Toon posts:

Hoe moet ik een Packard Bell upgraden naar XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers hoe moet ik mijn Packard Bell PC met W98 upgraden naar XP Professional.Zit momenteel helemaal vast met het booten.Format c: doet hij niet en ik heb het systeem via FDISK al W98 "vrij" gemaakt.In de BIOS heb ik ook al aangegeven dat hij eerst met CDROM moet booten, maar hij begint steeds met dat Packard Bell scherm en dan een blinkend streepje ($##@).
Volgens mij moet ik even CMOS clearen, maar kan dat niet vinden en ben mijn boekjes kwijt :-(
Het is een PB Extreme PIII 933MHZ
Wie o Wie helpt deze jongen....

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
een optie: Gooi het packard bell moederbord uit het raam en koop een fatsoenlijk moederbord!! ;) Een Asus of zoiets!!

Verwijderd

domme vraag misschien maar heb je je primaire partitie al wel geactiveerd?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Fuelke

Forza Ferrari

Batterij van het mobo er ff uithalen of zo?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

heb je al een gewone bootdiskette van win 98 gebruikt en die erin gestopt tijdens het booten?

/me heeft ook een PB

Verwijderd

ja idd eerst even nakijken of je die primaire partitie hebt geactiveerd...

lukt dan nog niks ff je bios resette...

dus ff je floppy 1e boot apparaat maken.. opstart disk erin en in dos invoeren..

debug
0 70 2e
0 71 o
q

NB dit geldt alleen voor AMI biossen volgens mij... de andere weet ik ni ;)

Verwijderd

tja...
't blijft packard bell hè

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan zegt hij dat er geen besturingssysteem aanwezig is.....

Verwijderd

dan paktie het floppy niet, als je niet boot van een BOOT flop dan wil ie ''doorstarten'' naar windows... angezien windows er niet meer opstaat.

format c: een optie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat zitten veranderen in de BIOS, maar heb aangegeven dat hij alleen maar met CDROM mag booten, en dat doet hij niet, en ik kom de BIOS niet meer in tijdens het opstarten ALT/F4 ?? DEL ?? ik weet niet meer hoe....

Verwijderd

del

maar zet hem dan zo dat ie eerst A: moet booten dan cdrom en dan C ofzow.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de DEL toest ingedrukt houden tijdens het opstarten, of even wachten ???
Waar zit de CMOS ongeveer, toch altijd bij de batterij in de buurt.....??

Verwijderd

als ie klaar is met memory checken dan moet je hem indrukken (even ingedrukt houden)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, BIOS veranderd, 1e Floppy etc.. Maar hij moet de CDROM XP Pro lezen, want die start gelijk op met installeren als het goed is.Dus misschien de CD-ROM driver installeren ?? (meegeleverde floppy)

Verwijderd

post ff je mobo cq je specs dan kunnen we het nakijken!
en je kan bji PB ook WinXP bestellen komt binnenkort online die functie en dan kan je het nog goedkoper krijgen ook (als ik mijn baas moet geloven)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:29
Weet je zeker dat je een bootable WinXP hebt en niet een "verkeerd" (=non bootable) kopietje?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 09 januari 2002 23:26 schreef fmercury het volgende:
post ff je mobo cq je specs dan kunnen we het nakijken!
en je kan bji PB ook WinXP bestellen komt binnenkort online die functie en dan kan je het nog goedkoper krijgen ook (als ik mijn baas moet geloven)
Helaas niet in dit geval, die upgrade geldt alleen voor mensen die sinds 1 juli gekocht hebben, en die hebben allemaal WinME. Ook oppassen dat de upgrade alleen naar XP Home is, niet Pro.

