Tyan Dual AMD

Pagina: 1
Acties:

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49
Support een Tyan mobo al de XP CPU ?
of weet iemand een mobo die dat wel doet?

thnx alvast

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

ik zal zeggen kijk eens op de site van tyan zelf

• En1
Op woensdag 09 januari 2002 22:03 schreef jorentref het volgende:
ik zal zeggen kijk eens op de site van tyan zelf
heb ik gedaan..
word ik nie veel wijzer op..
staat wel MP maarja... wil ook weten of ie de XP aan kan

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee, de Tiger MP en MPX supporten geen (dual) Athlon XP, maar het werkt wel. Op de Tyan site zul je er daarom niets over lezen.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Tyan herkent de XP-tjes dan ook als MP in de bios *D

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• En1
Op woensdag 09 januari 2002 22:28 schreef Femme het volgende:
Nee, de Tiger MP en MPX supporten geen (dual) Athlon XP, maar het werkt wel. Op de Tyan site zul je er daarom niets over lezen.
welke van de Tyan borden werkt dan wel met dual XP ?

Verwijderd

Het werkt wel, maar het wordt niet gesupport...!! Even goed lezen!

• En1
jah oke maar het werkt dus wel normaal
dus niet dat ik de raarste fouten krijg enzo want anders hek strax 2 CPU's die ik nie kan gebruiken

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:16

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De clue is dat je honderden euro's (van AMD >:) ) bespaart op processoren. AMD geeft geen garantie dat twee XP processoren werken in een Dual opstelling. Het werkt echter vrijwel altijd (mits er geen beveiliging :( tegen is gemaakt in het Bios). Geen enkele fabrikant of producent ondersteunt echter zo'n opstelling, dus met problemen hoef je daar niet aan te komen. Ik zou wel gaan voor een Tyan MP mobo (Daarvan weet ik zeker dat het kan werken), want bijvoorbeeld een Asus MPX bord geeft de volgende melding: "Athlon XP detected, switching to single CPU mode", of dit ook bij MPX borden van Tyan zo is en zo ja welke Bios versies 'per ongeluk' toch werken, weet ik niet, maar het is duidelijk dat AMD de MPX liever niet met 2 XP's ziet draaien :'(
Check dus goed of je bord ergens op internet werkt met twee XP's, voor je eraan begint, anders ben je straks de klos ;(

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• En1
Op woensdag 09 januari 2002 23:08 schreef Basdoorn het volgende:
De clue is dat je honderden euro's (van AMD >:) ) bespaart op processoren. AMD geeft geen garantie dat twee XP processoren werken in een Dual opstelling. Het werkt echter vrijwel altijd (mits er geen beveiliging :( tegen is gemaakt in het Bios). Geen enkele fabrikant of producent ondersteunt echter zo'n opstelling, dus met problemen hoef je daar niet aan te komen. Ik zou wel gaan voor een Tyan MP mobo (Daarvan weet ik zeker dat het kan werken), want bijvoorbeeld een Asus MPX bord geeft de volgende melding: "Athlon XP detected, switching to single CPU mode", of dit ook bij MPX borden van Tyan zo is en zo ja welke Bios versies 'per ongeluk' toch werken, weet ik niet, maar het is duidelijk dat AMD de MPX liever niet met 2 XP's ziet draaien :'(
Check dus goed of je bord ergens op internet werkt met twee XP's, voor je eraan begint, anders ben je straks de klos ;(
ja psies daar zat ik dus nou ook mee..
maar niemand heeft dus nog ervaring met een dual AMD ?

Verwijderd

yup, geen problemen mee, maar je moet wel maken dat je een MP-moederbord hebt en geen MPX-moederbord ... deze tweede (nieuwe) moederborden hebben in de bios wel een detectie voor XP-processoren en al ze er zo eentje detecteren forceren ze single-processing, de tweede CPU wordt dan niet gebruikt. Bij de MP-boards is dat niet het geval.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 23:20 schreef wesken het volgende:
yup, geen problemen mee, maar je moet wel maken dat je een MP-moederbord hebt en geen MPX-moederbord ... deze tweede (nieuwe) moederborden hebben in de bios wel een detectie voor XP-processoren en al ze er zo eentje detecteren forceren ze single-processing, de tweede CPU wordt dan niet gebruikt. Bij de MP-boards is dat niet het geval.
Is dat echt zo ja? Vet lame actie dan :r Maarja, Asus en Abit enzo zullen dat er toch niet in hebben zitten lijkt me (die moeten het toch meer hebben van de Dual-XP of zelfs Duron mensen).

