Uitgangsvermogen Line out

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 21:52
Hallo allemaal,

Weet iemand wat het uitgangsspanning in mV is van de

soundblaster live player 5.1
soundblaster PCI64

Bij de specificaties van de live staat wel:

Line Out: 2Vrms

Maar ik heb geen flauw idee wat dat betekent?
Ik probeer te achterhalen of de live een grotere uitgangsspanning heeft dan de PCI64. In dat geval hoef ik geen versterker te kopen :)

The JavaScript GoT Tracker

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
De uitgang van je geluidskaarten zijn LIJNuitgangen. Dat betekend dat ze alleen bedoeld zijn om een signaal naar een versterker te sturen, ze zijn niet in staan om vermogen te leveren.

Een keer een koptelefoontje zou kunnen (wanneer het een laag ohmige en gevoelige koptelefoon is), maar dat is eigenlijk al verkeerd gebruik maken van de uitgang. (Alhoewel sommige geluidskaarten een gebufferde uitgang hebben, die in staat zijn om een koptelefoon aan te sturen.)

Speakers kan je zeker niet aansturen

Verwijderd

lijnuitgangen zijn gestandaardiseerde uitgangen, die sluit je in elk geval niet aan op speakers...dat gaat niet werken (tenzij je actieve hebt)

• MickMack
Mijn idee was inderdaad om mijn stereo toren er op aan te sluiten. Maar omdat het geluid van de geluidskaart net niet hard genoeg kan om een normaal geluidsniveau uit mijn stereo te krijgen (scheelt maar een klein eindje), dacht ik aan de aanschaf van een voorversterkertje. Nu moet ik mijn geluidskaart helemaal openzetten om er en acceptabel geluid uit mijn stereo te krijgen.

Maar waar ik hoopte was dat de live een zeg maar "harder" signaal levert. Dan hoef ik geen voorversterker te kopen. Maar ik begrijp dan uit juliie verhalen dat ik een gedachtenkronkel heb?

Verwijderd

Kan wel hoor ik heb mijn computer ook direct op mijn radio zitten en dat werkt perfect!

• MickMack
daarom vind ik het ook zo vaag dat het bij net weer niet gaat. Gestoord wordt ik er van |:(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op woensdag 09 januari 2002 21:02 schreef MickMack het volgende:
Maar waar ik hoopte was dat de live een zeg maar "harder" signaal levert. Dan hoef ik geen voorversterker te kopen. Maar ik begrijp dan uit juliie verhalen dat ik een gedachtenkronkel heb?
Nee, ik begreep je verkeerd, nu is het wel duidelijker wat jij bedoeld. ( en eigenlijk heb ik er indirect ook antwoord op gegeven)

Beide geluidkaarten moeten je stereo tot vol volume kunnen krijgen (het uitgangsniveau van een geluidkaart is ongeveer even hoog alsvan ene cdspeler). Wanneer dat niet het geval is, speelt er iets anders.

Ik kan niks anders aanraden dan al je volume-instellingen op je pc eens na te lopen. Ik kan in mijn windows op verschillende plekken het geluidsniveau regelen, dat zal bij jou niet anders zijn.

Denk aan:
windows mixer (zowel mastervolume als de bron zelf)
media speler.
de mixer van de geluidskaartsoftware zelf

En zo zullen er nog wel een stel zijn, loop ze allemaal maar eens langs.

/pcshopmedewerkermodus aan
controleer of je ook alle stekkers goed hebt aangesloten, zowel op geluidskaart als op stereo. Kijk of je de juiste ingang heb geselecteerd op je stereo. Kijk of je niet per ongeluk je geluidskaar op mute hebt staan. Controleer of het volume op je stereo wel hard staat. Controleer of andere bronnen op die stereo ingang wel hard klinken
/pcshopmedewerkermodus uit
:P
Pagina: 1