Toon posts:

Bandwith Throtteling & Routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :)

Ik ga binnenkort een power abo nemen bij mijn ISP om vervolgens het internet te sharen over mijn thuisnetwerkje. Tot voor kort had alleen mijn eigen computer de aansluiting op internet, maar dit moet dus veranderen.
De bedoeling is dat meerdere computers internet krijgen, MAAR dat de bandwijdte gelimiteerd wordt.
Het grote probleem hierbij is dat er geen hardware-routers lijken te bestaan die dit ondersteunen. Ik kan ze in iedergeval niet vinden.
Een andere optie is dan natuurlijk de software matige router (om het zo even te noemen) op een oud pctje. Maar deze optie heb ik helaas niet omdat mijn moeder absoluut geen extra computer in het huis wil. Tja, kan gebeuren :)

Nu zat ik te denken aan zelfgebouwde router pc, maar dan met zo'n ultra klein moederboardje zodat het in een klein kastje past wat niet opvalt. (en geen geluid maakt)
Tot zover heb ik niks kunnen vinden helaas..

Kan iemand me hier helpen ? De beste oplossing vind ik nog altijd een hardware-router die bandwith throtteling ondersteund, dus als iemand weet waar ze te vinden zijn..

Thanks.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
En hoe wil je dat softwarematig gaan oplossen dan?
Tenzij je een full featured linux server gaat opzetten gaat dat moeilijk worden, in Windows (alle versies) zou ik iig niet weten hoe ik dat zou kunnen regelen, weet iemand welke router hier ondersteuning voor bied? Winroute iig niet naar mijn weten, zou een leuke feature voor de toekomst zijn.

Wat je routertje betreft: neem een 486je en laat deze zonder kast draaien ;) maak een soort van koffermod maar dan in een kast ofzo :) wees es creatief, nog een leuke opbergbak van de blokker die nog dienst kan doen als case? ;)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Eennuh... Cisco router ;)

Trouwens, windows 2000 (advanced) server heeft wel ondersteuning voor bandwidth management. Daar heet het QoS "Quality Of Service" daarmee kan je een aantal dingen instellen, ik zou alleen niet weten hoe precies.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad met QOS kun je ook al een eind komen, en met Linux ook dunkt mij.
Verder zijn er zat routers/blackobexxen die aan knijpen doen, denk alleen niet dat je de prijzen ervan wilt weten.
Over QOS kun je overigens voldoende info vnden dmv de search.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
offtopic:
Ja, doet u mij maar een bakje. Met suiker en melk graag! ;)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Idd 486 babybordje scoren en als 't ff kan downklocken voor wat extra energie besparing :)
De mijne doet nu 486DLC40@33 16MB geen hdd controller en videokaart wel 1.44" floppy met freesco en drie keer isa nic.
Het verbruik is ~20W hebbie tenminste ook geen waaiers nodig :)

Powered bij meergranenbrood.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met freesco lijkt bandwidth throttling me een beetje lastig (kernel 2.0.38)... ikzelf heb nu freesco op een 486SX25 / 24MB RAM / 850 MB HDD / 2 NICs en wil dolgraag QoS implementeren (desnoods ga k met een Linux distro stoeien met kernel 2.4.nogwat), zodat m'n downloads niet meer in elkaar storten als er geupload wordt (acknowledgements voorrang geven). Is dit een beetje simpel uit te voeren?
Pagina: 1