Toon posts:

Ftp-server & @home. Gaat @home moeilijk doen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week krijg ik ( eindelijk ) m'n @home-verbinding :9~ . Mijn bedoeling is dan een FTP op te zetten en aardig wat data te genereren. Mag dit eigenlijk ( officieel ) van @home ? Scannen ze hierop en is het misschien een goed idee om de ftp via een andere poort open te zetten ? B.v.d. !!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

-Mag het?
Nee het mag officieel niet.
-Scannen ze erop?
Geen idee, heb wel eens geruchten gehoord maar ja.
-Via een andere poort?
Ja dat is een oplossing.

Het hangt er vooral vanaf wat je onder 'aardig wat data' verstaat. Ik bedoel, als je tientallen gb's gaat uploaden gaan ze zeuren ja maar bij een paar gig, nee niet echt.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
veel data, gaat niet echt snel met max 16 kb/s up!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk, bedankt !!
Kan niet wachten tot volgende week ( heb net een paar heeeeel erg leuke ftp-boards gevonden >:) )

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:28
Op woensdag 09 januari 2002 22:22 schreef goodriddance het volgende:
Kan niet wachten tot volgende week ( heb net een paar heeeeel erg leuke ftp-boards gevonden >:) )
fxp boards zijn :Z

Met @home zal je ftp toch traag zijn, zeker als er een paar man op zit.. port 21 heb je kans dat je zo zien, andere port weet ik niet.. kan je proberen.. maar als je wat meer data als de 'gemiddelde user' verbruikt per jaar denk ik dat ze je wel ff gaan checken, en dan zien ze het zo.. krijg je een waarschuwing oid, dus ook geen ramp.. je kan het dus proberen, maar verwacht maar niet teveel van @home.. :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 09 januari 2002 22:22 schreef goodriddance het volgende:
En dan mag ik met 16 kb/s bij jou gaan downen? Ik weet wel wat snellere board >:) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 22:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

fxp boards zijn :Z ( de meeste ja, s***c's niet :P ):

Met @home zal je ftp toch traag zijn, zeker als er een paar man op zit.. port 21 heb je kans dat je zo zien, andere port weet ik niet.. kan je proberen.. maar als je wat meer data als de 'gemiddelde user' verbruikt per jaar denk ik dat ze je wel ff gaan checken, en dan zien ze het zo.. krijg je een waarschuwing oid, dus ook geen ramp.. je kan het dus proberen, maar verwacht maar niet teveel van @home.. :)

Er komt maar 1 (actieve user) tegelijk op de server. Account krijg je pas na aanbieden van eigen account & er wordt een tijdsbestek afgesproken wanneer er geleecht wordt. En de snelheid; ach...ik heb 4 jaar op een 56k modem getrokken dus dat komt wel goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 22:28 schreef rdgf het volgende:

[..]

En dan mag ik met 16 kb/s bij jou gaan downen? Ik weet wel wat snellere board >:) ;)
Als je ooit een 'look-account' bij mij bemachtigt, sta je met hangende pootjes in de rij :+

Verwijderd

Servers mogen niet bij @Home, ongeacht de server. FTP bij @Home heeft weinig tot geen zin (inderdaad, de lage upload). Let ook op dat @Home checked of er illegale software aangeboden wordt, op de een of andere manier krijgen ze dat soort info door. Bovendien mag je niets draaien voor commercieel gebruik.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

En de snelheid; ach...ik heb 4 jaar op een 56k modem getrokken dus dat komt wel goed
Geloof me, als je even @Home hebt gehad ben je al snel van mening dat 16 kilobyte/sec supertraag is. FTP's waar je die snelheid haalt sluit je al snel weer af omdat het zo traag is... wat denk je wat anderen dan denken van jouw FTP?

Ik zou er in ieder geval wegblijven, 16 kilobyte/sec downloadsnelheid op jouw FTP vind ik :r... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 09 januari 2002 22:50 schreef Wazzername het volgende:
Servers mogen niet bij @Home, ongeacht de server.

[..]
Exit ICQ, MSN, Trillian, AIM en alle Internet multiplayer games... want dat zijn ook servers...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijk dat dit officieel zo is maarja...dan krijg ik een waarschuwing en dan sharen we gewoon via andere wegen ;)
Trouwens, je wil niet weten hoeveel @home ftp's ik in m'n favorites heb staan *D

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 22:34
ik doe het regelmatig via chello, maar echt veel data genereren doe ik niet echt, ik heb wel poort 21 open staan, maja niet actief, kan je moeilijk bestraffen daggik zo...
Overigens nog nooit iets van gehoord, net als webserver, ook nog nooit iets van gehoord

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kan je moeilijk bestraffen daggik zo...
Overigens nog nooit iets van gehoord, net als webserver, ook nog nooit iets van gehoord
Ik draaide eerst een actieve ftp server, die heb ik een tijd uitgezet en later weer geïnstalleerd, slechts voor kleine bestanden. Maar omdat ik teveel downloadde (had 60 GB in 3/4 weken) ging Chello kijken en toevallig was ik toen vergeten om de FTP uit te zetten en heeft hij dus een nacht gedraaid.

