Toon posts:

Analoge videoband omzetten naar ....mpeg/?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes

ik heb een vraagje... ik wil een videoband omzetten naar een mpeg file of dergelijke... is hier speciale hardware of iets anders.... hoe zouden jullie dat doen???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

2 manieren : met een eenvoudige videokaart met video-in ingang, opnemen, en zelf vertalen naar MPEG mbv tmpgenc ofzo.
Duurdere, maar ws betere manier : speciale capture kaart met hardware mpeg encoder. Miro heeft wat van die kaarten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar ik bedoel eigenlijk zo`n videoband die je in je videorecorder doet.... en niet een tapeje van je camcorder

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zelfde antwoord: je zal toch de output van de videorecorder ergens je PC in moeten loodsen. Ik doe het zelf via de goedkope oplossing : Asuv V7700 deluxe kaart met video-in. Ik sluit de SVHS uitgang van m'n recorder aan op de SHVS ingang, en voila, capturen maar. Enige nadeel is dat je zelf moet vertalen naar MPEG.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je moet dan natuurlijk wel je videorecorder op die capture-kaart aansluiten...

Ik gebruik zelf een Haupage-wintv pvr. Dit is een tv-kaart die je ook als videorecorder kan gebruiken.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb een stel tapes.... die ik digi wil maken

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Met de Miro DC10+ (rond de 200 euro) kun je in principe een analoge (VHS of zo) video digitaliseren (onder W98). Let op, bij een beetje serieuze resolutie (dus geen 350*240, maar 680*480 of zo) is dat een behoorlijk zware computer taak (voor de disk IO), je krijgt zo'n 3-5 Mbyte data per seconde video. er mogen geen haperingen optreden.

Er zijn natuurlijk ook plenty video kaarten met capture mogelijkeid (bv de asus de luxe) of echt dure capture kaarten (2000 euro of zo)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1