• En1
Op woensdag 09 januari 2002 23:20 schreef wesken het volgende:
dus de MP van Tyan werkt dus gewoon met dual CPU (XP)

??

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:16

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Yep, de MP, zie mijn vorige post, werkt wel :9

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 09 januari 2002 22:34 schreef igg het volgende:
Tyan herkent de XP-tjes dan ook als MP in de bios *D
Ik heb stiekem een dual Athlon MP 1700+ (die niet eens bestaat) volgens het BIOS *D .

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 05:07 schreef Femme het volgende:

[..]

Ik heb stiekem een dual Athlon MP 1700+ (die niet eens bestaat) volgens het BIOS *D .
Hmm, dan zou ik maar ff snel je systeem specs op T.Net frontpage updaten :P

[edit] /me ]loopt achter :P [/edit]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, groot kans dat Dual XP zou moeten werken. Maar het wordt niet gegarandeerd en ondersteund door AMD en de moederbordfabrikant. Dus als je toevallig twee XP's hebt die elkaar niet kunnen uitstaan (en dus niet samen in Dual wil draaien), dan moet je niet verwachten dat je garantie, hulp, enzo van AMD en de mobofabrikant krijgt. Bij de MP krijg je dat wel..

Maar ach, wat kost een XP nou? Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord dat een of ander Dual XP config niet werkt.

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 08:25 schreef BalusC het volgende:
Jep, groot kans dat Dual XP zou moeten werken. Maar het wordt niet gegarandeerd en ondersteund door AMD en de moederbordfabrikant. Dus als je toevallig twee XP's hebt die elkaar niet kunnen uitstaan (en dus niet samen in Dual wil draaien), dan moet je niet verwachten dat je garantie, hulp, enzo van AMD en de mobofabrikant krijgt. Bij de MP krijg je dat wel..

Maar ach, wat kost een XP nou? Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord dat een of ander Dual XP config niet werkt.
hmm ja ZOU MOETEN :) dat klinkt al nie zo best :)
anders neem ik wel gewoon 2 MP CPU'z voor heel veel verschil geeft dat toch niet met de XP ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 10 januari 2002 08:56 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

hmm ja ZOU MOETEN :) dat klinkt al nie zo best :)
anders neem ik wel gewoon 2 MP CPU'z voor heel veel verschil geeft dat toch niet met de XP ?
Jawel.. De prijs..

Anyway, zoals dat een echte tweaker betaamt, zou ik gewoon 2x XP nemen :)

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

'k snap niet helemaal waarom iemand wel een dual Tyan (die REG ECC DDR mem nodig heeft!! In ieder geval in de eerste modulebank...) gaat kopen, maar dan toch de gok wil nemen om XP's te draaien. Oftewel dure pc met goedkope monitor...
Jaja, ze zijn hetzelfde, maar kies alsjeblieft voor "zekerheid". Mocht je problemen krijgen met IETS in je pc, dan wijst men direct op je processors...case closed!!

Het loopt ongetwijfeld. Zoals opgemerkt, koop dan een MP en niet een MPX... heb je ook nog meer PCI/33 sloten tot je beschikking en normaal werkende USB. Tenzij je PCI/66 kaarten hebt natuurlijk.
Vergeet alleen niet dat ze niet garanderen of nieuwe en wellicht belangrijke bios updates ineens dezelfde MPX detectie inbouwen. Dus nu werkt het nog en later ineens niet meer...wat is dan goedkoper...

