Netwrk mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 01:01

Meller

Much to learn, you still have

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om van de volgende systemen een netwerkje te maken? komt het

-Cel 800 met 10/100 utp netwerkkaart
-Amd 200 met 10 mbit netwerkkaart utp/coax
-laptop 133 met 10 mbit netwerkkaart coax

Kan je ze aan elkaar koppelen of moet ik een servertje maken van die Amd. Kan je ze er dan allebei op aansluiten coax en utp :?*D

Thanx

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het is wel mogelijk hoor :)

Er bestaan hubs met zowel een coax als een utp aansluiting. Perfect voor jou lijkt me? :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Tuurlijk, ik kan mij geen reden bedenken dat het niet zou gaan.
* bazs2000 zegt, go for it.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Dit is zeker geen probleem.
Als je niet zo snel een hub kan vinden met Coax en UTP moet je ff kijke voor van die COAX -> UTP verloopjes en een 10 Mbit Hub halen.

• Meller

Meller

Topicstarter
Ooh beter, jullie begrijpen dat ik er nooit mee bezig ben geweest. Ik heb dus zowiezo een hub nodig? Welk merk is dan goed.( en redelijk in prijs;))

• Meller

Meller

Topicstarter
Oke ik heb wat op de pricewatch rond gekeken voor hubs. Is een BNC net zoiets als coax. En wat houd het in als het een switch is.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:47 schreef Rancor1984 het volgende:
Het is wel mogelijk hoor :)

Er bestaan hubs met zowel een coax als een utp aansluiting. Perfect voor jou lijkt me? :)
ja ik kan me eigenlijk geen goede reden beenken waarom het niet zou kunnen (dus ja het kan)

• Meller

Meller

Topicstarter
Dat begrijp ik dat het nu kan. Maar is BNC hetzelfde als Coax en wie weet een betaalbare hub met deze aansluitingen?? :? :'(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

BNC = Coax
Intel of 3Com bussiness hubs zijn zeer betrouwbaar voor een redelijke prijs (4-poorts)

http://www.tweakers.net/pricewatch/19293

10 MB/sec is wel voldoende, veel sneller krijg je je coax toch niet

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Meller

Meller

Topicstarter
Aha dat wilde ik even weten. Is het verstandig/handig om een usb hub te nemen? Alles kan je tegenwoordig in usb krijgen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op woensdag 09 januari 2002 23:09 schreef Meller het volgende:
Aha dat wilde ik even weten. Is het verstandig/handig om een usb hub te nemen? Alles kan je tegenwoordig in usb krijgen.
Een usb-hub, hubt alleen maar usb kabels.
Dit is handig als je 2 usb poorten hebt en een USB-muis, USB-toetsenbord, USB-Camera, USB-vul maar in.
Dan kan je je 4 apperaten via een USB hub op deze 2 poorten aansluiten

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Meller

Meller

Topicstarter
Oké dat wordt dan ook niks. Ik dacht echt gewoon een server maken van die amd 200 met een utp/coax(bnc)-kaart en dan beide erop aan pluggen.:p Jammer dat het zo niet kan. Maar allemaal bedankt!! :)

Verwijderd

Ligt er allemaal aan hoeveel moeite je wilt doen.
Wil je geen hub kopen, of wel een hub (of misschien switch) kopen.
Wil je 2 soorten kabels gebruiken of 1 soort.
Wil je een extra netwerkkaartje kopen of niet

USB hub is zoals gezegd alleen voor USB apparaten maar dat wil niet zeggen dat je geen netwerk kunt bouwen hiermee.

Nee, op 1 "combo" (kaart met meerdere aansluitingen als BNC/UTP/enz) netwerkkaart kun je niet meerdere netwerkkabels aansluiten tegelijkertijd (enkele 3COM's en Intels kunnen dit wel maar die kaarten heb je niet, dat weet ik zeker)

BNC is niet hetzelfde als COAX mierenneukerig gezegd.
BNC is de aansluiting, COAX is de kabel die op deze plug knijpt. Net zoals RJ45 en CAT5-UTP niet hetzelfde is. RJ45 is de plug, CAT5(of iets anders) is de kabel. Maar de meeste mensen snappen dan wel wat je bedoeld.

Oplossingen:

Nummer 1:

Koop een hubje met UTP en BNC aansluiting, sluit hier alle drie de PC's op aan. (let op dat je met BNC een bus struktuur hebt en je dus op de BNC plug een T-stuk moet zetten, en op de BNC plug van je netwerkkaart. En vervolgens hier een COAXkabel tussen zetten en de beide overgebleven kanten van de T-stuk afsluiten met een terminator afsluitweerstand. Dus niet een coaxkabel rechtstreeks aansluiten ! (zoals ik sommige mensen wel heb zien doen in een ver verleden toen coax nog gebruikt werd)

Hubje moet tussen de 25 en 100 gulden maximaal kosten, de T-stukjes ergens tussen de 2,50 en 5 piek, terminators dito en de cat5(e) kabel rond de 7,50 voor een gemiddelde lengte (+/- 1 gulden per meter) Deze oplossing kost je dus maximaal 140 piek maar kan al met een beetje zoekwerk vanaf 50 piek.

Andere oplossing is de hub vergeten. Koop een tweede (UTP) netwerkkaart (vanaf 25 piek) en stop die in de pc met een BNC aansluiting. Koop een X-cable (crosscable) CAT5 en hang die tussen de twee netwerkkaarten met deze aansluiting en koop wederom coax en T-stukken en terminators voor de coax verbinding. Nadeel hierbij is dat je 1 PC altijd aan moet hebben willen de 2 andere met elkaar kunnen babbelen. Meestal is dit geen probleem. Kosten: 50 piek.

Oplossing 3:
koop 2 UTP netwerkkaarten, gooi de coax rommel eruit en sluit de boel aan op een TPO-twister. Hierbij hoeven dus niet perse alle PC's aan te blijven, heb je alles in CAT kabels en kost 50 piek, plus de kosten van de twister. Geen idee hoeveel zo'n plastic kastje kost.

• Meller

Meller

Topicstarter
Nou Cobra daar heb ik wat aan thanx. Ik heb nog een utp netwerkkaart liggen en een cross-cable. Dus als ik de combo (utp/bnc) en de utp netwerkkaart in de Amd doe dan zou het dus ook kunnen. Dan blijft die gewoon dag en nacht draaien als een soort servertje en dan kan ik die ander 2 pc's erop aansliuten wanneer ik wil. (Geldt vooral voor die laptop, de cel 800 is constant ermee verbonden.

Bedankt en ik ga nu lekker aanklooien en jullie merken wel of het gaat lukken. :9 :P

Pagina: 1