• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 14:55
Prijs is geen argument.
Wat wel ??? Input graag :?

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
het zijn twee totaal verschillende systemen, ik denk dat het belangrijk is dat je eerst ff kiest tussen ppc en palmOS en dan pas naar de apparaten gaat kijken

vertel ook ff waarvoor je m wilt gebruiken

Verwijderd

Ik denk dat veel mensen moe worden van dit soort topics.
Zoek even op GoT anders.. er staan veel topics over het kiezen tussen een Palm en een PocketPC.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
Als je al sony apparatuur hebt zoals camera's etc... is de Clie een aanrader. het uitwisselen van de memorystick is ideaal. PalmOs is een prima en stabiel OS maar het is een kwestie van voorkeur. Compaq is wel erg fijn machientje.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ga alsjeblieft voor de iPaq als je mobiel wil internetten ed.. Die clie is wel mooi, maar best wel duur voor wat je er voor krijgt..

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Dericteur
Op donderdag 10 januari 2002 14:32 schreef XKB het volgende:
Ga alsjeblieft voor de iPaq als je mobiel wil internetten ed.. Die clie is wel mooi, maar best wel duur voor wat je er voor krijgt..
wat heeft mobiel internetten ermee te maken? dat kan op een clie (palmOS) net zo goed als met PPC
avantgo en eudoraWEB en talloze andere browsers doen het prima

of mis ik nu je punt?

enne prijs was geen probleem toch? >:)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb het idee dat er veel meer toekomst zit in Pocket PC devices. Microsoft is veel harder bezig met het ontwikkelen van applicaties ervoor en Microsoft kennende komen ze wel met innovatieve dingen. Zo hebben ze bijvoorbeeld net Windows CE.NET uitgebracht waardoor het een-op-alles principe weer een heel stuk dichterbij komt. :9

Ik ben in ieder geval super tevreden met m'n PocketPC en ik heb met opzet voor PocketPc boven Palm gekozen na een goede orientatie vooraf. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 14:32 schreef XKB het volgende:
Mee eens ja.. hij is vrij duur.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Op vrijdag 11 januari 2002 00:53 schreef Dericteur het volgende:

[..]

wat heeft mobiel internetten ermee te maken? dat kan op een clie (palmOS) net zo goed als met PPC
avantgo en eudoraWEB en talloze andere browsers doen het prima

of mis ik nu je punt?

enne prijs was geen probleem toch? >:)
Ik vind zelf dat pocketIE het beter doet dan bijna alle browsers op het palm platform. Verder is sinds de introductie van PocketPc 2002 de focus steeds meer komen liggen op internet connectiviteit. Ik denk dat Palm steeds meer achter komt te liggen op dat gebied door hun gebrek aan innovatie. Kortom: ik denk dat de toekomst voor mobiel internet voorlopig bij microsofts pocketpc ligt.

P.s. Ik zeg dit niet omdat ik een windows/microsoft zealot ben, sterker nog ik wacht met smart op de sharp zaurus. Ben alleen bang dat deze niet dezelfde hardware en software ondersteuning kan bieden als de pocketpc's.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:20 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik heb het idee dat er veel meer toekomst zit in Pocket PC devices. Microsoft is veel harder bezig met het ontwikkelen van applicaties ervoor en Microsoft kennende komen ze wel met innovatieve dingen. Zo hebben ze bijvoorbeeld net Windows CE.NET uitgebracht waardoor het een-op-alles principe weer een heel stuk dichterbij komt. :9
Vind je? Als ik nou naar de wat oudere PPC's kijk (of WinCE machientjes) en vervolgens naar de PPC 2002 apparaten, dan zie ik wel verbetering, maar niet echt iets wat mij absoluut doet verbazen. Als ik daarentegen kijk naar de oudere Vx, en vervolgens naar de m505 (in mindere mate innoverend, maar ik vind hem heel fijn) of die Sony's met hogere resoluties en multimedia, dan zie ik dat er voor Palm os pda's ook wel behoorlijk wat nieuwe dingen uitkomen.

Bovendien zie ik qua applicaties bijzonder weinig voor PPC. Sure er is nu wel meer software voorhanden, en wat services, maar Palm os software ontwikkeling staat ook niet stil. Als je de software van een tijdje geleden vergelijkt met wat er nu te krijgen is zie je een groot verschil (ook qua kleur gebruik), kijk bijvoorbeeld maar eens naar de textverwerkers of "plaatjeskijkprogramma's" (daar moet toch wel een makkelijkere naam voor zijn).