Ik ben in ieder geval zeeeeer tevreden met mijn setup. SUPER STABIEL!! :7 >:)

(Zie signature >>)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Hier draaien ook gewoon twee XP's (ook 1700+, stiekem herkend als MP 1700+ :) ) op een TigerMP. Werkte allemaal in één keer perfect (en nog steeds :P )

Wat betreft de verhaaltjes over het Asus MPX bord, hier kunnen ook gewoon twee XP's op SMP'en (zie enkele previews of het 2cpu forum). De befaamde '..switching to single CPU mode' melding komt blijkbaar van een test/pre BIOS, en de persoon die deze melding voor het eerst bekend maakte heeft na een BIOS update ook gewoon twee XP's werkend op z'n A7M266D.

Maar ja, niks wordt 100% gegarandeerd natuurlijk. Mijn XP's zijn op het laatste cijfertje na precies hetzelfde (dus na elkaar v.d. productieband), dat zal wellicht ook van positieve invloed zijn.

THX: waar heb je die PaloAlto810 vandaan? (zocht er ook naar, maar nergens te vinden)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• En1
ahh kijk de eerst die er toch XP'z heeft en dat het werkt daz mooi :)
dan zal ik de gok binnekort maar wagen denk ik :)
kijke of het nou eg zoveel verschil geeft met me huidige systeem zoals men zegt

• THX
  • Niet online

THX

[b]
THX: waar heb je die PaloAlto810 vandaan? (zocht er ook naar, maar nergens te vinden)
Besteld bij een vriend van mij. Die doet in computers...duhhh... :)
Mijn kast was een demo kast, dus niet alles zat er in een keer bij. Was een van de eerste in NL, die 'm had..hehehe
Het enige nadeel van de kast is dat HP (kasten worden door Palo Alto gemaakt) een designverandering heeft doorgevoerd. Dus het aantal interne drives is nu 4, waarvan er twee aan de buitenkant te zien kunnen zijn. (1 floppy zowiezo...)

Misschien is het een idee om gewoon de importeur te bellen om te kijken of ze een dealerlijst hebben?! Palo Alto zit in Rotterdam, geloof ik. www.paloalto.nl

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik wou net zeggen abaddon heeft toch zo'n plankje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op donderdag 10 januari 2002 09:23 schreef abbadon het volgende:
Wat is het speciale aan een palo alto kast dan???

• THX
  • Niet online

THX

Op donderdag 10 januari 2002 09:52 schreef LeNNy het volgende:

[..]

Wat is het speciale aan een palo alto kast dan???
Eeehhh...
Voor mij was/is het de perfecte mid-tower. Met super gebruiksvriendelijke rail-inbouw. Tyan Thunder en TigerMP gecertificeerd.
Enne...een 8 cm koeler voorin en een 12 cm koeler achterin.

Alleen de prijs was 400 piek, meen ik!! Zonder voeding...

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op donderdag 10 januari 2002 10:17 schreef THX het volgende:

[..]

Eeehhh...
Voor mij was/is het de perfecte mid-tower. Met super gebruiksvriendelijke rail-inbouw. Tyan Thunder en TigerMP gecertificeerd.
Enne...een 8 cm koeler voorin en een 12 cm koeler achterin.

Alleen de prijs was 400 piek, meen ik!! Zonder voeding...
ahhh, duidelijk nu... :+

• Abbadon
Ja, die 12cm achterin bevalt me wel, vandaar. Heb al eens twee maal een meeltje gestuurd naar het info adres van paloalto.nl, maar kreeg ze terug met de melding dat dat mailadres niet bestaat. Lastig te vinden, ruime miditowers met 12cm back fans ;( Zag laatst ook een pic van iemand hier met een miditower waar zelfs twee 12cm fans achterin kunnen, maar ook nergens te krijgen.

• En1
heb je een speciale kast voor nodig dan voor dat mobo? :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 10 januari 2002 11:15 schreef SaiYa-JiN het volgende:
heb je een speciale kast voor nodig dan voor dat mobo? :?
Verdiep je eens wat meer in de Tyan van je keuze (zoek het web af naar artikeltjes en bezoek de Tyan website) en lees de hier gepostte reacties nog 1x goed door.

Daarmee voorkom je zulke vragen, waarbij de meesten al denken "wat moet hij met een Tyan als hij er haast niks van weet?"

