Toon posts:

Mp3 Player in audio meubel (genoeg koeling ???)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik krijg deze maand een oud beestje erbij. een P233MMX met 64 intern. 3.2 Gb Hdd. Deze pc wil ik alleen als mp3 player gaan gebruiken, en zal dus in een audio meubel worden ingebouwd. Mijn vraag is nu hoe kan ik deze het beste inbouwen ????. (graag zonder kast) en hoe kan ik hem goed koelen.

Over de manier van inbouwen heb ik al even nagedacht. Hij komt onder een van de plankjes in het audio meubel te hangen. Het moederbord zal geplaatst worden op een plexiglas plaat om zo kortsluiting te voorkomen en het ziet nog eens leuk uit ook. De plexiglas plaat kies ik ook omdat hier in de toekomst ook nog een neonbuis op bevestigd zal worden. Als iemand een beter idee heeft dan een plexiglas plaat dan hoor ik het graag.

de hoogte van de plexiglas plaat + mobo + voeding + pci kaarten zal +/- 18-20 cm worden.

Maar het grootste probleem zit hem volgens mij in het koelen van de onderdelen. de effectieve ruimte van het meubel is +/- Hoogte 78 cm breedte 52Cm en diepte 45 cm. verder zitten er in die kast een stereo die redelijk veel warmte geeft en een Md player. De ruimte zal met pc dadelijk bezet zijn voor +/- 80%. Mijn vraag is dus. hoe kan ik het beste mijn pc koelen. Het is namelijk een afgesloten ruimte. Er zitten namelijk deurtjes voor en een plaat achter. en haal ik die plaat weg dan zit hij bijna tegen de muur van mijn kamer. Er moet eventueel ook nog een 14" monitor inkunnen.

Nu is mijn vraag dus, zal mijn pc + mon. genoeg gekoeld kunnen worden door al die apparatuur die wat eromheen/op staat. ????. Als dit niet het geval zou zijn zou het dan misschien een optie zijn om in de 2 van de 4 gaten achter in de plaat van het meubel 2 fans te plaatsen ????. die gaten zijn +/- 9Cm en kunnen makkelijk vergoot worden.

Nou als iemand het weet en/of nog leuke tips heeft laat het horen.

Met vriendelijke groet,

Cafe-het-Kelderke

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:54
hoe jehet doet met de koeling weet ik niet maar wat ik wel gelezen heb is dat je er een monitor op aan wilt sluiten? (op de mp3pc dus?) kun je niet beter een netwerkaartje erinsteken en dan via je eigen pc mp3's erop zetten of .. nou ja wat dat direct met de monitor te maken heeft weet ik ook niet :D

Strava | AP | IP | AW

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lijkt me als je er 1 zo'n fan inzet + de fan van je voeding dat je dat genoeg koeling hebt, zo'n p233MMX wordt absoluut niet warm, en aangezien alle onderdelen los zitten en de lucht vrij kan circuleren moet je met 1 fan wel genoeg uitgaande lucht hebben.

Verder leuke tip: kijk eens in deze topic [topic=155580/1/25]
Via je paralelle poort winamp aansturen, en als je er dan ook nog een lcd opmaakt, heb je geen toetsenbord of muis meer nodig. :9~

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Dat zal perfect gaan, die P233 zijn zeer goede/taaie dingen. Kunnen vrij veel warmte hebben. Denk dus niet dat de koeling een groot probleem zal worden, ik zou er b.v. een zalman ofzo op modden, zodat ie ook nog eens lekker stil is.

Verwijderd

Je zou de airflow in de ruimte een rondje laten maken. Ik bedoel zo:

zicht van boven
|../\.........||...|
|./||\.......\||/..|
|..||.........\/...|
|..||_........___ .|
|.|...|......|...|.|
INTAKE OUTAKE
Dat zou met een beetje knutselen toch wel kunnen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

idd.. knutselen :) wat moet dat voorstellen? >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ziet er nog steeds gaar uit maar heb geen zin om te veranderen

Verwijderd

zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|  /\      ||   | 
| /||\   \||/  | 
|  ||      \/   | 
|  ___    ___  | 
|_|...|______|...|_| 
  INTAKE     OUTAKE

:Z

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:52 schreef tjetta het volgende:
zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|  /\      ||   | 
| /||\   \||/  | 
|  ||      \/   | 
|  ___    ___  | 
|_|...|______|...|_| 
  INTAKE     OUTAKE