Sommige PPC die-hards zijn nooit te overtuigen dat het door hun gekozen platform niet altijd superieur is, maar ik denk dat dat met Palm os 5 en die arm processoren wel anders word. Daar zit ik nu op te wachten. Qua dat zie ik een ZEER goeie toekomst voor het Palm os platform. Voor het PPC platform zou PPC 2002 zo'n grote sprong vooruit zijn en alhoewel het vast wel een verbetering zal zijn, een sprong is het niet.

Een PPC zoals ze nu zijn is voor mij nooit een optie, ze zijn te groot, het batterij leven te gelimiteerd, en het os niet efficiënt genoeg. Maar dat is enkel mijn mening, geen (definitief) oordeel over PPC's.

• Dericteur
als je het ding serieus wilt gebruiken moet je helemaal voor jezelf uitmaken welk concept je het meeste aanspreekt, ik heb voor mijn huidige pda gekozen voor het PalmOS vanwege een aantal punten:

- batterijduur

- snelheid (ik heb nog nooit een zandloper gezien op m'n clie)

- veel meer programma's (ontzettend veel meer zelfs) dan Pocketpc

- efficienter geheugengebruik (in 8 mb palmOS kan je meer kwijt dan in 32 mb PPC) en bovendien, er is bij palm geen verschil tussen opslaggeheugen en werkgeheugen
- makkelijk uitbreidbaar (als je bijvoorbeeld een ipaq wilt uitbreiden, dan moet je eerst een soort van gigantische hoes kopen, en daar kan de uitbreiding dan in...wordtie nog groter..)

- scherm (dit geld dan alleen voor de clie van sony, die hebben 65k kleuren @ 320*320)

- formaat (lijkt me duidelijk niet?)

natuurlijk zijn er ook goede punten aan het ppc systeen

- je kan de zandloper veranderen in bijvoorbeeld een bewegend wespje

- je kan je vrienden laten zien dat je divx kan kijken (moet voor palm namelijk eerst worden omgezet)

- je raakt m nooit kwijt (gezien het formaat als je diezelfde divx wil bekijken)

- je hebt niet het ongemak dat je uit heel veel verschillende programma's moet kiezen, want het geheugen zit toch al vol na 5 progs

- je weet zeker dat de oplader het nog doet, want daar moettie elke dag in

- het heeft geen zin om te gamen op een ipaq, want je kan maar 1 knop tegelijk indrukken --> bespaart dus weer geheugen

- meer weet ik ff niet

PS: ik moet het niet zo hebben van die bullshit als: no offence, no flame intented etc etc.
ik schrijf dingen op die ik zo vind, maar sta wel open voor iemand anders' mening en ben uiteraard bereid om de dialoog aan te gaan enzo

• TwisteR
  • Laatst online: 08-03 11:40
Ondertussen ben ik er dus nog steeds niet uit......
Ben nog steeds hard aan het twijfelen tussen de Sony en de Compaq. Welke voelt prettiger aan? Welke is er completer? Wat zijn de software voordelen van de Palm OS4 vs Windows OS 2002?

Ik heb nog nooit een PDA gehad of mee gewerkt, dus ik heb geen idee hoe prettig Palm OS4 werkt, en evenmin de Windows software (al kan ik me er iets meer bij voorstellen).

Kortom ik ben nog niets opgeschoten. Alleen dat de Sony iets goedkoper is (en precies overeenkomt met het bedrag aan vije dagen waarvoor ik een PDA mag kopen). Maar voor EUR 30,- bijbetalen heb ik dan de iPAQ, dus dat verschil is te verwaarlozen.

Het enige nadeel van de Sony vindt ik dat wanneer ik MP3's mee wil nemen ik een 128Mb memory stick extra moet kopen...en dat kost me weer extra muntjes. Nu is het wel weer 128Mb tegenover de 64Mb van de Compaq waarvoor geen 128Mb uitbreiding voor te krijgen is. Jajajaja....het is niet makkelijk allemaal. Echter ik moet vandaag de beslissing maken omdat er nog maar 5 Clié's op voorraad zijn bij Ingram Micro......en nog zo'n 150 iPAQ's bij Tech Data.

Dus mensen....heel graag jullie ervaringen van de Sony Clié vs de iPAQ.

PS: Wat zit er eigenlijk in de doos van de iPAQ? Nu wel/geen beschermhoes? En kan je met de Sony G-Movie avi's en DivX afspelen???

Owja...nog iets belangrijks.....hoe lang gaat de Sony en de iPAQ mee op de battarij? (Dus zonder in de cradle te staan)

Verwijderd

Ik heb ervaring met de HP jordana 525 (pocketpc) en de sony clie Peg-N770C!

Ik heb niet voor niets een palm gekocht! ik werd gek van het crashen van m'n pocketpc. Daarnaast was de pocketpc nog een stuk breeeeder ook!
De sony clie heeft automatisch een bescherm laagje over het scherm. Dit kon ik niet zeggen van de jordana (misschien is dit van de compaq anders).

