Nu heb ik een netwerkje met twee computers zonder HUB, oke stom had beter direct een HUB aan kunnen schaffen, maar ik vroeg mij nu af of ik die 20 meter UTPcross nog kan omzetten in een HUBbruikbare kabel. Zou wel mooi zijn
Verwijderd
Ja hoor dit kan gewoon, moet je er aan beide kanten even een nieuw stekkertje op zetten, en dan ipv de volgorde die de draadjes nu hebben, gewoon parralel doen.
Moet lukken denk ik
Moet lukken denk ik
correctieOp woensdag 09 januari 2002 23:14 schreef Britt het volgende:
Ja hoor dit kan gewoon, moet je er aan beide kanten even een nieuw stekkertje op zetten, en dan ipv de volgorde die de draadjes nu hebben, gewoon parralel doen.
Moet lukken denk ik
je hoeft maar 1 stekkertje te veranderen....
je moet nl met straight zorgen dat in allebij de stekkertjes de kleurcodee het zeflde is
dus van links naar rechts bijv:
blauw-blauwwit-groen-oranje-paars
oid
en dan precies dezelfde volgorde aanhouden aan de andere kant
blup
in het UPLINK gaatje van je HUB duwen ... werkte hier prima.. had ff geen normale kabels... hups.. crosskabel dr in
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Okay, die volgorde is wel leuk en aardig als je je aan de standaard wilt houden.
Maar gewoon dezelfde volgorde aanhouden als het andere stekkertje werkt ook hoor.
Maar gewoon dezelfde volgorde aanhouden als het andere stekkertje werkt ook hoor.
Verwijderd
Nou , je moet natuurlijk wel ff de utp kniptang hebben. Niet geheel onbelangrijk, want het knipt best moeilijk zonder. ;)kan wel maar is wel lastig;)
Als je nu wel meer kabels zelf wilt gaan knippen gewoon een simpel tangentje halen. (isdn-tang is ook goed)
Ander kan je het beter laten knippen. Kost meestal maar een tientje ehhhhhh 4 Euro nogwat.
Succes.
Als je nu wel meer kabels zelf wilt gaan knippen gewoon een simpel tangentje halen. (isdn-tang is ook goed)
Ander kan je het beter laten knippen. Kost meestal maar een tientje ehhhhhh 4 Euro nogwat.
Succes.
Of doe niet moeilijk en verbind op je crosskabel NOG n crosskabel met een koppelstukje.
cross+cross=straight namelijk:)
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Erm... in de uplink duwen vin ik makkelijker hoorOp donderdag 10 januari 2002 01:14 schreef FatalError het volgende:
Of doe niet moeilijk en verbind op je crosskabel NOG n crosskabel met een koppelstukje.
Verwijderd
Gewoon in uplink zetten (zit soms een schakelaartje dat je 1 poort als 'uplink' kan zetten.)
Anders 1 stekkertje slopen en combinatie 12, 36 verwisselen (dus 36, 12) en dan weer knijpen
Anders 1 stekkertje slopen en combinatie 12, 36 verwisselen (dus 36, 12) en dan weer knijpen
Verwijderd
voor iets meer dan 20 euro kan je zo'n rj-45 tang halen bij de Gamma
maarja voor dat geld heb je ook weer een nieuwe kabel
Verwijderd
kan dit ook anders om ik heb 10 meter hub kabel liggen en wil er 2cross kabel van makenOp woensdag 09 januari 2002 23:14 schreef Britt het volgende:
Moet lukken denk ik
Verwijderd
uplink is wel het makkelijkste, anders koop je gewoon een inline cross blokje (koppelstukje me intern een crossverbinding) beter dan je goede kabels verkloten.
Ik heb overal gezocht/gevraagd naar dat inline cross blokje waar je het over hebt, maar niemand schijnt het te kennen. Zou je me misschien kunnen vertellen jij ze vandaan hebt?
* Vilenin is vóór de uplink-oplossing. Koppelstukje kan je bv. kopen bij www.dil.nl. (En nee ik heb geen aandelen van die lui - ze hebben gewoon alles.Op donderdag 10 januari 2002 01:16 schreef Rempage0611 het volgende:
[..]
Erm... in de uplink duwen vin ik makkelijker hoor
Bloed, zweet & koffie
Inderdaad een erg uitgebreide site maar eh, mischien een beetje dom vraagje, maar wat is nou eigenlijk de benaming van zo'n koppelstukje? Heb de hele site al doorgespit maar kan niet iets vinden wat er op leek.
Verwijderd
Doet deze het een beetje of kan ik beter een duurdere kopen. Ik gebruik zo'n ding niet zo heel vaak.Op donderdag 10 januari 2002 02:33 schreef Flamez het volgende:
voor iets meer dan 20 euro kan je zo'n rj-45 tang halen bij de Gamma
Verwijderd
ik heb nog wel een leuke manual hoe je dat doet , voor wie het wil hebben mail me ff op jamaicaman@planet.nl, ik kan het niet op mijn ftp zetten want die is down
Pagina: 1