Chello / @home beschikbaaheid ?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Nou wil ik hier in Gouda kabel internet, maar volgens chello en @home is het nog niet bij mij beschikbaar.
Maar als ik dan op de site van Rekam kijk is het kabelnetwerk klaar en Kabelfoon maakt er nu al gebruik van, maar met kabelfoon kom je alleen niet hoger dan 16kb/s.
Maar waarom maakt Chello of @home geen gebruik van dit netwerk ?
Is dit een ander soort kabel internet aansluiting ?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ej, een tweaker uit Gouda, daar kom ik ook vandaan!

De simpele reden dat alleen Kabelfoon op het kabelnet mag is het feit dat deze hiervoor betaald hebben. Ze wilden geen concurrenten om zo het maximale eruit te kunnen halen. De techniek is verder helemaal hetzelfde

* Heineken ADSLt

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Chello kun je alleen krijgen in gebieden waar UPC ook het TV signaal levert. Ik weet zo niet of UPC dat in Gouda doet... En mocht UPC in Gouda een TV signaal leveren, dan is het nog maar de vraag of het netwerk geschikt is voor Chello.

Op de website van UPC kun je je postcode intoetsen om te kijken wat je allemaal kunt krijgen in jouw postcodegebied. Probeer dat eens!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 10 januari 2002 01:58 schreef GerbenW het volgende:
Chello kun je alleen krijgen in gebieden waar UPC ook het TV signaal levert.
Dat doet Rekam dus in Gouda.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 10 januari 2002 02:04 schreef Heineken het volgende:

[..]

Dat doet Rekam dus in Gouda.
Hmm ik moet nog wel even iets toevoegen. Het schiet me net te binnen dat dat niet overal zo is. Bovenin Friesland wordt er kabelsignaal geleverd door Kabel Noord, maar daar is wel Chello te krijgen. Waarom en hoe en wat weet ik ook niet precies, maar Chello heeft blijkbaar toegang tot dat netwerk.

Ik zou gewoon even die postcodecheck doen op http://www.upc.nl

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Bij kabelfoon haal je maar een maximale snelheid van 16 kb/s.
Bij Rekam word je ook niks wijzer, er staat alleen dat Kabelfoon sinds eind 2001 in mijn omgeving beschikbaar is meer niet.
Dus het is gewoon effe afwachten(ik heb nu mxstream Adsl dus dat is nog wel goed), maar ik vind dat het hier in Gouda kabel internet zeer slecht geregeld word door Rekam. :(
Pagina: 1