Een nadeel van de clie vind ik dat het niet optimaal gebruikt maakt van het scherm. Het schrijf gedeelte is altijd "uitgeklapt" bij de pocketpc kan je dit inklappen.
Verder had de pocketpc ook een woord raad iets (zeg maar T9), dit was wel handig als je een engelse tekst wou schrijven. Nederlands begreep hij niet!

Nog een reden waarom ik de clie heb gekocht is dat het juist memory sticks heeft.
Mijn digitale camera heeft ook memory sticks maar een klein lcd schermpje. Nu kan ik goed kijken of de foto nou wel of niet gelukt is.
Let wel op dat het laden van de foto's in scherp formaat wat langsaam gaat. Hij zet de foto namelijk om naar een formaat van 320 x 320.

Nogmaals, ik heb niet voor niets nu voor een clie gekozen!

kijk anders is op www.palmclub.nl en op www.pocketpc-club.nl
dan kan je even kijken in de forums wat de problemen zijn van de beide machines en kan je aan de hand daarvan beslissen

Toevoeging:
Ik ga zo'n drie dagen mee met de palm (erg intensief gebruikt)
De pocketpc moest ik na 1 dag al opladen :'(

Bij de clie zit WEL een beschermkapje.
Je moet hem aan de bovenkant van de clie vastmaken en omslaan als je de clie gebruikt.

• TwisteR
Bedankt voor de info.
Na flink nadenken (dat doet pijn ;) ) heb ik de Sony Clié besteld. Ben benieuwd, wordt mn 1e PDA namelijk...

Verwijderd

Je zult er geen spijt van krijgen!

suc6 ermee.

• Dericteur
heel verstandig

enne voor dat T9 zijn voor de palm ook progjes hoor, gewoon ff zoeken op palmclub.nl en palmgear.com

Verwijderd

Ik heb zelf zitten twijfelen tussen die Clie N77C en een iPAQ 3870.

Ik concludeerde uiteindelijk dat de iPAQ 3870 toch aanmerkelijk meer biedt dan de Clie, ook al is die mooier.
Het scherm van de Sony is net wat mooier maar verder zie ik geen in het oog springend voordeel.

PalmOS vs. WinCE is een religieuze kwestie. Wat mij betreft valt met allebei prima te werken.

Ik heb de iPAQ genomen omdat ie:

- Meer CPU power heeft
- Meer geheugen standaard heeft (ik kan al wat mp3's erop
zetten en spelen zonder meteen geheugen bij te kopen)
- Bluetooth heeft (dat lijkt me wel ERG handig met een BT
gsm)
- Ook Linux kan draaien als je WinCE zat bent

Ik vind de Sony PDA ZEKER ook een heel mooi ding maar ik moest kiezen en voor mij waren dit de redenen.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op woensdag 16 januari 2002 23:58 schreef Dericteur het volgende:
als je het ding serieus wilt gebruiken moet je helemaal voor jezelf uitmaken welk concept je het meeste aanspreekt, ik heb voor mijn huidige pda gekozen voor het PalmOS vanwege een aantal punten:

- batterijduur

- snelheid (ik heb nog nooit een zandloper gezien op m'n clie)

- veel meer programma's (ontzettend veel meer zelfs) dan Pocketpc

- efficienter geheugengebruik (in 8 mb palmOS kan je meer kwijt dan in 32 mb PPC) en bovendien, er is bij palm geen verschil tussen opslaggeheugen en werkgeheugen
- makkelijk uitbreidbaar (als je bijvoorbeeld een ipaq wilt uitbreiden, dan moet je eerst een soort van gigantische hoes kopen, en daar kan de uitbreiding dan in...wordtie nog groter..)

- scherm (dit geld dan alleen voor de clie van sony, die hebben 65k kleuren @ 320*320)

- formaat (lijkt me duidelijk niet?)

natuurlijk zijn er ook goede punten aan het ppc systeen

- je kan de zandloper veranderen in bijvoorbeeld een bewegend wespje

- je kan je vrienden laten zien dat je divx kan kijken (moet voor palm namelijk eerst worden omgezet)

- je raakt m nooit kwijt (gezien het formaat als je diezelfde divx wil bekijken)

- je hebt niet het ongemak dat je uit heel veel verschillende programma's moet kiezen, want het geheugen zit toch al vol na 5 progs

- je weet zeker dat de oplader het nog doet, want daar moettie elke dag in

- het heeft geen zin om te gamen op een ipaq, want je kan maar 1 knop tegelijk indrukken --> bespaart dus weer geheugen

- meer weet ik ff niet

PS: ik moet het niet zo hebben van die bullshit als: no offence, no flame intented etc etc.
ik schrijf dingen op die ik zo vind, maar sta wel open voor iemand anders' mening en ben uiteraard bereid om de dialoog aan te gaan enzo
:+:+:+:+:+ ECHT GEWELDIG!!! LOL! :+:+:+:+:+

Ik ben ook een eigenaar van de palm m505 echt een geweldig dingetje...loopt iedereen altijd te zeiken over microsoft en waar kiezen ze WEER opnieuw voor...JUIST MICROSOFT!

