. Dan krijg je nl. een mooi kopje 'new packages' waar, je raadt het al, nieuwe packages onder staan.

Daarnaas is er de kop 'updated packages' waar de packages-die-geupgrade-gaan-worden staan.

(en nee, dselect is niet zo moeilijk als iedereen zegt, als je TFM maar R't)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. Gebruik zo af en to dselect, maar blijf het niet ideaal vinden. Gebruik meestal apt en dpkg. Zal toch even die new en updated packages opzoeken.
Echter, het ging er ook om zodat ik op mijn werk een website kan checken zodat ik weet of ik 's avonds nog aan het werk moet ;)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:32
Je kan op http://incoming.debian.org kijken welke packages er staan te wachten om bij de volgende "run" toegevoegd/geupgrade te worden.. maar dat is niet supported en er zijn plannen het weg te halen. En 's avonds upgraden heeft weinig zin: de mirror-rsync start rond 23:00 (dinstall "run" is daar vlak voor), zodat een paar uur later alle mirrors weer nieuwe packages hebben ;)

Gewoon vóór je werk upgraden is denk ik de beste oplossing ... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja lekker, voor mn werk upgraden :P Je wilt niet weten hoeveel moeite ik nu al heb om op te staan. Maar zeer bedankt voor de info :+
Pagina: 1