Verder in dit geval: BIOS in is vrijwel zeker F2 of Del Post ff je mobo naam, dan kunnen we het zeker zeggen, maar een P933 met een iXtreme zit het er dik in dat het een PB Saturn is, AKA MSI-6309. Die heeft een known issue met WinXP (en niet gaan zeiken "dat krijg je met PB"- in dit geval krijg je dat van MSI) en heeft een BIOS upgrade nodig. PB heeft de gepdate BIOS op haar site, maar als je meer control wilt kun je een retail BIOS van MSI downloaden (OP EIGEN RISICO, natuurlijk- let op dat je de AMI en niet de Award BIOS neemt).

Verder zijn er XP drivers voor alle troep in je systeem op de PB site, maar denk er wel aan die EERST te downloaden- de modem (een Aztech AMR2800) wordt iig NIET per default gedetecteerd door XP.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Packard Bell...altijd lastig...ik dacht dat je hem in ieder geval open moest schroeven en een onderdeeltje vervangen, maar heb geen idee welke.... :P |:(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 10 januari 2002 14:01 schreef PDP het volgende:
Packard Bell...altijd lastig...ik dacht dat je hem in ieder geval open moest schroeven en een onderdeeltje vervangen, maar heb geen idee welke.... :P |:(
Meestal de user >:)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de ondersteuning, maar er ligt inmiddels een nieuw moederbord in (ASUS CUV4X), en alles draait nu als een zonnetje.Moest alleen wel even alle aansluitingen voor PRWBTN en HDDLED even van een blok afslopen en monteren, maar een beetje creatief met kurk, en voila hij doet het weer !!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 10 januari 2002 19:31 schreef birdie12 het volgende:
Allemaal bedankt voor de ondersteuning, maar er ligt inmiddels een nieuw moederbord in (ASUS CUV4X), en alles draait nu als een zonnetje.Moest alleen wel even alle aansluitingen voor PRWBTN en HDDLED even van een blok afslopen en monteren, maar een beetje creatief met kurk, en voila hij doet het weer !!!
tikje off-topic, maar gezien je geen emailadres in je profile hebt moet het maar zo:

Wat heb je met die ouwe mobo gedaan? Ik denk dat er nog iets mee te doen valt en zou'm als hij ergens ligt te rotten graag overnemen. Mijn email staat wel in m'n profile ;)

Oslik blyat! Oslik!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dion_b: misschien StaCS es ombouwen tot 'n forum.. veel handiger eigenlijk he :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 11 januari 2002 01:37 schreef [ti] het volgende:
dion_b: misschien StaCS es ombouwen tot 'n forum.. veel handiger eigenlijk he :P
Uhuh, en dan staks dit soort posts:

Mo$o: ASu# P#%-F

Nee, eerst filters in orde, dan pas een forum bouwen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Birdie: happy for you! maar misschien was een bezoekje aan www.msi.com goedkoper geweest! :9

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Packard Hell, mijn pa heeft er ook 1. Alleen maar gezeik. Allemaal OEM spul of gecastreerde versies zonder ondersteuning.
Packard Bell :r :r :r :r :r

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 20:32 schreef Mad_Demon het volgende:
Packard Hell, mijn pa heeft er ook 1. Alleen maar gezeik. Allemaal OEM spul of gecastreerde versies zonder ondersteuning.
Packard Bell :r :r :r :r :r
voor 3500 gld (3 jaar geleden) kreeg ik een PB Penti II 350, alles zat op het mobo (ati 3d rage, sb 64) behalve de modem.

ik heb nu reeds mijn 2e hdd en 3e(!) monitor via de garantie van PB

[waarom vertel ik dit :?]

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:? ik heb mijn pb gewoon van 98 naar XP upgegrade? windows upgedate dus, niet geformat en daarna XP erop gegooid.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 11 januari 2002 21:00 schreef Jos_The_Boss het volgende:

[..]

voor 3500 gld (3 jaar geleden) kreeg ik een PB Penti II 350, alles zat op het mobo (ati 3d rage, sb 64) behalve de modem.

ik heb nu reeds mijn 2e hdd en 3e(!) monitor via de garantie van PB

[waarom vertel ik dit :?]
Kijk, zie je dat PB service niet zo zuigt :z

Gokje: je hebt dat kreng niet geaard aangesloten :7 |:(

Oslik blyat! Oslik!

