Toon posts:

Opta wil tarieven MXStream nog meer verhogen!

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Opta:Mxstream mogelijk te goedkoop

DEN HAAG De Opta zal KPN mogelijk dwingen zijn tarieven voor Mxstream, de snelle ADSL-verbinding voor internet, verder te verhogen.De toezichthouder in de telecomsector heeft aanwijzingen dat de tarieven,ook na de door KPN zelf doorgevoerde verhoging van 23% die over 3 weken ingaat,nog steeds te laag zijn. Opta heeft klachten gekregen van andere ADSL-aanbieders,die KPN ervan betichten door zijn lage prijzen het aandeel op de markt kunstmatig te willen behouden. De prijsverhoging voor Mxstream heeft onder de klanten van KPN tot groot ongenoegen geleid,vooral omdat hij pas deze week per brief werd aangekondigd.

http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/m/107

Verwijderd

Zo dat heb je snel gepost, hoor het net op het nieuws! Heb gelukkig chello en daar heb ik nog helemaal nix aan betaald

Verwijderd

DOEI! MXSTREAM! we gaan naar chello. jezus eerst al die kortingen en nu DIT! :(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10
Heb t net ook op de radio gehoord... vet balen man... Ik vind het overigens wel errug vreemd.. Ik bedoel, wat heeft KPN nou eigenlijk aan variable kosten?? Noppes! De ISP moet de bandbreedte inkopen, dat is dus wel variabel.. errug vaag allemaal maar jah.. 't begint weer een beetje op Casema te lijken.. Veel vragen voor (relatief) weinig. :'(

Of ben ik nu slapende honden aan het wakker maken??? :? :z

Verwijderd

De opta moet eens goed gaan nadenken waar hun mee bezig zijn als ze de prijzen omhoog gaan gooien.
Dan wordt het breedband Internet helemaal onbetaalbaar en dat is juist wat de regering nou net niet wil.

Ik verwacht dan ook dat de Kabelproviders in prijs omhoog zullen gaan.

Dit is het begin van een grote verandering op het gebied van breedband internet, dit zijn overigens geen berichten waar ik vrolijk van wordt.

Mochten de prijzen stijgen dan kan het zgn. breedband internet in Nederland wat mij betreft de pot op.

Verwijderd

Dit is gewoon asociaal!

Verwijderd

Inderdaad, ik las het ook net op teletekst. Als ze dit doorvoeren zeg ik gedag tegen m'n MXStream verbinding!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:06

Fisico

by Fabian

Opta zou de belangen van de consument beschremen en een aanbeider is niet goed voor de consument. Ik heb liever een goede en goedkope aanbieder dan meedere die duurder zijn dan wat ik nu heb. Omdat er geen concurrentie voor KPN is moet ik meer betalen, lijkt me niet het doel van de Opta.

wel mooi dat het gelijk op het radionieuws is, de nieuwslezer zal ook wel Mxstream hebben.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

Jox444

Honestly....

Op woensdag 09 januari 2002 21:11 schreef Devil_2000 het volgende:
De opta moet eens goed gaan nadenken waar hun mee bezig zijn als ze de prijzen omhoog gaan gooien.
Dan wordt het breedband Internet helemaal onbetaalbaar en dat is juist wat de regering nou net niet wil.

Ik verwacht dan ook dat de Kabelproviders in prijs omhoog zullen gaan.

Dit is het begin van een grote verandering op het gebied van breedband internet, dit zijn overigens geen berichten waar ik vrolijk van wordt.

Mochten de prijzen stijgen dan kan het zgn. breedband internet in Nederland wat mij betreft de pot op.
Ik ga toch echt niet nog meer betalen voor me brakke chello

Het is FRIET!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
tja nu komt de keerzijde van dit verhaal. 1 van de klagers is cistron.. en die wrijft zich nu helemaal in de handen aangezien zij nu een aanbieding hebben voor mxstream gebruikers..

http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml

dus aan de ene kant duperen ze KPN gebruikers.. aan de andere kant lokken ze ze naar hun bedrijf toe.. tja.. goeie strategie eigenlijk.. :D

* Ropniko gaat ff overleg voeren met familie leden om morgen formulier in te vullen voor cistron..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

Jox444

Honestly....

Op woensdag 09 januari 2002 22:11 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
tja nu komt de keerzijde van dit verhaal. 1 van de klagers is cistron.. en die wrijft zich nu helemaal in de handen aangezien zij nu een aanbieding hebben voor mxstream gebruikers..

http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml

dus aan de ene kant duperen ze KPN gebruikers.. aan de andere kant lokken ze ze naar hun bedrijf toe.. tja.. goeie strategie eigenlijk.. :D

* Jox444 gaat ff overleg voeren met familie leden om morgen formulier in te vullen voor cistron..
Ik wil dat max abbo van cistron wel :P, ze hebbe hier alleen nog geen linesharing :'( , maar zodra dat er is....doei doei chello, hallo cistron :P

Het is FRIET!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
ik snap die klagende honden van bbned en babyxl etc. niet.
tuurlijk is de kpn goedkoper maar ook veel langzamer....
en zo goedkoop is mxstream-plus niet.
als die gasten klanten willen trekken moeten ze hun prijzen maar verlagen hoor, daaag.

ben ik blind geweest? dat 1024 cistron abo is werelds!
69€ voor 512k upload!!

