Weet iemand van jullie waar je goedkoop eem gatenzaag/boor kunt kopen om grote gaten in je kast te boren, ben net bij praxis en gamma, geweest maar dat kost zo'n 100 piek zo'n boor. Heeft iemand een beter idee, of weet iemand waar dit goedkoper is in de beurt van arnhem of nijmegen?
Verwijderd
Ik weet niet hoe groot die gaten moeten zijn, maar dan kun je toch zo een (ik weet niet meer hoe het heet) nemen
Cirkelboor 
Die bevestig je ook aan je boor en vervolgens heb je van die cirkelzagen in verschillende maten. Ik heb ook zo een ding. De kleinste diameter is ongeveer 2cm. De grootste iets van 12cm. Daartussen zitten iets van 10 stappen. De goedkope versie kost zo rond de 15 piek. Een prof zal wel een paar meijer zijn. Maar die cheapass dingen doen het ook wel.
Die bevestig je ook aan je boor en vervolgens heb je van die cirkelzagen in verschillende maten. Ik heb ook zo een ding. De kleinste diameter is ongeveer 2cm. De grootste iets van 12cm. Daartussen zitten iets van 10 stappen. De goedkope versie kost zo rond de 15 piek. Een prof zal wel een paar meijer zijn. Maar die cheapass dingen doen het ook wel.
Verwijderd
hoi, ik heb ook zo'n ding gehaald. heb m bij de praxis gehaald hier om de hoek. Koste mij 14,95
maar is die niet eigenlijk alleen voor hout? ik heb het namelijk bij de praxis gevraagd, maar ze hadden hem niet, zou je anders fff een merk en type kunnen noemen?
[flauw mode]Op woensdag 09 januari 2002 21:23 schreef Wormzz het volgende:
Weet iemand van jullie waar je goedkoop eem gatenzaag/boor kunt kopen om grote gaten in je kast te boren, ben net bij praxis en gamma, geweest maar dat kost zo'n 100 piek zo'n boor.....
100 gulden voor maar 7 gaten? :-D
[/flauw mode]
Kan je zoiets niet gewoon bij je buurman lenen ofzo?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
Cases zijn van staal , dan is 100piek daarvoor nog goedkoop . Voor het plastic front kan je eentje van 20fl nemen , maar voor staal moet je al snel een diamantklokboor halen . En voor zulke groottes betaal je al makkelijk 250€ voor zo'n boor ...
Weet iemand misschien op welke manier ik anders nog gaten van een diameter van 80mm kan maken, behalve boren en decoupeerzaag?
Ga naar de eerste de beste staal bewerkingsfabriek, waar ze een freesbank hebben staan en kijk ze lief aan.Op woensdag 09 januari 2002 22:19 schreef Wormzz het volgende:
Weet iemand misschien op welke manier ik anders nog gaten van een diameter van 80mm kan maken, behalve boren en decoupeerzaag?
Verwijderd
met een figuurzaagOp woensdag 09 januari 2002 22:19 schreef Wormzz het volgende:
Volgens mij dremelt iedereen hier, ik hou het maar op een decoupeerzaag. Werkt toppie!
Je kunt je kast ook laten laser-cutten, maar dat kost echt knaken
Je kunt je kast ook laten laser-cutten, maar dat kost echt knaken
Fun while it lasted: World Community Grid!
ik heb op de middelbare school wel eens met zo'n vierkante gaten boor gewerkt, was ook wel koel dingetje..
Verwijderd
Bij de Aldi (Hatert, Marieenburg) of de Lidle (OC huismanstraat), willen ze soms nog wel eens boortjes voor goedkoop wegdoen. En anders je opa ff lief aankijken ofzo, of je vader
Bedoel je een zevengatenzaag toevalligOp woensdag 09 januari 2002 21:29 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik weet niet hoe groot die gaten moeten zijn, maar dan kun je toch zo een (ik weet niet meer hoe het heet) nemenCirkelboor
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Probeer het eens bij Bo-Rent, die verhuren vanalles...
Niet?
[Specs]
Verwijderd
lol
Op donderdag 10 januari 2002 00:45 schreef devv05 het volgende:
ik heb op de middelbare school wel eens met zo'n vierkante gaten boor gewerkt, was ook wel koel dingetje..
[/quote]
Op donderdag 10 januari 2002 00:45 schreef devv05 het volgende:
[/quote]
Doe effe normaal man! Cases zijn van paar millimeterOp woensdag 09 januari 2002 21:45 schreef real_raichu70 het volgende:
Cases zijn van staal , dan is 100piek daarvoor nog goedkoop . Voor het plastic front kan je eentje van 20fl nemen , maar voor staal moet je al snel een diamantklokboor halen . En voor zulke groottes betaal je al makkelijk 250€ voor zo'n boor ...
metaal.
Je kan idd een paar maten van die gatenzagen komen voor
hout (twee tientjes bij de kijksjop). Verwacht alleen
wel dat je je ding weg kan flikkeren nadat je je gat hebt
gemaakt... kzal binnekort de pics posten.
Voor het plastic front moet je niet op je max toerental
gaan zagen anders smelt het plastic onder je bips weg.
Verder kan je die houtzagen overigens wel voor je front
gebruiken maar een dremel(kloon) werkt wat netter en
kan je wat makkelijker hanteren.
Voor je metalen casing heb je echt geen diamantklokboor
nodig en hoef je al helemaal niet te rekenen op bedragen rond
de € 250 Pleuro of meer.
Een goede metalen gatenboor (los dus) kost je tussen
30-60 piek (afhankelijk van winkel en diameter van boor).
Kortom: ga je een gat voor een 120mm fan zagen dan
kan je gerust 4 tot 6 tientjes neertellen voor een
117mm bi-metalen gatenzaag maar dan heb je dus maar
voor 1 maat. Net effe iets kleiner, want dan kan je
later nog bijslijpen of foutjes wegmoffelen.
Wil je holes voor 60/80/92 en 120 mm fans maken, zoals ik,
koop dan een leuk dremel-tooltje (of kloon) voor tussen
de 50 en 125 gulden.
Knutsel ze!
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Pagina: 1