Proud member of Tacopsclan [CLS]
merk type??
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Verwijderd
Linkpro SH9016T 16port 10/100Mb switch light use
Omschrijving :
Linkpro SH9016T 16port 10/100Mb switch light use. Voorzien van schakelaar om van port15 een uplink te maken en 19inch bevestigingsmateriaal. Autodetection op iedere port. Buffer Memory = RAM 512K. MAC-adress = 4K Total. Aanbevolen bekabeling RJ45/Cat5.
Status :
Nieuw in retaildoos met 1 jaar garantie
Prijs : EUR. 170.00 ( inclusief 19% BTW )
( NLG : 374.63 )

http://www.linkpro.com.tw/sh9016t.htm
Verwijderd
scheelt giga! ik ben dik tevrede, koste 100 piek bij www.1to0.nl.
het is natuurlijk geen cisco 3500, maar voor thuis goed zat!
ja ja, ik weet het, euro's
Ik heb hetzelfde, dan alleen maar 8 poorts. Was toen 198 bij mr.at. Zelf opgehaald en het werkt perfect! Hier gaat me ADSL en thuisnetwerk doorheen. Simpel 7Mb/s halenOp woensdag 09 januari 2002 23:14 schreef Bizkit het volgende:
Je moet die link ff kopieren, dan doettie het wel.
[..]
[afbeelding]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik had nog een vraag, Ik lees ook hierboven weer over een switching hub. Wat is dat? en wat is het voordeel over een gewone hub?
Switches zijn toch nog altijd het beste of niet?
En ik houd ook nog wel is een lan voor een man of 10 misschien nog een ftp server erbij en een dedicated ofzo. Vandaar die 16 ports. Ik vind het vervelend als je moet uplinken omdat je 1 port tekort heb...
[edit]
Nog effe een vraagje toevoegen:
Welke levensduur heeft een switch gemiddeld. Want Ivm een niewe wet die is aangenomen is dat belangrijker dan de grantietermijn van de fabriek geloof ik. Dus als een witch een gemiddelde levensuur van 5 jaar heet en die van mijn gaat na 1 1/2 jaar stuk kan ik nog (Of op zijn minst een deel) van mijn geld terug krijgen.
Maar wat is nou de levensduur?
Met de laaste lan die er mee werdt gehouden haalde die zelfs 50% van 100Mbit met 2 realtec kaartjes... lekker
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Jah maar als je download is dat half duplex en dus maximaal 100 Mbs als je ondertussen ook upload haal je nog eens 100Mbs de andere kant op is samen 200 MbsOp donderdag 10 januari 2002 11:39 schreef tspawn het volgende:
Heb die Linkpro op de beurs (HCC) gehaald, maar was een DOA en ik heb hem maar geruild voor een 3COM Officeconnect 10/100 Mbps Switch, en die is heerlijk snel. Alle kaarten draaien op Full Duplex 100 Mbps. (volgens 3com is dat theoretisch 200 Mbps.)
waarom de wissel. Ben n00b wat afkortingen betreft wat was een doa ook al weer?
DOA= Dead On Arrival
Oftewel pokkeding was stuk, en kon weer retour. En ik wou niet nog een keer gezeur hebben dus heb ik die 3Com maar genomen i.v.m. Garantie.
Levensduur is erg lang, wel langer dan 5 jaar mag je vanuit gaan. Als hij echter na 1 1/2 jaar kapot gaat heb je géén recht op geld terug. Dat ze hem omruilen of repareren is weer wat anders, maar geld terug is wel erg overdreven.[b]Op donderdag 10 januari 2002 07:09 schreef
[edit]
Nog effe een vraagje toevoegen:
Welke levensduur heeft een switch gemiddeld. Want Ivm een niewe wet die is aangenomen is dat belangrijker dan de grantietermijn van de fabriek geloof ik. Dus als een witch een gemiddelde levensuur van 5 jaar heet en die van mijn gaat na 1 1/2 jaar stuk kan ik nog (Of op zijn minst een deel) van mijn geld terug krijgen.
Maar wat is nou de levensduur?
En die regel die jij bedoelt is dat als je een (dure) switch koopt en die gaat binnen 2 jaar kapot, maar je hebt maar een jaar garantie dat je alsnog garantie kunt claimen. Dit omdat je mag verwachten van dat soort (duur) produkt dat hij wel langer goed blijft werken dan gedurende 1 jaar garantie. Maar aangezien het hier om een el-cheapo iets gaat, werkt deze regel hoogstwaarschijnlijk niet.
Voor zoweinig geld kun je niet een levenslange 24-uurs on-site service verwachten.
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
zoek een het tooltje Netcps. Deze pompt 100MB fictieve data van client -> server.