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 11:27 schreef BalusC het volgende:

[..]

Verdiep je eens wat meer in de Tyan van je keuze (zoek het web af naar artikeltjes en bezoek de Tyan website) en lees de hier gepostte reacties nog 1x goed door.

Daarmee voorkom je zulke vragen, waarbij de meesten al denken "wat moet hij met een Tyan als hij er haast niks van weet?"
k heb altijd INTEL gehad vandaar :)
zit nu met een DUAl P3 , en die kast was ook nogal duur.. dus neem aan na het leze ;) dat ik die kan gebruiken :)

• THX
  • Niet online

THX

Welk Dual PIII was dat?? Ik had hiervoor een Dual Asus P2B-D...ook een heeeerlijk bordje!

Trouwens die heb ik nu in een AOpen H600A gebouwd. Ook een fijne kast voor +/- 240 piekies met 300W voeding! Ik weet niet of een Tyan daarin past. Let er in ieder geval op dat je een Mid-tower die ATX-Extended aankan, hebt of koopt. Ook met een normaal moederbord heb je dan goede werkruimte en waarschijnlijk ook betere airflow.

De specs van mijn tweede bak zijn ook nog best aardig... 8-)

• Abbadon
Op donderdag 10 januari 2002 11:33 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

k heb altijd INTEL gehad vandaar :)
zit nu met een DUAl P3 , en die kast was ook nogal duur.. dus neem aan na het leze ;) dat ik die kan gebruiken :)
Nou, het bord is behoorlijk groot (10.3" diep). Hier een voorbeeld hoe 'ie in m'n Q500 zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/langeide.jpg

Je komt al snel in aanvaring met het HD rack. In de Q500 wil het alleemaal prima, maar dan kan ik ter hoogte van de DIMM's géén disken plaatsen (heb ik overigens om cooling redenen helemaal bovenin).

Hier een pic v.h. bord op de backplate:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/bord2.jpg

Een ruime kast is zeker een vereiste.

De reden dat ik een andere kast zoek is a) 12cm outtake fan (meer CFM en stiller), b) handzamer (ik woon niet zo groot, en af en toe een LAN) c) deze kast begint kabaal te maken (irritante trillingen) en d) ik wil gewoon eens wat anders ;) .

• THX
  • Niet online

THX

[b]
De reden dat ik een andere kast zoek is a) 12cm outtake fan (meer CFM en stiller), b) handzamer (ik woon niet zo groot, en af en toe een LAN) c) deze kast begint kabaal te maken (irritante trillingen) en d) ik wil gewoon eens wat anders ;) .
Mooie bak!! Ik heb helaas geen digitale camera... ;(
Deze kast is groter dan die Palo Alto, maar als je echt niet zo veel ruimte hebt...

Enne bij mij is de airflow behoorlijk laag, omdat ik nogal wat kabels heb lopen.

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 12:08 schreef abbadon het volgende:

[..]

Nou, het bord is behoorlijk groot (10.3" diep). Hier een voorbeeld hoe 'ie in m'n Q500 zit:

[afbeelding]

Je komt al snel in aanvaring met het HD rack. In de Q500 wil het alleemaal prima, maar dan kan ik ter hoogte van de DIMM's géén disken plaatsen (heb ik overigens om cooling redenen helemaal bovenin).

Hier een pic v.h. bord op de backplate:

[afbeelding]

Een ruime kast is zeker een vereiste.

kast is groot zat :)
zit een MSI 694D MASTER S in
diez ook best lomp k heb een Enlight kast zal ff kijke of ik er pics van kan vinden

• En1
http://www.enlight.nl/servers/8900_server.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.enlight.nl/images/89l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enlight.nl/images/89r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enlight.nl/images/8900s.jpg

Key Features
Seven 5.25" bays, one external accessible 3.5" bays, and two hidden 3.5" bays.
Two 300watt redundant power-supply unit available
for AT or ATX
Accommodates various motherboard sizes such
as Baby AT, AT, ATX
Eight expansion slots
Removable two side panels for internal cabling when
attached to the EN-8850 Disk Array Chassis
Locking front door
Dimensions: W*H*D=210*535*626 mm
Weight: 22Kgs

• THX
  • Niet online

THX

Kast is "approved by tyan"

http://www.tyan.com/support/html/e_chassislist.html

De Palo Alto kast wordt specifiek bij de Thunder K7 genoemd. De grotere, oudere broer van de TigerMP...