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 22:11 schreef Jox444 het volgende:

[..]

Ik ga toch echt niet nog meer betalen voor me brakke chello
Tsja, het gebeurt ons dus waarom zal kabel niet in prijs kunnen stijgen.
Maar over een maand [pas] is er meer duidelijkheid, ik hoop dat de OPTA ff wakker wordt en eens gaat nadenken.

Wat hier gebeurt is absoluut niet goed, scherpe conclusie :P

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ikke niet begrijp. MXStream is toch helemaal niet het goedkoopst? 't is net zo duur als de anderen en je upload wordt zwaar afgeknepen!

:?

1024/256 voor 180 piek ofzo. Daar heb je bij Cistron 2096/512 ofzo voor!!

Dit dus.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 22:20 schreef FunkyTrip het volgende:
Ikke niet begrijp. MXStream is toch helemaal niet het goedkoopst? 't is net zo duur als de anderen en je upload wordt zwaar afgeknepen!

:?

1024/256 voor 180 piek ofzo. Daar heb je bij Cistron 2096/512 ofzo voor!!
Ja dat loop ik ook te roepen tegen die Pizzwiis :?

Verwijderd

Nu ik zo zit te denken komt die Opta ook ineens uit de lucht vallen...

opeens is het Opta en nix Kpn meer....

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Als het waar is dat de tarieven van KPN te hoog zijn dan heeft dit een nadelig effect op de concurrentie en is dit op de lange termijn slecht voor de comsumenten. Ik heb alleen m'n twijfels of deze prijsverhoging nog niet genoeg is, de opta kan er beter voor zorgen dat de tarieven die de concurrenten moeten betalen omlaag gaan in plaats van de Mxstream abbo's omhoog. De prijs moet natuurlijk wel redelijk blijven anders gaat KPN helemaal falliet.

Verwijderd

het hele bericht op de OPTA-site:
Naar aanleiding van de berichtgeving in de media rond de tariefsverhoging KPN MxStream deelt OPTA het volgende mee:

Mag KPN het tarief MxStream zomaar verhogen?
Het abonnementstarief dat KPN aan haar klanten voor het leveren van de dienst MxStream in rekening brengt wordt in Nederland niet door telecommunicatieregelgeving gereguleerd. Aangezien OPTA uitsluitend bevoegd is toezicht te houden op naleving van post- en telecommunicatieregelgeving is OPTA dus niet bevoegd klachten over verhogingen van abonnementstarieven voor MxStream in behandeling te nemen. Dit betekent dat klachten over verhogingen van de abonnementstarieven niet door OPTA behandeld kunnen worden.
Over het algemeen wordt de overeenkomst tussen aanbieder en klant, waaronder ook de tarieven, beschreven in de algemene voorwaarden. Indien abonnees het niet eens zijn met de verhoging van het tarief voor MxStream, beschrijven de algemene voorwaarden van KPN hoe gehandeld kan worden.

Wordt het MxStream tarief daardoor te hoog?
Verschillende andere ADSL aanbieders hebben bij OPTA geklaagd over de in hun ogen te lage MxStream tarieven. Uit voorlopig onderzoek is OPTA gebleken dat de MxStream tarieven vermoedelijk te laag zijn.

Wat doet OPTA dan wel?
OPTA zorgt ervoor dat concurrentie op ADSL diensten zich kan ontwikkelen waardoor de tarieven uiteindelijk omlaag gaan. Voor de verdere concurrentieontwikkeling van ADSL is het van belang dat de concurrenten van KPN tegen kostengeoriënteerde tarieven en non-discriminatoire voorwaarden ADSL faciliteiten bij KPN kunnen inkopen. OPTA ziet hier actief op toe. Deze groothandelstarieven zullen in de nabije toekomst omlaag gaan. Hierdoor nemen de mogelijkheden voor concurrenten van KPN toe om concurrerende prijzen in de markt te zetten.

Wat gaat OPTA doen aan de mogelijk te lage tariefstelling voor MxStream?
Uit het verdere onderzoek moet blijken of de nieuwe MxStream tarieven (nog steeds) te laag zijn. Zo ja, dan moeten of de groothandelstarieven verder omlaag of het MxStream tarief nog verder omhoog.
En bedankt, OPTA. Voor deze ene keer vind ik dat jullie verkeerd bezig zijn.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:18 schreef Patrickje het volgende:
het hele bericht op de OPTA-site:
[..]

En bedankt, OPTA. Voor deze ene keer vind ik dat jullie verkeerd bezig zijn.
Wat gaat OPTA doen aan de mogelijk te lage tariefstelling voor MxStream?
Uit het verdere onderzoek moet blijken of de nieuwe MxStream tarieven (nog steeds) te laag zijn. Zo ja, dan moeten of de groothandelstarieven verder omlaag of het MxStream tarief nog verder omhoog.
Er zijn dus 2 opties, of MxStream vraagt teveel geld van de andere providers [groothandelstarieven] als dit het geval is dan gaan de prijzen omlaag/bijven gelijk.

Optie 2 is idd niet een oplossing waar wij blij van worden.

Helaas is pas over een maand meer duidelijk :(
Pagina: 1