Toon posts:

Microsoft bang voor java?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft was blijkbaar bang te verliezen met .Net van Java in een poll op zdnet.co.uk

zie:
het artikel on zdnet

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik moest er wel ff om grijnzen, maar ach: java fans zullen ook vast weleens polls beinvloeden :) .

Het is sowieso denk ik kortzichtig om een 'verkeerde' uitslag voor Microsoft als een afgang te zien.

.NET wordt natuurlijk wel gepresenteerd als het ideale platform om web-services te ontwikkelen en dus zou je kunnen redereneren dat het een afgang is als het Java Platform wint.

De poll is echter nogal onzinnig naar mijn mening: .NET is nog geeneens final, C# en .NET worden waarschijnlijk alleen nog maar gebruikt om het te evalueren. Microsoft presenteert .NET graag als volwassen en van productie-kwaliteit (ze brengen zelf al produkten uit die zogenaamd op .NET gebaseerd zijn), maar het is en blijft een beta platform. Pas nadat het officieel uit is en de bedrijven een tijdje de kat uit de boom hebben gekeken qua stabiliteit en capaciteiten kan je een zinvolle vergelijking maken.

Ook van de Java kant is het onzin: er zijn al een flinke tijd SOAP, XML-RPC libs van derden, maar producten van Sun zelf voor in J2EE zijn pas recent ook daadwerkelijk uitgebracht en gespecificeerd in het Java Community Process. Enkele producten zijn echter nog steeds early-access.

Zelfs de W3C standaarden zijn nog volop in ontwikkeling.... |:( .

Kortom: zinloos. Bedrijven die nu zogenaamd web-services publiceren doen dit voor een groot deel op basis van oude en primitieve technieken en niet met behulp van de al of niet uitstekende capaciteiten van .NET of J2EE.

Sun vertelt graag dat J2EE het ultieme platform van web-services is, Microsoft doet hetzelfde en alles zou al volledig functioneren. In werkelijkheid worden producten in sneltrein-vaart uitgebracht en zijn ze nog volop in ontwikkeling.

Conclusie: web-services moeten zich nog bewijzen, .NET moet zich nog bewijzen, web-services in J2EE moeten zich nog bewijzen en een echte vergelijking in mate van gebruik is voorlopig zinloos :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen reden om met half microsoft die poll te gaan beinvloeden

Verwijderd

't Is wel een beetje kinderachtig aan de ene kant, maar ook best begrijpelijk aan de andere kant. Zo worden binnen meer bedrijven dit soort dingen gedaan, en doen medewerkers graag mee vanuit loyaliteit naar hun werkgever en zijn producten en/of services. Bedenk dat mensen die niet Microsoft minded zijn ook niet bij Microsoft zullen werken, net zo goed als mensen die bij Sun werken Sun minded zijn.

Verder is de kans groot dat het een spontane actie is van medewerkers en los van management georganiseerd is. Bedenk: Aan een oproep op GoT om voor Femme te stemmen als Internet persoonlijkheid van het jaar zou ook door grote groepen aanhangers gehoor worden gegeven, ook als het buiten het T.net / GoT management om zou gaan.

Kortom: neem web polls toch niet zo serieus. ;)

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:57
Hihi, dat is toch gewoon lachen man, als je zo makkelijk zo`n suffe poll kunt beinvloeden? Weet je gelijk dat AL hun andere polls ook zo makkelijk te beinvloeden waren.

"By 21 December, more than two-thirds of the respondents (69.5 percent), said they planned to deliver some applications by Web services by the end of 2002, with a large majority of those (nearly half the total sample) planning to use Java. Only 21.5 percent said they planned to use Microsoft .Net -- less than the figure (23.5 percent) planning to use neither. "

Djeez... 1/5 wilde in december al dot net gebruiken terwijl het pas over vier weken (14 feb) officieel gelanceerd wordt. Wauw! Ik denk dat java eerder bang moet zijn voor Microsoft (zei hij als VB-programmeur). :Y)

*sig*

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Djeez... 1/5 wilde in december al dot net gebruiken terwijl het pas over vier weken (14 feb) officieel gelanceerd wordt. Wauw! Ik denk dat java eerder bang moet zijn voor Microsoft (zei hij als VB-programmeur). :Y)
Ach, dat valt ook wel mee. .NET wordt zonder twijfel het ontwikkel-platfrom voor MS Windows. Dat is natuurlijk een enorme markt. In deze markt zitten op dit moment maar zeer weinig Java ontwikkelaars. .NET snoept op dit punt daarom niet echt af van Java: het is een nieuwe, betere optie voor een doelgroep die Java helemaal niet gebruikte. De poll is dus ook om deze reden niet interessant :) . Het verbaast me sowieso dat nog zo'n hoog percentage voor Java heeft gekozen.

.NET is zeer positief voor MS Windows ontwikkelaars. Het is voorlopig in maar zeer weinig gevallen een alternatief voor mensen die het Java Platform nu al gebruiken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
LOL, vet boeiend, vind het juist grappig, kennelijk weet men op tweakers altijd met 2 maten te meten, toen femme door een spam actie internet man van het jaar werd vond iedereen het gaaf en leuk, nu MS zoiets flikt is men boos, verontwaardigt, IMO hypocriet ten top.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
als ik .net zou hebben gemaakt of bij ms zou werken zou ik ook voten.. raar he ?! :)
Pagina: 1