Als je dit tooltje bij zowel PC 1 als PC 2 als client en server opzet, en je laat ze allebei tegelijk beginnen kun je kijken of je switch en netwerkkaarten écht 100Mb FD aankunnen.
Als je al je poorten op je switch volgooit met 100Mb FD NIC's en allemaal naar elkaar laat kwebbelen met Netcps kun je ook testen of de backplane van je switch volstaat voor het aantal poorten wat die heeft.
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
vind hem ook niet echt goedkoop
heb zelf 2 enermax 8 poorts switches werken al meer dan een jaar zonder problemen
kosten 195,- p/s
is € 88,49
Ik meen gelezen te hebben dat deze regel voor alle electronica geldt. Na de grantie hoeft de verkoper geen 100% terug te geven. Maar naar verhouding zal hij of het apparaat moeten herstellen of geld terug betalen (een deel)Op donderdag 10 januari 2002 12:14 schreef DarkHelmet het volgende:
[..]
Levensduur is erg lang, wel langer dan 5 jaar mag je vanuit gaan. Als hij echter na 1 1/2 jaar kapot gaat heb je géén recht op geld terug. Dat ze hem omruilen of repareren is weer wat anders, maar geld terug is wel erg overdreven.
En die regel die jij bedoelt is dat als je een (dure) switch koopt en die gaat binnen 2 jaar kapot, maar je hebt maar een jaar garantie dat je alsnog garantie kunt claimen. Dit omdat je mag verwachten van dat soort (duur) produkt dat hij wel langer goed blijft werken dan gedurende 1 jaar garantie. Maar aangezien het hier om een el-cheapo iets gaat, werkt deze regel hoogstwaarschijnlijk niet.
Voor zoweinig geld kun je niet een levenslange 24-uurs on-site service verwachten.
Ik zal het artikel nog is nalezen stond in de consumenten gids van deze maand.
Ehh niet goedkoop?Op donderdag 10 januari 2002 12:17 schreef Scudo het volgende:
16 poorts voor 3 pc is wel wat overdeven
vind hem ook niet echt goedkoop
heb zelf 2 enermax 8 poorts switches werken al meer dan een jaar zonder problemen
kosten 195,- p/s
is € 88,49
2x 88,49 = bijna 190,-
Das toch niet minder ofzo?
Maar duur vind ik hem ook absoluut niet.
Switches zijn tegenwoordig zowiezo niet duur meer, tenminste in de tijd dat ik een switch kocht waren ze nog hardstikke duur, en waren alleen hub's betaalbaar.
Ik heb een dikke 500 neergelegt voor een Intel 8 poorts switch, dus ik vind 300-en-nog-wat niet veel voor 16-poorts.
Maar zo te lezen ('light-use') is hij niet zo erg krachtig, dus als je met zijn 16en vollop zit te leechen dat je niet meer aan de 8MB per connectie komt, omdat ie het niet aankan, maarja, wanneer komt zoiets nu echt voor?
Verwijderd
Hoe kan je klokken en wat klok je???? vraagje tussendoor.Op woensdag 09 januari 2002 23:25 schreef bwe het volgende:
ik ga eens klokken..
1.28 GB in 2 minuut 46 = 1280/145=7.75 mb per seconde
Verwijderd
ik ga eens klokken..
1.28 GB in 2 minuut 46 = 1280/145=7.75 mb per seconde
en minuut bestaat uit 60 seconden ;-)
dus 1280 / 166 = 7,71 ;-)
scheelt niet veel maar toch ;-)
Verwijderd
ehh..neem een horloge met 50 seconden per minuut...Op donderdag 10 januari 2002 13:21 schreef stacey2 het volgende:
[..]
Hoe kan je klokken en wat klok je???? vraagje tussendoor.
ik heb vanaf mijn proxy 'planets of the apes' (divx) gecopieerd naar een xp desktop.
na precies 2 minuten en 45 seconden was er 1,28 GB over de switch gevlogen (en in vegelijking met mijn oude 10 mb hub is het ook echt vliegen!)
dus 1280 mb / aantal seconden = mb per seconden
Ik wil dat ding ook gaan halen.Op donderdag 10 januari 2002 15:47 schreef bwe het volgende:
[..]
ehh..neem een horloge met 50 seconden per minuut...
ik heb vanaf mijn proxy 'planets of the apes' (divx) gecopieerd naar een xp desktop.
na precies 2 minuten en 45 seconden was er 1,28 GB over de switch gevlogen (en in vegelijking met mijn oude 10 mb hub is het ook echt vliegen!)
dus 1280 mb / aantal seconden = mb per seconden
Is dat echt niet 'gaar' oid?
hij kost maar 57,- euro.
Ik gebruik hem ook alleen maar voor lannen en i-net.
Verwijderd
maar verder bang for buck zoals die yanken zeggen! meer dan goed genoeg voor thuis!