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 13:10 schreef THX het volgende:
Kast is "approved by tyan"

http://www.tyan.com/support/html/e_chassislist.html

De Palo Alto kast wordt specifiek bij de Thunder K7 genoemd. De grotere, oudere broer van de TigerMP...
cool ik zie ut :) :)

daz mooi :) 1 probleem minder :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
www.chieftec.com
Zeeeeer fijne kasten!
Volgende wordt zeker een chieftec.
chieftec is hetzelfde als Antec.

Zeer fijne HD racks+koeling.

O.A. te koop bij tweakshop.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een vriend van me heeft 2 AMD 1700+ XP's op zijn Tyan Tiger mobo draaien in een AOpen HQ08 die hij daarvoor heeft moeten bewerken.

De cpu's werken gewoon samen alleen de indeling van het mobo was klote en hij kan nu dus zoals anderen ook al zeggen zijn hd's niet onderin de kast plaatsen, en hij moest wat aan de kast veranderen anders paste het mobo niet, maar het werkt dus wel degelijk :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 13:44 schreef Taro het volgende:
Een vriend van me heeft 2 AMD 1700+ XP's op zijn Tyan Tiger mobo draaien in een AOpen HQ08 die hij daarvoor heeft moeten bewerken.

De cpu's werken gewoon samen alleen de indeling van het mobo was klote en hij kan nu dus zoals anderen ook al zeggen zijn hd's niet onderin de kast plaatsen, en hij moest wat aan de kast veranderen anders paste het mobo niet, maar het werkt dus wel degelijk :)
mooi dus al 2 mensen die het werkend hebbe
dan ga ik de gok ook wagen :)
dus gewoon de Tyan MP kopen met 2 XP CPU'z

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 13:37 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
www.chieftec.com
Zeeeeer fijne kasten!
Volgende wordt zeker een chieftec.
chieftec is hetzelfde als Antec.

Zeer fijne HD racks+koeling.

O.A. te koop bij tweakshop.
Klopt :)
Ik heb dus m'n Tiger MP in zo'n kast :)
Geheugen bankjes komen terecht achter de HD-bays, past maar net met m'n Crucial geheugen, wat redelijk hoog is... :D
Maar ik heb nu echt een lekkere airflow met die kast :)

• FlipFlap
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op donderdag 10 januari 2002 13:46 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

mooi dus al 2 mensen die het werkend hebbe
dan ga ik de gok ook wagen :)
dus gewoon de Tyan MP kopen met 2 XP CPU'z
Hiero zit nog een dual XP bezitter :7

ff niets

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 10 januari 2002 09:21 schreef THX het volgende:
'k snap niet helemaal waarom iemand wel een dual Tyan (die REG ECC DDR mem nodig heeft!! In ieder geval in de eerste modulebank...) gaat kopen, maar dan toch de gok wil nemen om XP's te draaien. Oftewel dure pc met goedkope monitor...
Jaja, ze zijn hetzelfde, maar kies alsjeblieft voor "zekerheid". Mocht je problemen krijgen met IETS in je pc, dan wijst men direct op je processors...case closed!!
Ben je nou een tweaker of niet? Dat AMD verzint dat de Athlon XP eerst op SMP-compatibiliteit getest moet worden voordat er een MP stickertje op mag worden geplakt, wil nog niet zeggen dat dual XP's onstabiel zijn. PIII's horen ook in SMP te kunnen draaien. Voor bedrijven is het leuk dat de MP's worden getest, maar voor de thuisgebruiker vind ik het weggegooid geld om daarvoor te betalen. Als je twee XP's hebben die in SMP werken (er zijn er weinig/geen die dat niet doet) dan blijft het ook werken.

