hdd kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik krijg bij het opstarten (bij het POST :? scherm) deze foutmelding:
Detecting prim mstr maxtor bla bla
Detecting prim slave nix
Detecting sec mstr DVDrom
Detecting sec slave cd burner
SMART failure predicted on Primary Master: Maxtor 6l060J3
WARNING <-wit knipperend> immidiately backup your data and replace your hard disk drive
A failure may be imminent

vervolgens geeft windows xp aan: /Windows/system32/config/system (dacht ik) kan vinden of is baschadigd

en start dus helemaal niet meer op, dit is al 3 keer eerder gebeurd en hij is al teruggegaan voor reparatie, maar die hebben dus nix aan de hd gedaan (wel de vga vervangen, waar ook probs mee waren).

nu is de vraag, ligt dit aan de HD (DUH!) maar mischien ook aan het moederbord ofzo :? (het is de SMART shit die zeikt bijv...)

en is dit dus opgelost met een nieuwe hd, want ik kan nu 500 piek gaan uitgeven voor een nieuwe maar dan blijkt dat hij het weer doet perhaps :(

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is een maxtor schijf dus ff de powemax tool downen van hun site. Geeft deze tool aan dat de hd stuk is ga je terug naar de zaak waar je 'm gekocht hebt. Deze zaak is dan dacht ik verplicht de schijf daar met zo'n programma wat ze van maxtor hebben te testen, geeft deze aan dat de schijf stuk is krijg je een nieuwe van ze. *zo is het laatst bij een vriend van me gegaan*
powermax

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
whoops dubbel post

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• CU2morO
Op woensdag 09 januari 2002 23:16 schreef MICHIEL123 het volgende:
Het is een maxtor schijf dus ff de powemax tool downen van hun site. Geeft deze tool aan dat de hd stuk is ga je terug naar de zaak waar je 'm gekocht hebt. Deze zaak is dan dacht ik verplicht de schijf daar met zo'n programma wat ze van maxtor hebben te testen, geeft deze aan dat de schijf stuk is krijg je een nieuwe van ze. *zo is het laatst bij een vriend van me gegaan*
powermax
ja maar ze hebben hem laatst doorgemeten en geen fouten gevonden (terwijl dat speciaal op het klachten briefje sotnd

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

Allardie

AT..

als je zoekt op smart en fitness zie je ook wel dat smart het ook wel eens mis kan hebben.

als je een beetje betrouwbare computerwinkel heb, zou het best kunnen dat er niks aan de hand is.

Ik zou zorgen voor goede backups, en kijken hoe het zich ontwikkelt. Misschien andere harde schijf voor backups of iets dergelijks....

• CU2morO
eeh.. niet gelezen? windows IS dus al verneukt...

Verwijderd

Eigenlijk zou je even op de een of andere manier een surface scan van je disk moeten doen. Of een format, daar komt dan ook wel uit of er sectoren zijn beschadigd.
SMART mag dan zo nu en dan niet helemaal betrouwbaar zijn, maar als SMART een failure voorspeld, en je kan een file niet meer benaderen, is het toch wel 1+1=2 toch?

• CU2morO
dat dacht ik idd ook, maar waarom 3x dezelfde map/file :?

• CU2morO
ook lijkt het dat we bij alle 3 de crashes net van te voren een cd hebben gefikt, perhaps heeft dat er iets mee te maken. :?

bij de eerste 2 crashes is hij gewoon gecrasht:
gekraak uit de boxen, reboot, failure
maar bij de laatste keer is hij gewoon goed afgesloten, maar toch bij het rebooten dezelfde fout

er is inmiddels al wel een andere disk ingezet, ben benieuwd hoe daat (niet) gaat werken

Verwijderd

Had je die surface scan/format al uitgevoerd?? Ben wel even benieuwd hoe dit weer afloopt..

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Zet SMART es ff uit in je bios. wil soms nog wel es helpen >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• CU2morO
Op vrijdag 11 januari 2002 20:55 schreef RamShackle het volgende:
Zet SMART es ff uit in je bios. wil soms nog wel es helpen >:)
hielp ook nix, hebben bij de weg een nieuwe, dat is dus opgelost (hopen we) die oude "kapotte" hebben ze daar gehouden

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb een 40 gig maxtor hd 7200 rpm.
Hij dee dal vaag en raar de laatste maanden nu niets meer. We hebben powermax gebruikt en dit komt eruit
Basis test: Failed Code UKEOE2
Advanced Test: Failed Code VL2

Ik heb hem begin april vorig jaar gehaald.
Als ik er nu mee terug ga. Krijg ik dan gelijk een nieuwe of moet je wachten tot hun dat ook gekonstanteerd hebben en gaan opsturen ofzo?

How many babies can a motherboard have?

Pagina: 1