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Haha eigen schuld dikke bult, had je maar geen PACKARD BELL moeten kopen! Een en al ellende.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 11 januari 2002 21:57 schreef CyberTijn_ het volgende:
Haha eigen schuld dikke bult, had je maar geen PACKARD BELL moeten kopen! Een en al ellende.
Dat valt best wel mee, je weet gewoon niet hoe je er mee om moet gaan.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

JA ik ben erachter van de mijne maar hij loopt gewoon nu op XP en zelfs nog 66 mhz hoger. Als ik alles van tevoren had geweten had ik ook niet zoon hell ding gekocht

Deze advertentieplaats is te huur!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik kan je 1 ding zeggen. Als die OS niet van een zo'n packard hell recovery disk vandaan kom, kan je rekenen dat ie geheid gaat stotteren je pc.

dikzak

Verwijderd

Die troep , die drivers van al die hardware onderdelen , die ben je allemaal kwijt en kun je ook niet meer downloaden , ze staan wel op die recovery cd maar ten eerste niet voor windows xp en ten tweede zijn ze beveiligt tegen het installeren op een os die niet van Packard Hell is :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 11 januari 2002 23:05 schreef Chello200 het volgende:
Ik kan je 1 ding zeggen. Als die OS niet van een zo'n packard hell recovery disk vandaan kom, kan je rekenen dat ie geheid gaat stotteren je pc.
Juist het omgekeerde- de PB software is echt troep, als je het eraf gooit stabiliseren die dingen eindelijk- het is gewoon A-merk spul verder (grotendeels MSI).
Die troep , die drivers van al die hardware onderdelen , die ben je allemaal kwijt en kun je ook niet meer downloaden , ze staan wel op die recovery cd maar ten eerste niet voor windows xp en ten tweede zijn ze beveiligt tegen het installeren op een os die niet van Packard Hell is
En jij weet niet waar je over blaat- nog nooit over een .cab file gehoord? Daar zitten al die drivers 'beveiligd'. Verder niet zo gek dat daar niet drivers voor andere OSsen in zitten. Ik heb flink zitten kloten, maar hooguit 1 onderdeel gevonden waar je niet me XP mee uit de voeten kan (de Aztech Q3D-II soundcard). Waar, er zijn niet voor alle onderdelen WinXP drivers, maar met een beetje prutsen met Win2K drivers en XP/2K drivers voor andere onderdelen met gelijke chips is de rest aan de praat te krijgen. Precies zoals je met elke andere lading onderdelen moet doen.

Kijk voor de lol ff bij Compaq, HP en Dell voor XP drivers voor legacy producten. Daar moet je PB mee vergelijken.

Merk PC met door tweakers uit losse onderdelen samengestelde systemen is onzinnig- tuurlijk dat je zelf iets beters kunt samenstellen (althans dat hoop ik ten zeerste voor je, want ongefundeerde posts als dat doen het ergste vermoeden :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

koop toch een andere computer! packard Bell sux like hell :r

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 12 januari 2002 00:34 schreef jimmetje het volgende:
koop toch een andere computer! packard Bell sux like hell :r
Net als jouw opmerking.
PBs zijn imo nog wel een van de betere OEMS die er zijn.
vooral als het gaat om onderdelen, daarin zuigen die andere OEMS nogal.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Ik draai nu btw wel winME op m'n pa's Packard Bell (Win95 origineel). Gewoon een bootdisk maken, Format C:
En dan D:\setup.exe :P
Hmz, maar nu heb ik wel gekut met m'n netwerk en met de (gecastreerde) Soundblaster.
Ik ga m'n pa overhalen een 'echte' pc aan te schaffen :P

