Toon posts:

XP I-net sharing zonder ICS of proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nl ICS-wizard nu paar keer gedraaid op beide XP-systemen maar het levert gewoon helemaal niks op!

(Het was zelfs zo erg dat ik aan draadbreuk begon te denken, maar met IPX heb ik iig filesharing weer werkend, dus dat is het niet)

Ik doorloop gewoon op beide systemen de wizard en vul keurig dezelfde werkgroep in etc maar zonder resultaat :(

Kan iemand me vertellen hoe ik handmatig i-net kan delen zonder een proxy te gebruiken (liefst ook zonder DHCP)?

bedankt

Verwijderd

Ik gebruik al een hele tijd winroute op een w98 computer, zal ook wel werken met XP

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Geef alle 2 de pc's een netwerk IP adres => ala 192.168.0.* oid.

Dan bij je NIET inet pc de IP van de inet pc instellen als Gateway!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het dan niet mogelijk om handmatig zodanig in te stellen dat hetzelfde resultaat bereikt wordt als met ICS-wizard?

Wat doe die ICS-wizard eigenlijk?
Of activeert die een functie die handmatig niet te krijgen is, waardoor je extra proggies nodig hebt??

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Heb hier alles draaien zonder een ander prog oid...
Het kan iig zonder... Met is wel stukken makkelijker als je niet goed weet hoe of wat

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt die faq's gelezen en search al gebruikt, maar echt zonder resultaat...
Zelfs 2x nieuwe XP geinstalleerd

Zou dat DHCP trouwens iedere keer dezelfde ip's moeten opleveren?

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 09 januari 2002 21:39 schreef Eggplant het volgende:
Zou dat DHCP trouwens iedere keer dezelfde ip's moeten opleveren?
Hier in elk geval wel.Maar ik moet wel elke keer eerst een netwerkverbinding openen als ik wil i-netten.

P.S. dit is met een dial up :r verbinding

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontdek net dat de internet-host zichzelf alleen kan pingen wanneer Norton Internet Security disabled is...
Terwijl ik de range 192.168.xxx.xxx wel als trusted heb opgegeven...

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

ff hoor, die FAQ heb je echt niks aan m.b.t ICS, daar kom je er echt niet mee uit. Ik heb gisteren een uur lopen kloten en ik ben er nu uit hoe het heel simpel kan. Je hoeft niks van gateways enzo in te vullen.

1) internet pc met 2 nics extern ip en 192.168.0.1
2) interne pc met 1 nic 192.168.0.2

Ga naar je internet pc en (HEEEEEELLLL Belangerijk) start de wizzard VANAF de properties van de netwerkkaart die het gaat doorsluizen. Daar en ALLEEEN DAAAR kan je kiezen welke netwerkkaart je internet binnenlaat en welke het doorgeeft, dit vraagt hij NIET bij de wizzard als je hem ergens anders opstart.

Ga naar je interne pc, start de wizzard, (maakt nu niet uit waar), Hopla! Hij vind nu je internet pc en zegt dat deze (naam) internet te delen heeft. Finish.

Ik moet zeggen, het is supervaag totdat ik hierachter kwam.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Ja XP doet bij mij ook heel appart, heb op twee pc's XP staan, ok ICW gedraaid om internet en bestanden te delen.
Hoppa 2 min klaar, het heeft zo'n 3 uur gewerk. Daarna kon mij client pc niet meer het internet op maar konden de 2 pc 's nog wel communiceren. Ik heb dus geen enkele instelling veranderd. Toen maar de Netwerkaarten opnieuw geinstalleerd, geen resultaat, of eigenlijk wel, nu konden de pc elkaar helemaal niet meer zien. Wel met gewoon handmatige instellen, dat werkt prima maar geen internet dus. Ok toen internet NIC in andere pc gezet, van client server gemaakt en van client server, opnieuw de ICW gedraaid, ok internet op allebij de pc's werkt perfect. Ook herkennen de computers elkaar prima maar ik kan alleen met de server op de andere pc komen, als ik met de client op de server wil krijg ik een inlog schermpje met in het licht grijs schiksie/gast en dan moet ik een wachtwoord invullen ? Ik kan echer nergens vinden waarmee ik die gebruiker zo toegang moet geven???

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Ah ik heb het toch gevonden hij vroeg dus om server/gast dan wachtwoord, als ik dus op de server ook de gast inschakel kan ik ook via client op server inloggen. He he :9

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Pagina: 1