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik denkn echter wel dat je in de toekomst uit moet kijken met BIOS-updates. Ik kan me goed voorstellen dat AMD flink richting de fabrikanten gaat leunen om dual XP's ook op bestaande plankjes waar de bios van geflashed wordt te ondergraven en dan ben je mooi de pineut.

Wanbeleid is ook beleid.

• BrZ

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 15:42 schreef Femme het volgende:

[..]

Ben je nou een tweaker of niet? Dat AMD verzint dat de Athlon XP eerst op SMP-compatibiliteit getest moet worden voordat er een MP stickertje op mag worden geplakt, wil nog niet zeggen dat dual XP's onstabiel zijn. PIII's horen ook in SMP te kunnen draaien. Voor bedrijven is het leuk dat de MP's worden getest, maar voor de thuisgebruiker vind ik het weggegooid geld om daarvoor te betalen. Als je twee XP's hebben die in SMP werken (er zijn er weinig/geen die dat niet doet) dan blijft het ook werken.
mja... helemaal als je bedenkt dat het eigenlijk niet eens echt een gok is, aangezien een XP en een MP identiek zijn ;)

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 15:49 schreef BrZ het volgende:

[..]

mja... helemaal als je bedenkt dat het eigenlijk niet eens echt een gok is, aangezien een XP en een MP identiek zijn ;)
wrom heten ze dan anders ;)

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Om dezelfde reden dat je meer dokt voor het "geteste" memory van Tweakers geheugen shop...
Duidelijk? ;)

• Abbadon
Op donderdag 10 januari 2002 18:07 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

wrom heten ze dan anders ;)
Puur omdat ze gevalideerd zijn voor SMP. Ik heb AMD de moeite bespaard en m'n XP's zélf voor SMP gevalideerd B-)

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 18:18 schreef abbadon het volgende:

[..]

Puur omdat ze gevalideerd zijn voor SMP. Ik heb AMD de moeite bespaard en m'n XP's zélf voor SMP gevalideerd B-)
dus kwa snelheid maakt ut geen fuck uit ?

• BrZ

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 18:59 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

dus kwa snelheid maakt ut geen fuck uit ?
Nope... ze komen gewoon van dezelfde lopende band af... :o

• En1
hmm dan kan ik net zo goed de MP'z kopen die worden nog gesupport :+

• BrZ

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 19:47 schreef SaiYa-JiN het volgende:
hmm dan kan ik net zo goed de MP'z kopen die worden nog gesupport :+
Mja, maar die zijn wel duurder :P

• En1
Op donderdag 10 januari 2002 19:50 schreef BrZ het volgende:

[..]

Mja, maar die zijn wel duurder :P
nah zoveel scheelt ut nie :+
bestel wel via me werk >:)

• THX
  • Niet online

THX

Op donderdag 10 januari 2002 15:42 schreef Femme het volgende:

[..]

Femme, wereldgozer, sorry dat ik je teleur moet stellen...

Ik ben geen tweaker!!!!!!!!!!!!!!! :+
a) Omdat ik DivX en MP3 behoorlijk waardeloos vind!
b) Omdat ik dan geen Tyan had gekocht!!!
c) Omdat ik dan waarschijnlijk geen matrox had, maar een Geforce!!!!

En ik zeg ook helemaal niet dat XP's onstabiel zijn!! Integendeel.
Wat ik bedoel is bijvoorbeeld het volgende: Kocht je bijvoorbeeld een compaq pc; is er opeens iets raars aan de hand, dan geeft men de schuld aan een niet geaarde stekker!!! Terwijl ie de jaren ervoor zo stabiel draaide... |:(

Waarom bezuinigen op zo'n, opzich al heftige, aankoop? Is dat dan tweaker zijn??! :?

Ik snap wel dat het gaat om het principe (XP=MP), maar als een groot bedrijf als amd, intel, ibm of microsoft iets veranderd, gaat dat altijd ten koste van de consument!!! Dan kun je beter opzeker gaan. Maar dat is gelukkig mijn mening.