Daarop kreeg ik een waarschuwingsmail dat het binnen 24 u. moest veranderen, anders zou ik afgesloten worden.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 22:50 schreef Wazzername het volgende:
Servers mogen niet bij @Home, ongeacht de server. FTP bij @Home heeft weinig tot geen zin (inderdaad, de lage upload). Let ook op dat @Home checked of er illegale software aangeboden wordt, op de een of andere manier krijgen ze dat soort info door. Bovendien mag je niets draaien voor commercieel gebruik.
die info doorkrijen valt wel mee hoor. Vroeger toe nik jong was :) draaide ik ook een ftp op @home (wel op andere port maar ja).
ongeveer 1 jaar gedaan. toen had ik geen zin meer in dat trage internet wat ik er door krijg.

Verwijderd

Ik draai bij @home ook een FTP. En m'n kennissen bij @home ook.

Maar da's geen public FTP. Usernaam/pass nodig. Enkel voor kennissen. File Transfer Protocol .. dat zegt het al: het is gewoon de makkelijkste manier om een file over te sturen naar iemand. Zelfs als die persoon niet thuis is of slaapt of zo.

De mailbox is echt een lachertje. Daar kun je niks serieus mee uitwisselen.

Ze draaien wel op poort 21. En daar heb ik nog nooit een boos mailtje over gehad.

Verwijderd

Je moet gewoon mzzl hebben, ik heb jaren lang een server gedraaid bij @home en heb 2 keer een mailtje gehad waarbij ze een rapport hadden opgestuurd welke poorten allemaal openstonden, en er stond ook in dat het binnen 24uur uit moest staan anders zou ik worden afgesloten, ook al heb je een andere poort ze komen er toch achter, en je mag geen ene server draaien, maar gewoon ff tijdelijk uitzetten en dan vanzelf een paar weken later weer aan zetten. Offffffffffffff ADSL nemen, hier mag meestal alles.

Groetjesszzzzzz

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

een vriend van me heeft ook @home maar hij is zo eigenwijs als wat!!

hij had ook een ftp draaien.. (die hij soms ff op wat grote fxp boards poste)
en al vrij snel waarschuwing 1 en daarna volgde nummero 2

EN toen kwam nummer 3 binne.. account GONE!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 09:12 schreef HlpDsK het volgende:
Ik draai bij @home ook een FTP. En m'n kennissen bij @home ook.

Maar da's geen public FTP. Usernaam/pass nodig. Enkel voor kennissen. File Transfer Protocol .. dat zegt het al: het is gewoon de makkelijkste manier om een file over te sturen naar iemand. Zelfs als die persoon niet thuis is of slaapt of zo.

De mailbox is echt een lachertje. Daar kun je niks serieus mee uitwisselen.

Ze draaien wel op poort 21. En daar heb ik nog nooit een boos mailtje over gehad.
En aan hoeveel dataverkeer ( upload )moet ik hier ongeveer denken ? bvd !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 14:16 schreef InterFreak het volgende:
een vriend van me heeft ook @home maar hij is zo eigenwijs als wat!!

hij had ook een ftp draaien.. (die hij soms ff op wat grote fxp boards poste)
en al vrij snel waarschuwing 1 en daarna volgde nummero 2

EN toen kwam nummer 3 binne.. account GONE!!
Oeps, maar thnx voor de info. Conclusie; bij waarschuwing No.2 de kraan dichtdraaien ! ( tenminste tijdelijk :P )

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:29 schreef goodriddance het volgende:

[..]

En aan hoeveel dataverkeer ( upload )moet ik hier ongeveer denken ? bvd !
Bijna niks dus. Af en toe een paar 100 mb.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op donderdag 10 januari 2002 19:32 schreef goodriddance het volgende:

[..]

Oeps, maar thnx voor de info. Conclusie; bij waarschuwing No.2 de kraan dichtdraaien ! ( tenminste tijdelijk :P )
Na 2 dagen ben je genezen. Zonder de upload heb je ook weinig download. Ik heb morpheus weleens aanstaan, met meer dan 10 kb upload gaat de tweakers.net frontpage al als een 28.8. Wordt je dus niet blij van.
M.a.w. dat idee van je gaat niet werken (of je bent zo sociaal dat je je eigen surfplezier opgeeft aan het plezier van anderen)

Verwijderd

Het hangt ook van je wijk af. @home gaat om 2 redenen mailtjes versturen (imo, dat is), nl als je belachelijk veel traffic hebt of als 'jouw wijk' klaagt.

En 16Kbyte/s is echt niet veel hoor.. stel ik zou 2 linux iso's bij jou willen downloaden (bv. mandrake). Dat is grofweg 1.2Gbyte.

1.2Gbyte/16Kbyte/s = 20 uur.

Althans, in een ideale wereld (nou ja). De 16Kb/s haal je niet nl, eerder maximaal 15Kbyte/s (gemiddeld waarsch rond de 12/13) en als je dat gaat doen stort je downstream in.

//edit
je kunt 't wel limiteren naar bv. 8Kbyte/s, maar dan neemt die download dus praktisch 2 dagen in beslag. Na 2 dagen is geen enkele download nog zo 'hot' dat 'mensen met hangende pootjes in de rij staan'.
Pagina: 1