Seagate HDD met rubber omhulsel.

Pagina: 1
Acties:

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 17:10
Ik heb vandaag bij de Funprice een Seagate 40 GB HDD gekocht (ja, die van de aanbieding). Nu wil ik em zo gaan installeren, maar er zit een soort van rubberen omhulsel omheen. Hier zitten ook de sticker met HDD-info en de garantiesticker op.

Moet dat rubber eraf, of moet ik het laten zitten? Ben bang dat de HDD MET rubber te warm word.

.....

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 07:39

Dielie

*BURP!*

Dat rubberen omhulsel hebben een boel Seagates. Zeker als ook nog de garantiesticker eroverheen plakt, zou ik 'em laten zitten. Ik heb twee Seagates (weliswaar allebei op 5400rpm), en die hebben dat omhulsel ook nog. No probs...

• Sabelhout
Ok, I'll give it a try.....zit trouwens toch 3 jaar garantie op.

.....

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 07:39

Dielie

*BURP!*

Volgens mij dient dat rubber ter bescherming van de onderliggende printplaat... Succes!

• Sabelhout
Mijn dank!

.....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is een 5400 rpm u-series en die worden niet warm en ze gaan niet hard trouwens ook. maar gaan ook weinig kapot.

Verwijderd

nope op mijn werk heb ik er tienatllen voorbij zien komen,
als je het rubber eraf haalt dan heb je gewoon een kale schijf,

en warmer word hij er ook niet door, gewoon laten zitten duzz

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
Scheelt ook herrie, dat rubber.

O ja, als je een U10 series hebt, moet je ook nog ff AAM uitzetten, scheelt ook nog een heel groot stuk in performance (een slome disk met AAM: Welke gek bedenkt dat :? )
http://www.tech1.de/tech1soft/aamset.htm

deze tool heb ik gebruikt :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 17:48
Het maakt niet zo heel veel uit als je het omhulsel eraf haalt, je hebt alleen geen garantie meer ;(, maar voor de rest kan het geen kwaad.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook zo'n schijf gehad.. vond het wel handig dat omhulsel.. hoef je ook niet bang te zijn dat je door statische electriciteit een chipje van die schijf molt als je hem inbouwt..
Pagina: 1