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zie onder..
|
V

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 12 januari 2002 17:45 schreef Mad_Demon het volgende:
Ik draai nu btw wel winME op m'n pa's Packard Bell (Win95 origineel). Gewoon een bootdisk maken, Format C:
Hmz, maar nu heb ik wel gekut met m'n netwerk en met de (gecastreerde) Soundblaster.
koop eentje zelf dan als je iets beters wilt..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 12 januari 2002 17:45 schreef Mad_Demon het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar waarom WinME :? :? :? Ding is log en instabiel, en tenzij je met firewire werkt is er werkelijk niets wat het kan (en je ook nodig hebt) wat niet onder Win98SE werkt, wat toch echt sneller, lichter en stabieler was. Doe dan Win2K- daar ga je tenminste wel behoorlijk op vooruit.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 16:40 schreef dion_b het volgende:

[..]

Misschien een beetje off-topic, maar waarom WinME :? :? :? Ding is log en instabiel, en tenzij je met firewire werkt is er werkelijk niets wat het kan (en je ook nodig hebt) wat niet onder Win98SE werkt, wat toch echt sneller, lichter en stabieler was. Doe dan Win2K- daar ga je tenminste wel behoorlijk op vooruit.
FireWire werkt ook goed onder 98SE hoor.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Hey dion_b,
Als ik het uit een aantal andere posts goed begrepen heb WERK jij voor PB. Misschien kun jij me helpen? M'n vriendin heeft een PB iMedia 5805I RW en draait WinME standaard maar die wil ook geen "clean" install doen van Windows XP Pro EN JA ik heb drivers voor XP klaar liggen. Maaar als ik alles wil installeren dan doet ie het "DOS"-gedeelte goed en zodra ie in Windows opnieuw boot dan wil ie apparaat-beheer gaan installeren en dan geeft iedere keer een BSOD en dan hangt het systeem. De kast is NIET open geweest en heeft nog de orginele software draaien! (zelfs de MasterCD's zijn nog niet gefikt!) Is dit ook op te lossen door een BIOS-update? En zo ja, welk moederbord moet ik dan hebben? Is een PB iMedia 5805i RW (PIII 800 met 64 MB SDRAM).

Als je me kan helpen graag!! :7

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 20:39 schreef Clueless het volgende:
Hey dion_b,
Als ik het uit een aantal andere posts goed begrepen heb WERK jij voor PB. Misschien kun jij me helpen? M'n vriendin heeft een PB iMedia 5805I RW en draait WinME standaard maar die wil ook geen "clean" install doen van Windows XP Pro EN JA ik heb drivers voor XP klaar liggen. Maaar als ik alles wil installeren dan doet ie het "DOS"-gedeelte goed en zodra ie in Windows opnieuw boot dan wil ie apparaat-beheer gaan installeren en dan geeft iedere keer een BSOD en dan hangt het systeem. De kast is NIET open geweest en heeft nog de orginele software draaien! (zelfs de MasterCD's zijn nog niet gefikt!) Is dit ook op te lossen door een BIOS-update? En zo ja, welk moederbord moet ik dan hebben? Is een PB iMedia 5805i RW (PIII 800 met 64 MB SDRAM).

Bij een Imedia, met een Luna mobo, is het aan te raden je bios iig te upgraden ivm problemen van de USB poorten. Dus dat zou ik sowieso doen.
Denk alleen niet dat dat het BSOD oplost.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 20:39 schreef Clueless het volgende:
Hey dion_b,

Hah, ik werk daar ja (en ik ben niet de enige hier op GoT- stuk of 10 ondertussen geteld die er werken, gewerkt hebben of voor een van de outsourcing bedrijven werken).

Zelf ben ik niet zo thuis in de NL systmen, maar als Terw_dan zegt dat de 5805i een Luna heeft dan zal dat wel zo zijn, denk ik.

