Toon posts:

subwoofer aansluiten op receiver DD5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een subwoofer van mijn pc setje aansluiten op mijn receiver? via de pre powered subwoofer uitgang? de subwoofer heeft geen eigen stroomtoevoer...

kan het op een of andere manier?

Verwijderd

zover ik hieruit kan beoordelen gaat het om een sub die geen ingeboude versterker heeft en dan zou het moeten kunnen met een versterkte uitgang.
Wat voor ingang heeft de sub?
geen voeding -> waarschijnlijk geen eigen versterker
tulp ingang (cinch) -> wel eigen versterker
gewone speaker aan sluiting (geschroefd of met een gaatje waar je de draad in steekt) -> wel een eigen versterker

Wat voor sub uitgang heeft de versterker?

tulp uitgang (cinch)-> geen versterkt signaal
gewone speaker aansluiting -> wel een versterkt signaal

Verwijderd

Topicstarter
het is een Subwoofer PRE out aansluiting, met zo'n zelfde aansluiting als een coax aansluitng

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

De uitgang op je receiver is onversterkt, als er dan geen versterker in je sub zit kan het niet.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Je kan wel (maar hoe weet ik niet precies) je subwoofer gewoon aansluiten op dezelfde uitgangen als je 2 frontspeakers, zodat die sub dan de bass van je frontspeakers overneemt, tenminste, dit kan met normale passieve subwoofers, of dit met zo'n PC subje ook kan weet ik niet. De pre-out (LFE channel) gebruiken kan alleen als je een actieve sub (dus met ingebouwde versterker) hebt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 22:58 schreef LordLynx het volgende:
Je kan wel (maar hoe weet ik niet precies) je subwoofer gewoon aansluiten op dezelfde uitgangen als je 2 frontspeakers, zodat die sub dan de bass van je frontspeakers overneemt, tenminste, dit kan met normale passieve subwoofers, of dit met zo'n PC subje ook kan weet ik niet. De pre-out (LFE channel) gebruiken kan alleen als je een actieve sub (dus met ingebouwde versterker) hebt.
Nee, dat kan niet want dan gaat die sub full range weergeven. Er zal namelijk hoogstwaarschijnlijk geen filter in die sub zitten.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Op woensdag 09 januari 2002 23:01 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet want dan gaat die sub full range weergeven. Er zal namelijk hoogstwaarschijnlijk geen filter in die sub zitten.
Een sub is ervoor gebouwd om alleen maar de lage tonen weer te geven.... Filtering is dus niet nodig.......... :Z

can you read my mind?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 januari 2002 23:02 schreef cruncher het volgende:

[..]

Een sub is ervoor gebouwd om alleen maar de lage tonen weer te geven.... Filtering is dus niet nodig.......... :Z
Wil je denigrerende smilies achterwege laten als je half niet weet waar je het over praat?

Sluit jij je ongefilterde subspeaker maar lekker compleet zonder filters aan, dan ben ik blij dat ik niet bij jou hoef te komen luisteren :Z.

(ja, hoger dan 80Hz uit een subwoofer klinkt kut, en ja, dat gaat-ie ZEKER weergeven als je hem niet filtert).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Idd, de meeste woofers lopen door tot zo'n 1000 Hz (dus ook een sub). Alleen als het een bandpass principe is, is er geen hoog-af filter nodig, anders gaat het zwaar k*t klinken :)

Of je moet een paar kussens voor de sub hangen...

Denk trouwens dat het parallel plaatsen van een passieve sub aan de normale speakers sowiezo niet fijn is voor de versterker (te lage impedanties)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1