Beste virusscanner voor oude PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 21:15
Een kennis van me belde net op, dat hij een virus had & dat er persoonlijke bestanden waren verzonden naar mensen, waar hij nog nooit van had gehoord. (hoe heet dat virus ook alweer ?...)

Hij heeft me gevraagd of ik een virusscanner voor 'm wil aanschaffen en bij 'm wil installeren & zodoende het virus te verwijderen.
Er is 1 probleempje. De PC is een Pentium 1 - 133mhz. met slechts 16 mb geheugen en draait met windows 95.

Welke virusscanner kan ik het beste gebruiken ?

Verwijderd

Ik denk dat je het beste voor mcafee kan kiezen.
1. het gebruikt niet veel van je systeem bronnen.
2. makkelijk aan updates komen (virusdef)
3. beter dan norton antivirus
Op woensdag 09 januari 2002 21:37 schreef superjoost het volgende:
Een kennis van me belde net op, dat hij een virus had & dat er persoonlijke bestanden waren verzonden naar mensen, waar hij nog nooit van had gehoord. (hoe heet dat virus ook alweer ?...)

Hij heeft me gevraagd of ik een virusscanner voor 'm wil aanschaffen en bij 'm wil installeren & zodoende het virus te verwijderen.
Er is 1 probleempje. De PC is een Pentium 1 - 133mhz. met slechts 16 mb geheugen en draait met windows 95.

Welke virusscanner kan ik het beste gebruiken ?

Verwijderd

ga nou niet lopen flamen dat mcafee beter is want ik vind norton véél, maar dan ook véél beter! ;)

ten eerste: gebruiksvriendelijker
ten tweede: betere update functie
ten derder: vind meer virussen dan mcafee

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Om virussen te verwijderen vind ik AVP erg fijn. Als je het virus kwijt bent kun je het beste de I/O monitoring van je virusscanner uitzetten. Je kunt eventueel voor virussen scannen na elke windows sessie.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
f-prot is ook een gratis scanner nog in dos versie verkrijgbaar en regelmatig updates

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 13:21
ik gebruik hier pc-cillin, werkt zelfs heel goed op p1-60mhz :) en heeft heel regelmatig updates

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:36

syserr

kangoeroe

ik gebruik InoculateIT... werkt prima met zeer regelmatige updates, (bijna elke dag..) d'r is alleen een probleempje geloof ik, de maker ondersteunt het programma niet meer en heeft em van z'n site gehaald, wel blijven er virusupdates komen, dus als je em toevallig nog ergens anders kunt vinden... (was meen ik free- of iig shareware..)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Pagina: 1