Ben nog maar feut, hoor. Je hoeft het er niet in te wrijven... ;(

• BrZ

BrZ

Lijkt me trouwens een leuk topic om een vraag over m'n tigertje te stellen...
namelijk... hoe meet hij de CPU-temperaturen... ? :D

Ik las vandaag dat hij als 1 van de weinige mobo's de interne tempmeter van Athlons XP/MP's gebruikt.. maar ja.. zou niet logisch zijn aangezien ik met thunderbirds zit te kloten :+
Maar ik krijg dus wel netjes 2 temperaturen...
Onder de cpu (in de socket) ben ik ook geen temperatuurmeet geval tegengekomen...
Iemand een idee? Of heb ik turbo-tbirds die stiekem toch al een interne tempmeter hebben? ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik snap wel dat het gaat om het principe (XP=MP), maar als een groot bedrijf als amd, intel, ibm of microsoft iets veranderd, gaat dat altijd ten koste van de consument!!! Dan kun je beter opzeker gaan. Maar dat is gelukkig mijn mening.
Op een mobo van 300 euro + 2x 220 euro (XP 1800+) voor de processors vind ik 140 euro extra voor een MP 1800+ wel een groot verschil maken :) .

• En1
Op vrijdag 11 januari 2002 02:04 schreef Femme het volgende:

[..]

Op een mobo van 300 euro + 2x 220 euro (XP 1800+) voor de processors vind ik 140 euro extra voor een MP 1800+ wel een groot verschil maken :) .
good point :)
toch maar voor de XP gaan dan

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 09:02 schreef ScoRPiuZ het volgende:

[..]

good point :)
toch maar voor de XP gaan dan
Hehe, ik wacht ff op het dual mobo van Gigabyte :) Genoeg nog "oude" PCI-sloten, AGP 4x, DDR 2700, 2x PCI 64-bit, RAID (d8 ik), dus dat wordt het bordje voor moi :) (en dan nog 2x xp 1800/1900 --> ligt eraan hoe de prijs dan ligt) :)

Hij was wel verlaat (jan --> feb), nu staat er nog steeds dat ie in feb uitkomt, maar nog niks geen FAQ of zo :(

Verwijderd

Tyan Tiger MPX?
Ach ja, het werkt allemaal prima hiero..... ( B-)
kijk anders eens op http://www.2cpu.com

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Nu we toch aan het praten zijn over dual AMD

heb een ASUS A7M266D
met twee 1900+ MP's er in zitten :)

als ik dan "wcpuid" of "amdcpuid"

zegt hij bij bijde proc dat deze als
namestring hebben "Athlon XP 1900+"

iemand een idee hoe dat komt
denk zelf door de bios

Verwijderd

Heb zelf dat bordje, maar dan met XP's: In de BIOS zijn het MP's, in het OS (Win2K) XP's, en in het fluffy-OS (Win XP) ook XP's. Denk dat dat een misvattinkje is van M$...

Maar op zich nuttin to worry about...:)

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

gedag,

ikzelf heb de volgende configuraties draaiend (gehad):

Dual Duron 1000mhz (morgan core) werkt 100% stabiel
Dual Athlon 1400C werkte, maar niet 100% stabiel
Dual XP1700+ werkte eerst niet stabiel; Voeding ontoereikend icm een geforce 3, 2 hdd, writer & DVD
voeding vervangen, daarna geen problemen meer
Dual XP 1800+ , 100% stabiel

conclusie: mogelijkheden genoeg

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• maratropa
  • Niet online
nu we inderdaad toch bezig zijn.

Wat voor mobo drivers hebben mensen met een tiger MP geinstaleerd? (niet mpx) De laatste van de tyan FTP?

En heeft iemand met wpcredit etc de memory timings aangepast?

specs

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Er is wel degelijk 1 verschilletje tussen een xp en een mp. een xp wordt 'gelasercut' en een mp niet.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• En1
Ik heb dus inmiddels dual amd xp 1900+ op asus mobo
en ik moet zegge draait lekker zonder probs :)

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

op het forum van 2cpu is te lezen dat de nieuwe xp's waarschijnlijk mp disabled zijn. het is maar dat iedereen het weet, als je nu nog xp's voor een dual systeem wil aanschaffen moet je niet de nieuwste hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1