Reacties totaalscore komt niet overeen met Karma?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn profile op T.net:
Reacties totaalscore: 184
Ik weet dat ik 1 flaimbait heb ( |:( :P ) en van de rest van de reakties weet ik dat ik geen negatieve score heb gekregen. Ik weet dat mijn laatste post langer dan 2 uur is geleden, maar hoe komt het dan dat ik zo een groot verschil heb in reatie totaalscore en karma :?

Sorry, maar heb nu ff zin in karmawhoring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Bij mij:
Reacties totaalscore 410
Karma 354 (#213)
Het is mij altijd al vaag geweest hoe dat karma wordt berekend..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ja, goeie vraag, ik durf de berekening hier niet neer te zetten, en ik twijfel of er hier iemand is die het wel weet,
misschien dat * Jaymz eens na kan vragen hoe dat zit, en anders eventueel deze topic verkassen naar de Frontpage Feedback afdeling, gezien daar veel meer "personeel" *Kuch* rondzwerft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Je karma wordt zo berkend:

http://www.tweakers.net/reviews/164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm bij is het anders om: :P
Reacties totaalscore 340
Karma 348 (#219)

julie totaal score is hoger dan het karma :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dat bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ben toch dan eens benieuwd hoe het nu zit :?

Ik heb maar 1 keer een flaimbait gehad en de rest van mijn reactie staan positief :)
Normaal had ik dan 1 puntje karma minder dan de reactie totaalscore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Het probleem is nu opagelost omdat ik nu heb gereageerd :?

Dit komt toch alleen voor in een nieuwe week, waarbij je moet reageren voordat er karma erbij komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Reacties totaalscore 351
Karma 368 (#208)

:P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op donderdag 10 januari 2002 16:00 schreef robinvreuls het volgende:
Het probleem is nu opagelost omdat ik nu heb gereageerd :?

Dit komt toch alleen voor in een nieuwe week, waarbij je moet reageren voordat er karma erbij komt :?
Hehehe, it's magix :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
hoeveel karma heb ik nodig om van de Feut status af te komen?
heb me rot gezocht maar niks hierover gevonden.
ik weet wel dat ik meer moet reageren, iets wat ik nu ook doe, maar heb geen zin om over 1 jaar nog Feutus tezijn, lol.

al nieuw draadje hierover geopend [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste sjah :-)

als er een nieuw draadje over geopend is kun je het beste ook ff de link daarnaartoe zetten,
dat is voor de medetweakers makkelijker om dan jou antwoord te geven.

Wat ik toen in ieder geval deed,
veel reageren, en regelmatig nakijken of je nog feut bent of niet, dan kom je vanzelf voor de verrassing te staan dat je het niet meer bent,
en uiteindelijk wordt je godlike, en ga je voor de 1e plaats,
maar die is niet zo makkelijk af te pakken van die hard Beaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb er nu _weer_ last van, ook nadat ik heb gepost en de karma opnieuw berend is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin had toch graag een uitleg gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz had het je graag uitgelegd, maar ik ben het onderhand ook vergeten.
Een klein jaartje gelee zou ik het zo uit me mouw hebben geschud, maar ik weet het gewoon niet meer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX wilde dit gaan aankaarten, omdat het ook hier opgevallen is. In het verleden werd karma herberekend een tijdje na het posten van een nieuwe reactie _en_ vervolgens één maal daags ergens in de nacht. Nu heb ik zelf het idee dat de nachtelijke herberekensessie het niet meer doet. Bij mij veranderd mijn karma alleen nadat ik gereageerd heb en ook al wordt de reactie naderhand bijvoorbeeld een +4 ( ;) ), het karmatotaal veranderd pas weer na het posten van een nieuwe reactie, ook als dit bijvoorbeeld pas een paar dagen later is. :? puzzling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* TheGhostInc heeft de oplossing:

HEEL VEEL posten ;)
Als je gewoon elk uur post wordt elk uur je karma opnieuw berekent.

FF serieus, je Karma wordt een beetje onregelmatig berekend, maar wel helemaal correct, bij mij duurt het soms ook even voordat er daadwerkelijk een verandering komt, dat kan soms een tijd duren.
Maar aangezien er toch geen echte karma top is maakt het niet zoveel uit.

* TheGhostInc vraagt eigenlijk of het een beetje met rust gelaten kan worden, aangezien er belangrijkere dingen zijn imho, zoals de PM. Een beetje geduld werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Volgens mij wordt je karma om de 2 uur berekend :)

FEMME!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Nu bij mij:
Reacties totaalscore 452
Karma 420 (#177)
Mijn karma is dus wel wat ingelopen op de totaalscore, maar er zit nog steeds een verschil tussen....
Kan er misschien een keer een duidelijke uitleg komen over hoe die zut wordt berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe de karmaberekening precies werkt is nog nooit gepubliceerd en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren omdat mensen dan 'misbruik' gaan maken van de formule oid.

