Toon posts:

welke compactflash card: merk, aantal geheugen enz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke compactflash card werken probleemloos en snel? Hoe groot moet de compactflash card tegenwoordig zijn, om lekker zorgeloos en goedkoop digitaal te kunnen fotograferen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een 128mb Dane-Elec kaart (de koop bij shop.tweakers.net ;) ). 128mb is groot genoeg voor mijn 2,1mpixel Ixus (~200 foto's kunnen erop), als je een betere camera hebt moet je misschien een grotere overwegen.
Die Dane-Elec is in ieder geval sneller dan die erbij zat (OEMmetje van SanDisk), maar ik geloof niet dat er ergens vergelijkingen zijn te vinden. Dane-Elec is ook een van de weinigen die de snelheid op de site aangeeft (3mb/s).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je CF-geheugen trouwens meerdere keren formatteren? Ik heb nu nog een oude digicam, maar wil daar tijdelijk even een 128 mb kaartje instoppen. Kan ik dat kaartje dan zonder problemen weer gebruiken in een nieuwe digicam?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 02:24
jah dat kan ik zou niet formateren maar gewoon alles wissen als je format doet gaat er wat van je space af ik gebruik 128 mb cf in mijn nex II mp3 speler

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op woensdag 09 januari 2002 22:39 schreef Backdraft het volgende:
Welke compactflash card werken probleemloos en snel? Hoe groot moet de compactflash card tegenwoordig zijn, om lekker zorgeloos en goedkoop digitaal te kunnen fotograferen.
Alle compactflashkaarten werken probleemloos op iedere camera, PDA, mp3 speler of ander apparaat. De enige onderlinge verschillen is de prijs, garantie/service/support en snelheid.

Hoe groot je CF moet zijn ligt eraan hoe groot de foto's zijn die je maakt en dat ligt weer aan hoeveel megapixel het is.

Als je goedkoop wil fotograferen moet je dat niet digitaal doen, de camera is duur, het geheugen is duur en het adrukken is duur.
Op woensdag 09 januari 2002 22:41 schreef Bigs het volgende:
maar ik geloof niet dat er ergens vergelijkingen zijn te vinden. Dane-Elec is ook een van de weinigen die de snelheid op de site aangeeft (3mb/s).
Hier vind je vergelijkingen kwa snelheid: [url="http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/"]http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/[/url]

Maar in de praktijk zul je er niet veel van merken, veel belangrijker is de buffergrootte van je camera.
Op maandag 22 juli 2002 16:54 schreef Wokschotel het volgende:
Kun je CF-geheugen trouwens meerdere keren formatteren? Ik heb nu nog een oude digicam, maar wil daar tijdelijk even een 128 mb kaartje instoppen. Kan ik dat kaartje dan zonder problemen weer gebruiken in een nieuwe digicam?
Je kan compactflash en andere flashmedia kaarten zo vaak formatteren als je wilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als je de FAQ had doorgelezen was je er zelf achter gekomen. :z

Whatever.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 juli 2002 18:50 schreef meendering het volgende:
Als je de FAQ had doorgelezen was je er zelf achter gekomen. :z
Mja, maar slaan alle camera's foto's op dezelfde manier op? De camera die ik nu heb (Afga CL20, tja :P ) heeft wel eens moeite met CF-kaartjes en ik heb liever niet dat ik ze daarna nooit meer kan gebruiken in een andere cam :)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Op maandag 22 juli 2002 17:10 schreef martijnf het volgende:
jah dat kan ik zou niet formateren maar gewoon alles wissen als je format doet gaat er wat van je space af ik gebruik 128 mb cf in mijn nex II mp3 speler
Is dat zo? Als je formatteerd dat er dan wat van je space afgaat??? Volgens mij niet hoor

Stop chasing the dream, you're already living it

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op maandag 22 juli 2002 19:20 schreef Qosmic het volgende:

[..]

Is dat zo? Als je formatteerd dat er dan wat van je space afgaat??? Volgens mij niet hoor
Ik denk dat er wel wat vanaf gaat, maar dan alleen de allereerste keer. Het bestandsysteem wordt er dan opgezet, er gaat heus niet elke keer weer wat af.
Pagina: 1