De Packard Bell download site is helaas weer eens uit de lucht (GVD webdevelopment lui), maar ik meen me geen specifieke XP BIOS hiervoor te herinneren. Iig heeft MSI er geen (bovendien zijn de MSI BIOSse voor de 6323 Award en niet AMI zoals de PB dingen, wat het niet eenvoudiger maakt). Ik zal eens overmorgen op m'n werk kijken, want zo 1-2-3 kom ik er niet uit (zeker niet met de PB site uit de lucht)

edit:
Hij doet het weer (traag)- ik heb ff gekeken naar BIOSsen, en de 1.4 BIOS lost wat ACPI problemen op bij Win2K, dat zou misschien kunnen helpen in dit geval. Neem dan gelijk de 1.5

Oslik blyat! Oslik!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
je doet het ook helemaal verkeerd het is niet voor niks een pak en bel dus bel de helpdesk maar, veel suc6 met die pokke dingen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 21:12 schreef dion_b het volgende:

[..]

Hah, ik werk daar ja (en ik ben niet de enige hier op GoT- stuk of 10 ondertussen geteld die er werken, gewerkt hebben of voor een van de outsourcing bedrijven werken).

Zelf ben ik niet zo thuis in de NL systmen, maar als Terw_dan zegt dat de 5805i een Luna heeft dan zal dat wel zo zijn, denk ik.

De Packard Bell download site is helaas weer eens uit de lucht (GVD webdevelopment lui), maar ik meen me geen specifieke XP BIOS hiervoor te herinneren. Iig heeft MSI er geen (bovendien zijn de MSI BIOSse voor de 6323 Award en niet AMI zoals de PB dingen, wat het niet eenvoudiger maakt). Ik zal eens overmorgen op m'n werk kijken, want zo 1-2-3 kom ik er niet uit (zeker niet met de PB site uit de lucht)

edit:
Hij doet het weer (traag)- ik heb ff gekeken naar BIOSsen, en de 1.4 BIOS lost wat ACPI problemen op bij Win2K, dat zou misschien kunnen helpen in dit geval. Neem dan gelijk de 1.5
Volgens mij is er wel een XP bios voor de Luna. Heb vaker mensen aan de lijn gehad, waarbij de bios de oplossing was.
Sterker nog, klasgenoot had zo'n ding staan en dat was dus ook een Imedia PIII 800, biosflash hielp toen bij het verhelpen van de USB probleempjes. nieuwste bios fixed het iig.
Op maandag 18 februari 2002 21:14 schreef joosd het volgende:
je doet het ook helemaal verkeerd het is niet voor niks een pak en bel dus bel de helpdesk maar, veel suc6 met die pokke dingen
Waarom bellen als we hier zitten?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 21:16 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Volgens mij is er wel een XP bios voor de Luna. Heb vaker mensen aan de lijn gehad, waarbij de bios de oplossing was.
Sterker nog, klasgenoot had zo'n ding staan en dat was dus ook een Imedia PIII 800, biosflash hielp toen bij het verhelpen van de USB probleempjes. nieuwste bios fixed het iig.
Die USB issues worden door 1.4 opgelost, maar die dateert nog uit begin 2001, dus met XP heeft het weinig specifieks te maken. Ik vermoed wel dat de ACPI fix er iets mee te maken heeft, dat wel...
[..]

Waarom bellen als we hier zitten?
Omdat wij anders straks geen werk meer hebben :? :+

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 21:39 schreef dion_b het volgende:

[..]

Die USB issues worden door 1.4 opgelost, maar die dateert nog uit begin 2001, dus met XP heeft het weinig specifieks te maken. Ik vermoed wel dat de ACPI fix er iets mee te maken heeft, dat wel...
Zou iid kunnen, ken niet iedere issue uit mijn hoofd (gelukkig).
Omdat wij anders straks geen werk meer hebben :? :+
ach, valt wel mee, de meesten weten toch niet dat een internetadres kan beginnen met iets anders dan www (NOFI)
Pagina: 1