Het is in ieder geval niet zo, dat karma een één-op-één relatie heeft met de totaalscore. Het aantal karmapunten hangt puur en alleen af van de score van een losse reactie op zich: zo levert een +1 reactie bijvoorbeeld 1 karmapunt op en een +4 reactie misschien wel 8 punten.
Zo kan het dus zijn dat iemand met vier +1 reacties een karma van 4 heeft en iemand met één +4 en drie 0-reacties een karma van 8, terwijl hun totaalscore gelijk is.

En om het allemaal nóg ingewikkelder te maken, zijn er ook karmabonussen voor mensen die relatief veel goede postings plaatsen.

/me illustreert het met zijn eigen account:
Aantal reacties 91
Reacties totaalscore 251
Karma 461 (#156)
Als ik het me goed herinner wordt de karmaberekening 4x per dag (om de zes uur) uitgevoerd en dan nog steeds voor een andere groep users: in principe kan het dus best 24 uur duren voordat je karma is bijgewerkt. De vraag of dit systeem nog draait kan alleen Femme beantwoorden.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op zondag 20 januari 2002 20:51 schreef Thor-korenwolf als laatste:
[..]
Als ik het me goed herinner wordt de karmaberekening 4x per dag (om de zes uur) uitgevoerd en dan nog steeds voor een andere groep users: in principe kan het dus best 24 uur duren voordat je karma is bijgewerkt. De vraag of dit systeem nog draait kan alleen Femme beantwoorden.
/me herinnert zich hier hetzelfde als dat * KeX deed. Maar wat mij opgevallen is, is dat dit de laatste tijd niet meer gebeurd. Volgens mij wordt je karma alleen nog maar na het plaatsen avn een reactie bijgewerkt. Of dit een bugje is of opzettelijk zo gebeurd weet ik niet. Er is ook een mogelijkheid dat * KeX miszit. Als ik niet mis zit, dan is dit de reden waarom het minder inzichtelijk is de laatste tijd.

offtopic:
/me , wat heb je toch een walgelijk hoge karma/aantal post verhouding! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ja, walgelijk gewoon. :D

En ronduit schandalig is het gegeven dat, na ruim een jaar geregistreerd te zijn, de status van Godlike (Karma 500+) nog steeds niet bereikt is. Maar ja, wat wil je ook:
Geslacht: Man
Geboortedatum: 30 November 1999
>:)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op zondag 20 januari 2002 22:37 schreef testcase het volgende:
Ja, walgelijk gewoon. :D

En ronduit schandalig is het gegeven dat, na ruim een jaar geregistreerd te zijn, de status van Godlike (Karma 500+) nog steeds niet bereikt is. Maar ja, wat wil je ook:
[..]

>:)
/me post waarschijnlijk alleen maar als die met zekerheid een +3/4tje krijgt, want anders komt zijn ratio in gevaar >:) ;)

Nee, ik ken het wel wat /me had. Voor zover ik het me kan herinneren was hij voor BC3 zo goed als godlike, maar heeft BC3 hem ver teruggeworpen. Ook voor mij was de periode die weggevallen is met BC3 net mijn actiefste post periode en de terugval heeft me toen wel lichtelijk gedemotiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 22:37 schreef testcase het volgende:
Geslacht: Man
Geboortedatum: 30 November 1999
Ja, heej, mag dat even op de buglist alsjeblieft? Ik had mijn geboortedatum niet eens ingevuld en hij stond op 0000-00-00 toen ik hem zag in mijn profiel.
Op zondag 20 januari 2002 22:43 schreef KexDaFlex het volgende:
Nee, ik ken het wel wat /me had. Voor zover ik het me kan herinneren was hij voor BC3 zo goed als godlike, maar heeft BC3 hem ver teruggeworpen. Ook voor mij was de periode die weggevallen is met BC3 net mijn actiefste post periode en de terugval heeft me toen wel lichtelijk gedemotiveerd.
Daar is het wel mee begonnen ja, qua ratio ben ik nu nog steeds niet op pre-BC3 niveau... ;)
Maar dat gecombineerd met minder nieuws dat mij aansprak (is weer de goede kant op gegaan sinds de invoering van de nieuwe backend), de mindere kwaliteit van moderaties én de onvermijdelijke minder tijd, heeft ertoe geleid dat ik minder post... Ik zal er eens aan gaan werken, ja... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Valt nog mee, toch:
Reacties totaalscore 132
Karma 113 (#730)
Ik ben er overigens zonder te posten 11 punten op vooruit gegaan. (van 102 naar 113). :?
Pagina: 1