Ik heb de search al gebruikt, maar ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag, wat is nou precies het verschil tussen mp3 en mp3pro?ja mp3pro is kleiner , maar waarom?en zonder al dat gelul erom heen graag, gewoon een duidelijk antwoord..
Volgens mij deelt mp3 pro het signaal op in twee delen, de lage en hoge frequenties. De lage freqs codeert ie op de normale mp3 manier en voor de hoge doet ie het op een nieuwe manier die een stuk minder info kost, waardoor een mp3pro op lage bitrates al aardig goed klinkt. Tevens is hij ook met een normale mp3 speler af te spelen, want die kan nog wel overweg met het lage tonen signaal, alleen klinkt het dus wat minder dan met een speler die mp3pro wel echt aankan.
Volgens mij werkt mp3pro nog maar tot 128kbit en dat klinkt beter dan een normale mp3 op 128kbit. Echter een 192kbit mp3 klinkt nog steeds beter dan een 128 kbit mp3pro. Of tewel eigenlijk heb je niks aan mp3pro.
Volgens mij werkt mp3pro nog maar tot 128kbit en dat klinkt beter dan een normale mp3 op 128kbit. Echter een 192kbit mp3 klinkt nog steeds beter dan een 128 kbit mp3pro. Of tewel eigenlijk heb je niks aan mp3pro.
Met het MP3Pro-formaat claimt men dezelfde geluidskwaliteit te krijgen uit een dubbel zo grote compressie. M.a.w. een 64 Kbit Mp3Prootje klinkt hetzelfde als een 128 Kbit Mp3tje. Ach, het zal wel een snelle dood sterven denk ik. Voorlopig slaat het (net als Ogg Vorbis e.d.) niet aan bij het grote publiek. Bovendien voed ik mijn iRiver2 alleen maar Mp3 die uit de --alt-preset standard line voortkomt.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Alsof BITRATE garant staat voor de kwaliteit van de mp3 (niet pro). 192kbit.Echter een 192kbit mp3 klinkt nog steeds beter dan een 128 kbit mp3pro.
Een 128kbit mp3 kan nog een stuk beter klinken dan een 192kbit mp3 als deze beter (cq. trager) ge-encode is, en de 192 snel ge-encode. Als iedereen op deze aarde zijn mp3's nou gewoon netjes encode op te traagste of 1 na traagste manier met joint stereo en HQ aan en VBR, hoeven we nooit meer te zeiken over de kwaliteit van mp3's.
Das ook zo'n loze claim. Men gaat er vanuit dat de bitrate alles zegt over de kwaliteit van de mp3 -> bullshit.men dezelfde geluidskwaliteit te krijgen
Klopt, er zijn al meerder compressies ontwikkeld (stuk of 5 wel geloof ik) die vaak bij 2 maal kleinere bitrate (zelfde compressie snelheid etc.) dezelfde kwaliteit bieden. Alleen mp3 is gewoon zo verstandariseerd, daar is gewoon niet tegen op te boxen. Tenzij je mondiale reclame campagnes houdt, maar das onbetaaldbaar.Voorlopig slaat het (net als Ogg Vorbis e.d.) niet aan bij het grote publiek.
Vandaar dus de --alt-preset standard encode line.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Pagina: 1