Palm is kleiner
Palm is mooier
Palm is zuiniger
Palm is Sneller
ja ok Palm kan geen divx spelen of mp3tjes standaard afspelen...HALLO het is een PDA geen protable Bioscoop/videotheek

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:14 schreef mikevanrooijen het volgende:
HALLO het is een PDA geen protable Bioscoop/videotheek
Je slaat de spijker op zijn kop hier.
Een Palm vergelijken met een PocketPC is appels met peren vergelijken.

Wil je een PDA dan kies je een Palm.
Wil je een hand-held PC dan kies je een PocketPC.

De handheld PC is krachtiger en kan meer dan de PDA. Hij kan PDA taken uitvoeren maar is wat bloated in dit opzicht. Palm is daar wellicht beter voor omdat het "lean en mean" is. De handheld PC kan echter van alles wat een Palm niet kan en er zijn mensen die deze features zoeken. Die kiezen dus een Pocket PC.

Wat mij betreft is het een onzinnige discussie dus. Elk apparaat heeft een eigen doel en zijn eigen sterke en zwakke punten. Je selecteert je device op basis van wat je ermee wilt doen.

Sim-pel. toch?

• TwisteR
Nu ik voor de Sony Clié heb gekozen vroeg ik mij af waar je voor de Palm OS leuke en handige software kan downloaden, zonder dat ik daar m'n euro's voor hoef vies te maken. Zijn er ook freeware proggies beschikbaar die handig werken.

Ik ben vooral op zoek naar een programma dat de correcte wereldtijden kan weergeven en valuta's kan omrekenen. Dit ivm met mijn werk.

Ook een agenda met alarm/pop-up zou voor mij een uitkomst zijn omdat ik het ding ook heb gekocht om eens niet mijn afspraken te vergeten.

Iemand enig idee welke programma's ik hiervoor moet hebben???

• Dericteur
Op donderdag 17 januari 2002 17:23 schreef TheMarco het volgende:

[..]

De handheld PC is krachtiger en kan meer dan de PDA. Hij kan PDA taken uitvoeren maar is wat bloated in dit opzicht. Palm is daar wellicht beter voor omdat het "lean en mean" is. De handheld PC kan echter van alles wat een Palm niet kan en er zijn mensen die deze features zoeken. Die kiezen dus een Pocket PC.

Wat mij betreft is het een onzinnige discussie dus. Elk apparaat heeft een eigen doel en zijn eigen sterke en zwakke punten. Je selecteert je device op basis van wat je ermee wilt doen.

Sim-pel. toch?
neeeeeeeeee, zeg dat niet zeg, een palm is zeker niet minder krachtig dan een ppc, dit was vroeger in de goede oude tijd toen de wereld nog plat was zo, maar nu allang niet meer

waarschijnlijk verkijk je je op het geheugen en de snelheid, maar die zijn in deze vergelijking vrij relatief (en vrij onbelangrijk)

het enige wat de ppc voor heeft op de palm is direct divx spelen, zonder de conversie die voor de palm wel nodig is, voor de rest zou ik niks kunnen noemen. maargoed, ik kan nog een boel leren, dus verlicht mij eens?

enne onzinnige discussie? dat denk ik niet, het is al een tijd geleden dat er een ppc vs palm topic was en met de nieuwe hardware en software denk ik dat de vorige vergelijkingen niet meer correct zijn, met een beetje geluk krijgen we in deze thread weer een boel informatie die uiteraard via de search weer terug te zoeken is voor iedereen die zoiets wil lezen enzo blablabla

hoe dan ook, voor nuttige progjes kijk eens op www.palmgear.com

verder heeft palmclub een top10 beste programma's geselecteerd, daar heb je als beginnende palmgebruiker zeker een goede aan

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 14:55
Op donderdag 17 januari 2002 23:30 schreef Dericteur het volgende:

enne onzinnige discussie? dat denk ik niet, het is al een tijd geleden dat er een ppc vs palm topic was en met de nieuwe hardware en software denk ik dat de vorige vergelijkingen niet meer correct zijn, met een beetje geluk krijgen we in deze thread weer een boel informatie die uiteraard via de search weer terug te zoeken is voor iedereen die zoiets wil lezen enzo blablabla
Als topicstarter ben ik in elk geval erg blij :) met deze discussie...

Thanks!!!

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

Pagina: 1