Toon posts:

internet via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb @home kabel. en ik heb de volgende situatie nu

modem---hub---pc's

maar nu wil ik modem----hub---pc1(2 netwerkkaarten)---laptop

is dit mogelijk? ? ?

ik heb windows xp als OS welke bridge heb ik nodig?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

kan prima, maar is de hub in die situatie niet overbodig :?

XP ondersteund zelf internet sharing, wat prima werkt. Gewoon naar je network connections gaan, en dan bij de properties van je internetverbinding sharing enablen.
Op de client dan DNS en Gateway invullen: IP van de deel-pc :)

Verwijderd

Dat ligt er aan hoeveel ipadressen van @home je hebt.
Als je maar 1 ipadres hebt dan zou ik in 1 van de systemen 2 netwerkkaarten zetten: 1 voor Kabel en 1 voor thuisnetwerkje en een programma als Winroute gebruiken voor het delen van je internet.

Winroute kun je vinden op www.winroute.com :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 netwerk adressen.

waarom de hub erbij moet erg simpel ik heb 3 kamers met internet kabels en ik internet graag op verschillende plaatsen.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op woensdag 09 januari 2002 21:57 schreef computerdude het volgende:
ik heb 2 netwerk adressen.

waarom de hub erbij moet erg simpel ik heb 3 kamers met internet kabels en ik internet graag op verschillende plaatsen.
Op die manier... maar dan lijkt het me de bedoeling dat je je laptop via de HUB verbind, en niet via PC1? Of bedoelde je dat niet zo met je tekening?

Verder, als jij meerdere IP adressen van @home hebt, dan neem ik aan dat dat werkt. Je sluit je PC en laptop gewoon beide aan op de hub, en de kabelmodem ook (ik dacht in de uplink), en je geeft je pc je -a naam, en je laptop je -b naam... toch?

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:53 schreef Rancor1984 het volgende:
kan prima, maar is de hub in die situatie niet overbodig :?

XP ondersteund zelf internet sharing, wat prima werkt. Gewoon naar je network connections gaan, en dan bij de properties van je internetverbinding sharing enablen.
Op de client dan DNS en Gateway invullen: IP van de deel-pc :)
hoeft niet eens je kunt hem er ook naar laten zoeken. dat is voor luie mensen ha hi :Z

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als computerdude, ik heb 2 pc's, eentje is de server (heeft 2 netwerkkaarten eentje, de adslnetwerkkaart ip:192.168.0.1 de andere verbonden op het netwerk: 192.168.0.2) de client heeft 192.168.0.5 , nu heb ik bij de client de DNS-servers en de gateway(192.168.0.1) ingegeven, en het werkt nog niet, ik ben hier nu al enkele maanden mee bezig maar tevergeefs... |:(

Oh ja, ik heb ook de internet-connection-sharing aangevinkt bij de netwerkkaart die verbonden is met het internet...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 22:02 schreef yoop het volgende:

[..]

hoeft niet eens je kunt hem er ook naar laten zoeken. dat is voor luie mensen ha hi :Z
Hoe laat ge die zoeken?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Op woensdag 09 januari 2002 22:36 schreef -HFL-Statler het volgende:
Ik heb het zelfde probleem als computerdude, ik heb 2 pc's, eentje is de server (heeft 2 netwerkkaarten eentje, de adslnetwerkkaart ip:192.168.0.1 de andere verbonden op het netwerk: 192.168.0.2) de client heeft 192.168.0.5 , nu heb ik bij de client de DNS-servers en de gateway(192.168.0.1) ingegeven, en het werkt nog niet, ik ben hier nu al enkele maanden mee bezig maar tevergeefs... |:(
Huh?? Wat een vaguh configuratie :-)
Kijk alle 3 de adressen die je noemt zitten in dezelde ip reeks waardoor je natuurlijk nooit kan routeren.
Het ip van je adslnetwerkkaart moet een public IP zijn zoals 213.84.93.92 (willekeurig adrez). De andere netwerk kaart moet 192.168.0.1 zijn.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Nou, technisch zou kunnen, routeren tussen 192.168.0.1 en 192.168.0.3, als je de subnetten zou aanpassen. Is echter niet aan te raden. Je moet echter altijd 2 IP adressen over houden, 1 aan de bovenkant, 1 aan de onderkant (voor broadcast en voor andere netwerkfuncties die ik niet ga uit leggen :-)

Winroute zou ik trouwens ook niet gebruiken, daar zijn inmiddels zoveel problemen mee, dat wil ik niemand aanraden.

Als je toch perse je laptop (of misschien wel een 3de tot 253ste PC wilt aansluiten op je desktop computer is ICS het makkelijkste. Let wel op dat veel applicaties niet zullen werken achter een ICS verbinding. Zeker niet als je de firewall functionaliteit erbij aan zet.

IP adressen niet instellen, gewoon DHCP en dan komen gateway en DNS vanzelf. Wil je een beetje sneller interetten kun je een caching DNS server installeren (hier op chello is het net alsof je op @home zit dan :9~

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 10 januari 2002 11:45 schreef sictc het volgende:
Nou, technisch zou kunnen, routeren tussen 192.168.0.1 en 192.168.0.3, als je de subnetten zou aanpassen.[..]
Nope; kennie. 192.168.0.0/31 ken geen hosts hebben en 192.168.0.0/30 heeft 192.168.0.3 als broadcast address.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
een van de machines moet routing functionaliteit krijgen. Dit kan met ICS op het eigen netwerk of een programa als winroute of een proxy. voordeel is dat je maar een ip adres nodig hebt van je ISP welke door de router worden vertaald naar de adressen die je intern gebruikt (NAT).

wordt dus zo iets

modem---pc1(router functionaliteit)---hub---laptop, pc2, etc..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 10 januari 2002 11:51 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Nope; kennie. 192.168.0.0/31 ken geen hosts hebben en 192.168.0.0/30 heeft 192.168.0.3 als broadcast address.
indd dat gaat niet

maar dan gewoon een 192.168.0/24 & 192.168.1/24 je kan natuurlijk nog gaan verkleinen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 22:01 schreef Rancor1984 het volgende:

[..]

Op die manier... maar dan lijkt het me de bedoeling dat je je laptop via de HUB verbind, en niet via PC1? Of bedoelde je dat niet zo met je tekening?

Verder, als jij meerdere IP adressen van @home hebt, dan neem ik aan dat dat werkt. Je sluit je PC en laptop gewoon beide aan op de hub, en de kabelmodem ook (ik dacht in de uplink), en je geeft je pc je -a naam, en je laptop je -b naam... toch?
ik heb de hub in de woonkamer en via buiten loopt een utptje naar de vaste pc. maar ik wil geen 2de kabel buiten hebben(is slecht ofzo) en ik wil de hub ook niet verplatsen moet ik weer extra lange kabels kopen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 10 januari 2002 19:01 schreef computerdude het volgende:
[..]
ik heb de hub in de woonkamer en via buiten loopt een utptje naar de vaste pc. maar ik wil geen 2de kabel buiten hebben(is slecht ofzo) en ik wil de hub ook niet verplatsen moet ik weer extra lange kabels kopen.
Koop je een tweede hubje; ben je voor 3 tientjes klaar. 8-)
BTW: "ik internet graag op verschillende plaatsen" kun je natuurlijk heel fraai met een draadloos hubje en idem netwerk kaartje oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1