3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Verwijderd
Vaag, ik heb op hetzelfde bord een stripeset gehad van 2x een Maxtor D740X 40GB, nu 2x een IBM 60GXP 60GB, geen problemen.
Wat je kunt proberen is om de DMA-mode te forceren op 5, maybe it helps
Als ik dat wil doen door het handmatig aan te passen dan mag ik max UDMA 2 kiezen, hoger laat het lijstje niet toe.Op woensdag 09 januari 2002 21:09 schreef TweakGuy het volgende:
Vaag, ik heb op hetzelfde bord een stripeset gehad van 2x een Maxtor D740X 40GB, nu 2x een IBM 60GXP 60GB, geen problemen.
Kan het zijn dan beide schijfen op dezelfde poort moeten zitten ?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
nope, ik dacht het niet, nieuwste bios gedownload?
Yep, ik ga nog effe wat proberen, zie jij overigens wel bij alle twee de schijven de snelheid staan (UDMA5 of iets dergelijks, want in dat bijgeleverde boekje van abit zie ik dat niet in de print screen)
Heb je je schijven op MS (master) ingesteld? Zo ja, probeer ze dan een op CS (Cable Select) in te stellen. Bij ATA-66 en hoger hoort dat eigenlijk zo. Dat het jumperen op MS vaak evengoed wel werkt doet daar niets aan af.
Ook is het soms van belang dat je je kabel goed om aansluit. Blauw in je mobo en de laatste connector voor Master, de middelste voor Slave (dat is als je CS gebruikt, de kabel bepaalt dan welke Master is en welke Slave is).
/edit
Ook is het voor een Raid-0 beter om beide poorten te gebruiken. Dus 2 kabels, beide op CS instellen en de blauwe connector in je mobo en het andere uiteinde in je schijven.
/edit
Ook is het soms van belang dat je je kabel goed om aansluit. Blauw in je mobo en de laatste connector voor Master, de middelste voor Slave (dat is als je CS gebruikt, de kabel bepaalt dan welke Master is en welke Slave is).
/edit
Ook is het voor een Raid-0 beter om beide poorten te gebruiken. Dus 2 kabels, beide op CS instellen en de blauwe connector in je mobo en het andere uiteinde in je schijven.
/edit
Bedankt, hier kan ik wat mee, ik ga meteen effe checken en dan plaats ik hier mijn bevindingen (voor de historie)Op woensdag 09 januari 2002 21:20 schreef Daneel het volgende:
Heb je je schijven op MS (master) ingesteld? Zo ja, probeer ze dan een op CS (Cable Select) in te stellen. Bij ATA-66 en hoger hoort dat eigenlijk zo. Dat het jumperen op MS vaak evengoed wel werkt doet daar niets aan af.
http://www.maxtor.com/Softwaredownload/default.htm
Klik op UDMA Update. Er staat wat info, lees het aandachtig door. Indien bij jou van toepassing kun je de utility downloaden en uitproberen.
Klik op UDMA Update. Er staat wat info, lees het aandachtig door. Indien bij jou van toepassing kun je de utility downloaden en uitproberen.
Effe tussendoor, het valt me wel op dat bij status hidden staat bij één schijf, hier staat ook die UDMA2 bij, mischien zegt dit iemand wat.
Heb dit doorgelezen, maar dat is niet toepasbaar op mijn schijf. Deze is vanzich zelf al een ATA 100 schijf (serienummer vergeleken tussen alle twee), vroeger op de promise controller werden ze ook herkend als twee ATA 100 schijfen.Op woensdag 09 januari 2002 21:31 schreef BalusC het volgende:
http://www.maxtor.com/Softwaredownload/default.htm
Pagina: 1