Toon posts:

spontane reeboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik op Got een beetje door de topics blader of gewoon op internet surf volt opeens me pc uit en na de reboot krijg ik de melding van xp:

The system has recovered from a serious error.

als ik dan naar meer informatie ga staat er dit:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini010902-01.dmp
C:\DOCUME~1\DEZEGE~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

en die bestanden zijn het iedere x.

wat kan ik er aan doen?
of is mijn psu gaar?

edit: kut tiepvout in topic name |:(

Verwijderd

zou eens beginnen met het opnieuw installeren, kijk dan nog eens!

Verwijderd

Huh? XP crasht toch niet? Met XP is opnieuw installeren toch niet nodig? :-)

Nee, serieus: is het een nieuwe pc? Kan het niet zijn dat hij te warm wordt? Wel raar, want zo intensief is surfen toch niet..

groeten,

Martin

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:29

Snow_King

Konijn is stoer!

het kan zijn dat de voeding het niet trekt waardoor ie reboot.

Verbeter me als die niet klopt

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Het kan zijn dat het aan de software ligt, tenminste bij mij. Tijdens de LAN Party reboote mijn systeem ook spontaan, en dat lag bij mij aan de software (revolt om precies te zijn)...

\0/

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
bij startup en recovery de optie automatisch rebooten/herstarten uitzetten. :Z

Verwijderd

ja het kan natuurlijk ook komen door bidirectionale clusters op je harde schijf, deze laten een pc rebooten.

Probeer je harde schijf een door te lichten met zo'n proggie. 8-)

Verwijderd

Ik heb hele tijd dezelfde foutmelding als jouw gehad, heb winXP 2 maal overnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten. Ik ben toen maar uit frustratie terug gegaan naar win2k.

Mijn maat had ook precies hetzelfde probleem en die is ook maar terug gegaan naar win2k.

Ik raad je aan om opnieuw installeren te proberen en anders terug naar anders OS.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:55
Het kan ook zijn, dat je proc te warm wordt, dan kan i ook zo maar vast lopen...

Suc6 :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Probeer anders ff te kijken welke drivers/hardware/software conflicten geven onder XP, en vervang ze zonodig of update de drivers.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op donderdag 10 januari 2002 08:49 schreef Drama het volgende:
Het kan zijn dat het aan de software ligt, tenminste bij mij. Tijdens de LAN Party reboote mijn systeem ook spontaan, en dat lag bij mij aan de software (revolt om precies te zijn)...
olav, dat was revolt niet, dat waren je deto drivers.....

maar goed, ofwel voeding ofwel temperatuur, meer kan ik er niet van zeggen, ik zou zeggen, post je bevindingen !!

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Je kunt burn-in tests draaien om te kijken of het aan je hardware ligt. Ik heb hetzelfde gehad, bleek bij mij een gaar moederboard te zijn. Maar het kan ook aan andere hardwarecomponenten liggen. Met sommige burn-in tests kun je specifiek bepaalde componenten testen.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Op donderdag 10 januari 2002 08:52 schreef joosd het volgende:
bij startup en recovery de optie automatisch rebooten/herstarten uitzetten. :Z
Das geen oplossing. Bij mij was dat het niet tenminste, ik kreeg dan i.p.v. een reboot een mooi gevreesd blauw scherm. BSOD's bestaan dan ineens toch nog in XP.

Ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem was.

Verwijderd

Hee, die foutmelding ken ik. Zwaar irritant!! :( en bij mij gebeurt het heel willekeurig. Nou kan het ook bij mij aan de voeding liggen. Ik draai een Athlon XP 1600 op een Asus a7a266 mobo en mijn ATX kast heeft slechts 250W voeding. Ik heb gelezen dat je voor AMD XP's beter 300 a 350 W kunt hebben. Btw mijn reboots komen heel spontaan. Ik kan gewoon surfen of mediaplayer draaien en pats.....!!!!!!

Oh ja is het ook mogelijk dat het de temp is van mijn Athlon XP (ik heb gelezen dat deze een doorbrandbeveiliging heeft), want dan kan het aan koeling liggen

Verwijderd

uhm..om te beginnen zou ik al je data backuppen.
schijf formatteren
en win2k installeren

win xp is geen os, maar een veel te zware flipperkast.

greetz,

Simon

Verwijderd

Topicstarter
kheb een penti II 350 die wordt niet te heet lijkt mij, het gaat soms dagen goed en dan ineens reboot.

ik heb geen hardware conflicten oid.

volgensmij ligt het aan de voeding want die is volgensmij zwaar gaar.

hij rateld (echt een hard klere geluid) als de nete bij ut opstarten van de pc, en na een minuut of 3 houd ie daar mee op

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb dat ook als ik op tweakers zit. Heb hier 98 echt soms bij het terug bladeren valt mijn systeem spontaan in het zwart.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Het zou kunnen dat het niet allemaal zo erg is als hier allemaal gezegd wordt zoals een te ligte voeding processor dood of gaar moederbord, probeer zoals ik 1 persoon ook heb zien tikken eens de drivers van bijvoobeeld je videokaart etc. eens te vervangen voor de nieuwste versies, ik namelijk laatste een splinter nieuw system onder handen gehad ... Windows XP Home edition pre installed ... binnen het eerste kwartier dat ik het systeem draaiende had is de machine 3x spontaan opnieuw opgestart en 2x behoorlijk vast gelopen. Ik heb toen de video kaart een Gforce 2 MX 400 64MB opnieuw geinstalleerd (in die foutmelding heb ik namelijk iets kunnen vinden na wat graaf werk) en toen ging het al een stuk beter, behalfe als ik een wat betere grafisch spel starte klapte hij er nog uit ... de drivers die ik had geinstalleerd waren gewoon de mee geleverde drivers, van de kaart zelf dus nog niet uptodate.... ik zou zeggen probeer het eens suc6

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad, en bij mij komt het waarschijnlijk door de voeding.
Ook bij mij dachten ze dat het aan de detonatars zou liggen, maar dat is dus niet zo (bij mij dan). Ik had net van de HCC nieuwe hardware meegenomen (HDD + HDDcooler) en al eerder had ik een GF2GTS/Pro gekocht en dat trok die net echt met elkaar.
Toen heb ik dus die HDD cooler afgesloten en nu doet ie het bijna nooit meer. Ben nog op zoek naar een 400W voeding, maar die dingen zijn zo verrekte duur :(
Heb jij toevallig ook nieuw hardware erbij gezet, want ik denk dat dat het grootse probleem zal zijn.

Verwijderd

Nou, ik heb idd veel nieuws ingebouwd.(toevallig ook van de hcc) te beginnen met een nieuw mobo (die asus a7a266) een nieuwe proc athlon XP 1600 (incl coolermaster)en een nieuwe VGA Gf3ti200, en tenslotte een nieuwe hdd quantum fireball 40G 7200 echter zonder cooler (was niet noodzakelijk zeggen ze = een verkoopstuntje). Anywayz...ik heb windows XP clean erop geinstalleerd NTFS (meest stabiele zou je zeggen) en toch reboot hij spontaan met de message bovenaan. Ik heb alle drivers gehaald incl detonator XP (laatste versie van 3 december 21.87 volgens mij) en heb asus bios update uitgevoerd om hem XP compatible te maken. Eigenlijk alles wat nodig was dus, behalve mijn voeding!
Gek genoeg vliegt mij niet uit als ik grafisch hoogstaande spellen speel (zoals wolfenstein of soulreaver 2) dus ... vertel mij maar wat ik moet doen :? ...of het is dat klote XP...hoewel anderen probleemloos draaien :(
Pagina: 1