Toon posts:

[flash etc] livemotion 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoorde net dat versie 2 van adobe's flash-wannabe livemotion uit is. Full AS en customizable interface...wellicht nu toch eindelijk een flash-killer?

http://www.adobe.com/products/livemotion/main.html

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gewoon negereren, haalt het Flash ook niet in, scheelt het weer een plugin. Hoewel ze de prijs wel weer tactisch hebben neergezet. Was met Indesign vs. Xpress indertijd ook zo, Indesign kostte minder dan een update van Xpress 3 naar 4. Das marketing.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Precies, ze komen er nooit meer tussen. Ze kunnen je niet dwingen, tenzij MS heb in z`n browsers gaat installeren als standaard. Maar dat zal wel niet gebeuren :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 23:22 schreef Blue-eagle het volgende:
Precies, ze komen er nooit meer tussen. Ze kunnen je niet dwingen, tenzij MS heb in z`n browsers gaat installeren als standaard. Maar dat zal wel niet gebeuren :)
Misschien houdt M$ eerst nog een poll :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 23:17 schreef OzBoz het volgende:
Gewoon negereren, haalt het Flash ook niet in, scheelt het weer een plugin. Hoewel ze de prijs wel weer tactisch hebben neergezet. Was met Indesign vs. Xpress indertijd ook zo, Indesign kostte minder dan een update van Xpress 3 naar 4. Das marketing.
Eerlijk gezegd, het ziet er verdomd goed uit....zeker als je je scripts kan draaien in de authoring omgeving...

En dit is natuurlijk geen xtra plugin, livemotion maakt gewoon flash files......oftewel het is gewoon een betere authoring omgeving....morgen maar eens een kijkje gaan nemen.

link:
http://www.adobe.com/products/livemotion/compete.html

edit:

En ik heb ff een kort artikeltje gepost op DC:
http://www.digitalculture.nl/cult/

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 09 januari 2002 23:37 schreef B-Top het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, het ziet er verdomd goed uit....zeker als je je scripts kan draaien in de authoring omgeving...
Klinkt inderdaad allemaal leuk uit de mond van de concurrent.. toch es ff achter F6 beta aan om te kijken of ze wat van die lijst ondertussen al ingevuld hebben.. zullen ook niet stilzitten als concurrent dit pos.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:00 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad allemaal leuk uit de mond van de concurrent.. toch es ff achter F6 beta aan om te kijken of ze wat van die lijst ondertussen al ingevuld hebben.. zullen ook niet stilzitten als concurrent dit pos.
Neej idd, F6 zal wel koel worden, maar de verwachtingen van flash6 liggen natuurlijk meer op het gebied van de plugin.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A gaat even morgen livemotion downloaden en kijken wat 't word

|{ brrr }] |

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 10 januari 2002 00:08 schreef B-Top het volgende:

[..]

Neej idd, F6 zal wel koel worden, maar de verwachtingen van flash6 liggen natuurlijk meer op het gebied van de plugin.
Klopt, maar als ik zo kijk naar dat lijstje van Adobe en in het kader usability dan zitten er wel wat dingen tussen waarvan ik zoiets heb: zit wat in. Van LiveMotion heb ik alleen en preview van 1 ooit bekeken en werd compleet gestoord. Maar ik ga um morgen ook maar eens proberen.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

offtopic:
Ozboz, jij hebt net een topic gesloten over een sitecheck waar ik al 10 minuten mee bezig was een reply te schrijven over Karma en niet de FAQ lezen. Ik ben verdrietig.

* Yellow|A vraagt zich af waarom nog niet een soort WYSIWYG editor voor flash is uitgekomen zoals dreamweaver. Swish niet mee rekenend is er geen enkele tool die een beetje makelijk leuke flash dingen kan maken, zoals een HTML pagina easy door dreamweaver gemaakt kan worden.

* Yellow|A even swish als homesite zien dus qua WYSIWYG

"gat in de markt"

* Yellow|A Ozboz=bad karma :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:34 schreef Yellow het volgende:
offtopic:
Ozboz, jij hebt net een topic gesloten over een sitecheck waar ik al 10 minuten mee bezig was een reply te schrijven over Karma en niet de FAQ lezen. Ik ben verdrietig.

* Yellow|A vraagt zich af waarom nog niet een soort WYSIWYG editor voor flash is uitgekomen zoals dreamweaver. Swish niet mee rekenend is er geen enkele tool die een beetje makelijk leuke flash dingen kan maken, zoals een HTML pagina easy door dreamweaver gemaakt kan worden.

