Toon posts:

athlon 1700 xp + 235 watt voeding, probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nieuw een kr7a raid + 1700+, die niet wil starten, ik vroeg me af of 235 watt echt te weinig is om een athlon zoiezo te draaien? Messchien dat ie daarom niet boot?

De eerste keer boote ik de pc, ik ging de bios in en zette de multiplier van 10 naar 11.5, op dat moment liep ie vast en nu boot ie helemaal niet meer (krijg geen beeld).

Ik ga zo even met me ram kloten, want dat las ik in een vorige post. Elke suggestie is welkom.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:08

Nessuno

io sono nessuno

ff bios reseten en dan moet hij weer werken

235wat |:( is echt te weinig

je hebt nl minimaal 20Ma op je +5v nodig
en dat leverd een 235 wat voeding niet

je systeem zal er wel mee aangaan maar zal instabiel lopen
vaak hangen enz

(tip modus)
let ff op als je een voeding koopt dat hij dus minimaal 20ma
op je 5v+ geeft
een ook dat je niet zo'n 300 wat voeding koopt die ongeveer 250 gram weegt
die voedingen zijn over het algemeen slecht een gaan vaak stuk
(/tipm odus)

Na rose e cient spin

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 22:18 schreef Zuma het volgende:
Ik heb net nieuw een kr7a raid + 1700+, die niet wil starten, ik vroeg me af of 235 watt echt te weinig is om een athlon zoiezo te draaien? Messchien dat ie daarom niet boot?

De eerste keer boote ik de pc, ik ging de bios in en zette de multiplier van 10 naar 11.5, op dat moment liep ie vast en nu boot ie helemaal niet meer (krijg geen beeld).

Ik ga zo even met me ram kloten, want dat las ik in een vorige post. Elke suggestie is welkom.
Heb je je processor ge-unlocked dan? Anders heeft die multiplier echt geen zin he?

En 235 watt is te weinig met moderne spullen.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Voor een Athlon wordt minimaal 300W aanbevolen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

GaMbiNo

1337

Athlon XP neemt minder dan een gewone Athlon...

Als je er niet teveel andere slurpende troep bijzet lukt het misschien.

Maar 300 Watt is wel aan te bevelen. :)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zoek ff op: 235 genoeg

Dan vind je veel.

Systeem | Strava

Verwijderd

Ik heb sinds maandag een AMD XP 1600+ op een Epox 8KHA+ met Geforce 2MX in m'n oude kast gezet met 235 Watt voeding. Tot nu toe heb ik geen problemen gehad (nog niet veel zwaars gedaan), maar ik heb er verder ook bijna niets in hangen.

Wat me opvalt is dat de lampjes van mijn kast (ledjes voor power en ide-traffic) veel minder fel branden.

Verwijderd

De ene voeding is de andere niet. Het gaat niet zozeer om vermogen (hoewel wel belangrijk natuurlijk, en 235 is dan ook wel heel krappies) als wel om stabiliteit. Een goeie voeding = kilo's. Maar bij helemaal niet booten zou ik toch eerder idd aan iets als RAM of video denken (geen piepje(s)?), zeker als je boot met een beperkte config. Maar CMOS clearen is wel een gezond idee ja.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Athlon 1GHz@ 1,2GHz met een 235 Watter ging prima. Om je even een idee te geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ook met de meest brakke voedig waarmee je niet eens in windows komt kun je volgens mij in ieder geval in de bios komen, gewoon ff bios resetten dan moet ie vast wel weer werruken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 30 januari 2002 02:36 schreef frytzzz het volgende:
De ene voeding is de andere niet. Het gaat niet zozeer om vermogen (hoewel wel belangrijk natuurlijk, en 235 is dan ook wel heel krappies) als wel om stabiliteit.
Wat bij Athlons nog belangrijker is, is het aantal ampere wat de voeding op de 5v rail kan leveren, daarmee word de CPU namelijk gevoed

Verwijderd

FF ter vergelijking: Mijn 431 watt Enermax zet 44 Ampere op de 5 volt lijn.