:Z
Jah zo, |:( dat lukte mij niet :(!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26
En zorg voor bij Windows een programma als CPUidle enzo, zodat als ie niks doet (en hij heeft geen 100% load voor een mp3 nodig!). Linux heeft dit niet nodig trouwens. Dat scheelt ook behoorlijk in warmte!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Ik post een dezer dagen mijn pasgemaakte Mp3 speler, gebouwd in een oude Sony CD-Speler. Misschien kom je erdoor op ideeen >:) Zorg ervoor dat je hem underclocked, en haal geheugen er uit tot het absolute minimum. Dan beperk je de warmte al voldoende. Zorg ervoor dat je de voeding met het fannetje naar een open ruimte plaatst, en je hebt eigenlijk al genoeg koelte. Ook kun je eens denken aan een aardig dos-programmatje, www.damp-mp3.co.uk
Heel erg handig, mol een oud gamepad en je hebt meteen goede besturing. Wordt allemaal door DAMP ondersteund. Zelfs LCD's werken er best flex mee. Ik moet ff een Digicammetje halen, dan kunnen alle tweakerts het zien

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:56 schreef Contagion het volgende:
En zorg voor bij Windows een programma als CPUidle enzo, zodat als ie niks doet (en hij heeft geen 100% load voor een mp3 nodig!). Linux heeft dit niet nodig trouwens. Dat scheelt ook behoorlijk in warmte!
Euh? Vage zin. :? Explain plz :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn ook MS-Dos mp3 spelers, lezen de track namen uit van die ID-tags.

Suc6

NB: Anti-linux reactie :) no flame intended, maar niet iedereen vind linux makkelijk configgen.

Ey!! Macarena \o/

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:39
Op woensdag 09 januari 2002 21:02 schreef Cornholio2001 het volgende:
en haal geheugen er uit tot het absolute minimum. Dan beperk je de warmte al voldoende.
:? volgens mij maakt dat mem geen bal uit of je er nouw een reepie 32 mb of reepie 512 mb ram in zet :?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Nee, maar het maakt wel uit of je 1 of 4 plankjes erin doet. Ze geven toch redelijk veel warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal. !!!.

Ik weet denk ik al wat het gaat worden, maar meer tips zijn nog altijd welkom.

Ik ga maar eens eff fotosoepen om te kijken wat het resultaat zou moeten worden.

Heeft iemand toevallig zo'n foto van zo'n zwart audiomeubel met van die zwarte deurtjes van glas ? Je kent ze wel, in elk blaadje zie je ze staan behalve als je er een moet hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ook nog 6 van die fluo lampen erin knal. ziet wel leuk uit dacht ik zo.:

deze bedoel ik http://www.regenboog.net/docs/pd2034265413.htm

Ehh verder nog iemand leuke tips ????. het moet allemaal wel niet te duur worden. !!!.

Verwijderd

LCDtje natuurlijk. Ben je ook meteen af van die 14" monitor. Is wel zo efficient. En je kunt natuurlijk ook denken aan die winamp knopjes. Ikzelf zit er nu ook een beetje aan te denken. Alleen dan via DOS. Maar welk programmatje heeft al LCD aansturing en de mogelijkheid van knopjes ingebouwd?? Dat zou wel heel flex zijn.

Het voordeel van DOS vind ik dat je de MP3 speler gewoon zo uit kunt zetten.

En je kunt die player gewoon in het netwerk gooien. Is ook altijd makkelijk. Hoef je alleen maar te kopieren. Natuurlijk dan wel een 100mbit kaartje erin gooien, anders is het nog niet leuk.

En nog een ideetje voordat ik nu ga afsluiten. Maak er een multimedia player van. Dus: DVD-speler, DiVX speler. Vervolgens is wel een nadeel dat je hiervoor toch wel een sterkere processor nodig hebt. Maar ja, je kunt niet alles hebben natuurlijk.

Houd ons in ieder geval op de hoogte!!!! Ben benieuwd!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan er ook voor kiezen om van mijn server die ik nu heb mijn mp3 player te maken. en die P233MMX in te zetten als server. Mijn server gebuik ik voor internet sharing en file opslag. en dat kan eventueel allemaal op die P233MMX.

En kan ik mijn Amd 350 128 intern en 20gig scsi schijf als divx player gebruiken. ik heb hier namelijk nog een videokaart liggen met tv in/out. Die kan ik daarvoor gebruiken.

Maar dan heb ik 1 klein nadeel, ik heb zo'n k*t klein TV'tje op mijn kamer. en dan kijk ik net zo graag op mijn 17" monitor.

Verwijderd

Ik kwam een ideale kast tegen voor mp3 of divx op het net, ik heb toen alleen het plaatje bewaard dus de site weet ik niet meer.

Zie dit topic: [topic=376042/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien al met van die fluo lampen gewerkt ???. zo ja geven ze veel licht of gloeien ze alleen maar een beetje ???. en weet iemand toevallig waar ik ze in verschillende maten kan krijgen ???.
Pagina: 1