* Yellow|A even swish als homesite zien dus qua WYSIWYG

"gat in de markt"

Dan gaan we duz strax zgn die-hards krijgen die zeggen dat ze flash editten in notepad? :+

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:28 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik zo kijk naar dat lijstje van Adobe en in het kader usability dan zitten er wel wat dingen tussen waarvan ik zoiets heb: zit wat in. Van LiveMotion heb ik alleen en preview van 1 ooit bekeken en werd compleet gestoord. Maar ik ga um morgen ook maar eens proberen.
LM1 zuigde idd hard....ik heb hem gewonnen tijdens FF London........en dat is ook de enigste reden dat dat ie op de plank staat, een beetje mijn flash 5 doos te bevuilen :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

nee dan krijgen we stoere bikkels die zeggen dat ze flash editen in flashbasic.exe ipv van Corel-ren-live 4.0 met built in B-Top actionscript behaviour library

ofzoiets :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:43 schreef Yellow het volgende:
nee dan krijgen we stoere bikkels die zeggen dat ze flash editen in flashbasic.exe ipv van Corel-ren-live 4.0 met built in B-Top actionscript behaviour library

Overigens is het geen gek idee om die nou eens online te gaan zetten ... :)

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 10 januari 2002 00:34 schreef Yellow het volgende:
* OzBoz says: geen bier meer voor Yellow

Als ik het nou was.. maar die sitecheck is door mun gewaardeerde P&W nerd ACM gesloten :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 10 januari 2002 00:43 schreef Yellow het volgende:

moeten we wel ff de quote aanpassen ;)
RM-rf: "Flash adepten zijn irritante newbies die zich voordoen als veteranen"
* oh,when? gaat ook op jacht naar een kopie van LiveMotion 2 :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:50 schreef oh,when? het volgende:

[..]

moeten we wel ff de quote aanpassen ;)
[..]

* oh,when? gaat ook op jacht naar een kopie van LiveMotion 2 :)
Kopie????Tsssk >:)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 10 januari 2002 00:51 schreef B-Top het volgende:

[..]

Kopie????Tsssk >:)
ja dat mag volgens je software-licentie, 1 kopie voor mij en een voor je werk.

:) nu nog ff aan me baas gaan vragen.

"You're only as good, as what you did last week."

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Mja als Flash SVG based wordt enzo dan kun je idd je Flash editten met notepad....maar dan ben je wel een echte bikkel :).

Flash 5 is qua ontwikkelomgeving al een grote verbetering ten opzichte van Flash 4 maar het zuigt IMHO nog steeds :). Concurrentie voor Macromedia is alleen maar goed....doen ze beter hun best ;). Denk niet dat Flash snel zal worden ingehaald door LiveMotion maar met beetje geluk gaan ze de goede dingen van elkaar jatten en eindigen we met 2 hele goede producten :). Ga zelf ook LM2 wel ff checken...LM1 zoog zwaar dus ben benieuwd. Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar Flash 6 :).

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 01:00 schreef McVirusS het volgende:
Mja als Flash SVG based wordt enzo dan kun je idd je Flash editten met notepad....maar dan ben je wel een echte bikkel :).

Flash 5 is qua ontwikkelomgeving al een grote verbetering ten opzichte van Flash 4 maar het zuigt IMHO nog steeds :). Concurrentie voor Macromedia is alleen maar goed....doen ze beter hun best ;). Denk niet dat Flash snel zal worden ingehaald door LiveMotion maar met beetje geluk gaan ze de goede dingen van elkaar jatten en eindigen we met 2 hele goede producten :). Ga zelf ook LM2 wel ff checken...LM1 zoog zwaar dus ben benieuwd. Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar Flash 6 :).
Als je.....

B-Top, foei.. doe dan meteen ICQ

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 01:02 schreef B-Top het volgende:

[..]

Als je.....

/me Deelt eieren aan alle /13'ers uit en nagelt zichzelf aan de schandpaal. Na een stevige bekogeling met kuiken foetussen rukt hij zich los, en gaat bloedend om genade vragen bij de /13 mods

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Op donderdag 10 januari 2002 01:02 schreef B-Top het volgende:

[..]

Als je.....

Emailen mag ook. })

[edit]
Late reactie. |:(

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

Adobe Livemotion 2.0 zal een oplossing kunnen zijn voor mensen die de Macromedia/Flash interface niet prettig vinden werken. Bijvoorbeeld omdat ze gewend met de Adobe interface, denk hierbij aan Photoshop en Illustrator. Punt 2, misschien vinden mensen de workflow van Livemotion 2 beter dan Flash 5.
Stel dat Livemotion 2 het ondersteunt om layers van Photoshop direct in Livemotion te pleuren, met behoud van de transparency, want dat is in Flash 5 een groot probleem.

Maar toch zal Flash blijven domineren volgens mij, ik zei bovenstaand alleen om Livemotion hoop te geven. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog 'es ff goed in de nieuwe versie van livemotion gedoken (tenminste wat er op de adobe-site staat) en ik moet zeggen dat ik het erg slim vind wat Adobe doet. Livemotion heeft denk ik een prettiger manier van werken dan Flash, (ik ben m'n F6 en F8 toets echt zat aan het worden :) ) en inderdaad, je kunt photoshop files importeren als platte objecten, als sequences..., met alfa...net als Illustrator files. Da's dus erg cool.

Verder: een soort van luilekkerland voor actionscripten, je kunt een bepaald script opslaan als een soort action die je toepast op het maakt niet uit wat voor object! Zeer geil. Overigens denk ik dat de mogelijkheden van de Flash 5 player nu pas echt goed benut gaan worden, dus dat Livemotion achterloopt t.o.v. Flash...mwoah :)

Ik ben echt wel pro-flash (geen flash-pro!) maar dit ziet er goed uit!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

tja... jammer dat er nu geen tryout is van dit proggie, had m graag ff willen testen voordat ik m -misschien- nog ga kopen als upgrade van LM1

Deze plek is te koop.

Pagina: 1