Weet jij hoeveel ampere jouw 235 watt voeding daar op zet?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

The_Duke

ho gek!

tja ik zou toch zeggen dat 235 watt genoeg is, ik heb zelf namelijk maar 230 watt en check me sig wat ik er allemaal aan heb hangen :P + nog 2 keer ccfl, 2 fans en een hd meter met 10 leds en het draait als een gek, no problemo.
Me systeem staat bijna altijd aan, heb ik nou gewoon geluk of zo :?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 09:56 schreef Doek het volgende:

heb ik nou gewoon geluk of zo :?
Nee. De ene 230 watter is de andere niet.

Da's hetzelfde met mijn voeding. Ik weet zeker dat de mijne meer kan hebben dan een of andere fu jung wang ding uit Verweggistan, waar ook een 430 watt sticker op zit.

Kwaliteit .. da's wat je moet hebben.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 30 januari 2002 10:00 schreef HlpDsK het volgende:
Kwaliteit .. da's wat je moet hebben.
Klopt.. Maar dat bepaald uiteindelijk ook hoeveel Ampere er geleverd kan worden op de 5V, waarbij de spanning ook nog stabiel blijft en binnen de specs blijft..

(een brakke taiwan voeding kan misschien wel 25A leveren op de 5V aansluiting, maar als de spanning dan inzakt tot 4.3V ofzo, heb je er nog geen ruk aan!)

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

ik heb dus eigelijk gewoon een kick ass voeding >:)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Een xp 1700 heeft een mp van 11, als ie niet geunlocked is en op 11,5 wordt ingesteld, doet ie het iid niet !!!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Mijn 145 (!) watt trekt m'n athlon 900 +geforce1DDR +k7s5a +512MB DDR +NIC +cdrom +40 gb IBM 7200 rpm +casefan +cooler (volcano 6cu)

Als ik m'n cpu op 1 GHz zet, trekt ie het echter niet meer. Voorlopig doe ik het er zo maar mee, kga binnenkort eens kijken of m'n oude 235W voeding het beter doet.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb op een 250 watt

thunderbird 1.4ghz, 2xhd 7200rpm, 2cd-rom, gf3-ti500, netwerk kaart, geluidskaart, 3koelers en nog wat troep :7

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op woensdag 30 januari 2002 13:01 schreef richardkraal het volgende:
ik heb op een 250 watt

thunderbird 1.4ghz, 2xhd 7200rpm, 2cd-rom, gf3-ti500, netwerk kaart, geluidskaart, 3koelers en nog wat troep :7
whehehe ja ja het kan wel, gewoon een goeie voeding hebben :P

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb thuis een 250 Watt voeding die meegeleverd werd met de AOpen HX-45. Binnenkort wil ik een athlon XP 1700+ gaan kopen en wat ik heb al een beetje gezocht op tweakers enzo.... voeding moet kunnen. Mijn vraag is meer dat ik elke keer dat hoor van die 5 Volt lijn dat die boven de 5 Volt moet blijven.... ik heb even gekeken in MBM en die zegt dat de 5 Volt lijn continu 4.96 is... soms iets meer, maar minder niet echt....

Kan dit een probleem veroorzaken voor mijn nieuwe CPU?
Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

KICK! ^^^^^

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 11:32 schreef freaky20 het volgende:
Ik heb thuis een 250 Watt voeding die meegeleverd werd met de AOpen HX-45. Binnenkort wil ik een athlon XP 1700+ gaan kopen en wat ik heb al een beetje gezocht op tweakers enzo.... voeding moet kunnen. Mijn vraag is meer dat ik elke keer dat hoor van die 5 Volt lijn dat die boven de 5 Volt moet blijven.... ik heb even gekeken in MBM en die zegt dat de 5 Volt lijn continu 4.96 is... soms iets meer, maar minder niet echt....

Kan dit een probleem veroorzaken voor mijn nieuwe CPU?
Alvast bedankt voor jullie reacties ;)
Daar kom je pas achter als je die 1700+ hebt. Mijn +5V lijn liep terug naar 4.78V , dat was met een Aopen 300W voeding .

Heb toen een Antec gekocht , en nu zit hij rond de 4.92 ( wel overgeclockt dus ).

Wat ook van belang is , ga je overclocken ? Hierdoor ga je je +5V lijn extra belasten en zal deze zowieso iets , of veel , inzakken .

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem. Duron 1200 op 235W voeding. Voeding is die standaard in Aopen kast HX45. Volgens de specificaties levert ie 22A op 5V max. Dus moet lukken of niet ?
Pagina: 1